top of page

David Coverdale

הזמר והיוצר David Coverdale חוגג היום יומהולדת!!!


(Photo: David Coverdale On Twitter)


קוברדייל החל את הקריירה המוזיקלית שלו בשנת 1969 עם להקת "The Government", אולם ההזדמנות הגדולה שלו הגיעה כשראה מודעה בעיתון ה- "Melody Maker" על-כך שלהקת "Deep Purple" מחפשת זמר. הוא שלח קלטת שלו ללהקה ומיד זומן לאודישיין שלאחריו נמסר לו כי הוא התקבל ללהקה. David Coverdale החליף את Ian Gillan בהרכב MKIII של "Deep Purple" ובהשך בהרכב MKIV ובין השנים 1973 עד 1976 שחרר עם הלהקה 3 אלבומי אולפן, ביניהם "Burn" המופתי.


בשנת 1977 ולאחר פירוקה של "Deep Purple", פצח David Coverdale בקריירת הסולו שלו כשהוא חובר לגיטריסט Micky Moody ומשחרר את האלבום "White Snake". בהמשך יהפוך שם האלבום גם לשמו של ההרכב "Whitesnake" אותו יוביל קוברדייל ביד רמה במשך ארבעה עשורים, עד היום.


במסגרת "Whitesnake" יצליח Coverdale למגנט אליו שניים מחבריו לשעבר מלהקת דיפ פרפל. בתחילה הקלידן Jon Lord עימו ישחרר את האלבום Lovehunter ובהמשך יצטרף גם המתופף Ian Paice שהשתתף בין היתר באלבומים Ready An' Willing ו- Come an' Get It. קוברדייל ימשיך לגייס ללהקתו את מיטב הנגנים, כמו המתופף Cozy Powell שהשתתף באלבום Slide It In. בשנת 1987 יחליף קוברדייל את כל חברי ההרכב וישנה באופן מהותי את הסגנון המוזיקלי של הלהקה באלבום המצליח ביותר שלה Whitesnake (1987).


לאחר עזיבתו של Ronnie James Dio את "Black Sabbath" בשנת 1982, הלהקה הציעה לקוברדייל את תפקיד הזמר, אך הוא דחה את ההצעה.


בשנת 1993 יפתיע קוברדייל את עולם המוזיקה כשיחבור לגיטריסט Jimmy Page. השניים ישחררו יחד את האלבום Coverdale/Page.


במהלך הקריירה העניפה שלו שיחרר David Coverdale לא פחות מ- 20 אלבומי אולפן. שלושה עם "Deep Purple", מספר זהה של אלבומי סולו, אלבום אחד בו שיתף פעולה עם Jimmy Page ו- 13 אלבומי אולפן עם להקתו Whitesnake.


קוברדייל גם השתתף בשיר "Behind the Smile" מתוך האלבום "The Butterfly Ball and the Grasshopper's Feast" אותו שחרר Roger Glover בשנת 1974.


הוא גם שיתף פעולה והתארח באלבומים של אומנים נוספים, ביניהם, Jon Lord, Bernie Marsden, Eddie Hardin ועוד.


עוד שני פרטי טריוויה קטנים:


1. קוברדייל תרם את קולו לפסקול הסרט Days of Thunder עם טום קרוז בשיר שהקליט במיוחד עבור הסרט ונקרא "The Last Note of Freedom".


2. הוא מדקלם את המילים "Walking the fine line between Pagan and Christian." בסיומו של הקטע האינסטרומנטאלי האלמותי "For the Love of God" של הגיטריסט Steve Vai.


אז בואו נאחל לזמר האדיר ובעל הקול הייחודי עוד הרבה שנים מוזיקליות ולעצמנו ביקור נוסף שלו ושל להקתו בארץ.


ועכשיו בואו להאזין לפלייליסט משיריו שערכנו במיוחד עבורכם: כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page