top of page

Alcatrazz - V

אלבומה החמישי של "Alcatrazz" "V" והראשון של ההרכב עם הזמר Doogie White, יצא לאור ב- 15 לאוקטובר 2021.


זה אלבומה השני של הלהקה בתוך שנה, אחרי 34 שנים של בצורת. כותרת שם האלבום "V" קשורה לעובדה שמדובר באלבום החמישי של הלהקה, אך גם לעובדה שמדובר בסוג של ניצחון (Victory) של הלהקה. מעניין גם שהלהקה בחרה לשחרר את האלבום בדיוק ביום בו שוחרר אלבום הבכורה שלה "No Parole from Rock 'n' Roll" בשנת 1983 ויש לראות בכך סוג של סגירת מעגל.


להקת "Alcatrazz" הוקמה בשנת 1983, וידעה לשלב תערובת של הבי מטאל מלודי שהציגו בין היתר הגיטריסטים Yngwie J. Malmsteen ובהמשך Steve Vai. באותה שנה שחררה הלהקה את אלבום הבכורה שלה "No Parole from Rock 'n' Roll", שהציג את הלהיט "Island in the Sun" והמשיכה הלהקה לבנות פופולריות עם האלבום "Disturbing the Peace" ששוחרר בשנת 1985 וכלל את הלהיט "God Blessed Video”. אחרי האלבום השלישי "Dangerous Games" משנת 1986 הלהקה הפסיקה את פעילותה ובמשך 34 שנים לא שחררה שום חומר חדש.


כזכור, הטריגר להוצאת אלבום הקאמבק "Born Innocent" בשנת 2020 היו שלושה מופעי איחוד של ההרכב, אשר נערכו בשנת 2017 ביפן. ההופעות תועדו באלבום ההופעה/DVD בשם - Parole Denied - Tokyo" 2017", והתגובות שקיבלה הלהקה דחפו את החברים לכתוב חומר חדש.


האלבום "Born Innocent" כלל איחוד מחודש ומרגש של הזמר האגדי Graham Bonnet עם שניים מחברי ההרכב המקוריים, הקלידן Jimmy Waldo והבסיסט Gary Shea, כאשר את עמדת הגיטריסט אייש Joe Stump הידוע בין היתר מההרכבים "Trash Broadway" ו- "Reign of Terror", ועל התופים את Mark Benquechea.


ההרכב הזה ממשיך איתנו באלבום הנוכחי, למעט הזמר Graham Bonnet שפרש מההרכב ב- 4 לדצמבר 2020 בשל חילוקי דעות עם יתר חבריו על הניהול של הלהקה. Bonnet הודיע כי הוא אינו מתכוון לוותר על שם הלהקה, כי ימשיך לפעול תחת השם "Alcatrazz" וכי הוא עובד על אלבום עם הרכב חדש של הלהקה. נראה כי המקרה המצער של "Queensryche" אשר בשנת 2013 שחררה שני אלבומים של שני הרכבים שונים ל הלהקה, עומד לחזור על עצמו גם כאן.


מי שמחליף את Graham Bonnet הוא לא אחר מאשר Doogie White האגדי, שהיה ידוע בין היתר כפרונטמן של Rainbow", Yngwie Malmsteen, Michael Schenker" ועוד.


בחודש יוני 2021 שוחרר הסינגל הראשון מתוך האלבום "Turn of the Wheel". הוא גם היה הראשון שאותו כתב ההרכב החדש הכולל את הזמר Doogie White.


כחודש לאחר מכן שוחרר הסינגל השני והמצוין "Sword of Deliverance" שהוכיח שהאלבום "V" להיות אלבום מדהים שני ברציפות. דוגי ווייט הגדיר אותו כ- : "mighty, metal monument! A call to arms for the Alcatrazz collective"


בראית אוקטובר 2021 שחררה הלהקה סינגל נוסף - "Grace of God" שמתייחס לפחד לצאת למלחמה בימי הביניים, לפלוש למדינות שלא היכרת ולכבוש עמים שלא ידעת על קיומם, עבור המלך שלך. שימו לב לדימיון בלבוש ובנגינה של הגיטריסט Joe Stump במיוחד במהלך הסולו ל- Ritchie Blackmore.


רשימת השירים:

  1. Guardian Angel

  2. Nightwatch

  3. Sword Of Deliverance

  4. Turn Of The Wheel

  5. Blackheart

  6. Grace Of God

  7. Return To Nevermore

  8. Target

  9. Maybe Tomorrow

  10. House Of Lies

  11. Alice’s Eyes

  12. Dark Day For My Soul

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page