top of page

Michael Schenker

היום אנחנו רוצים לספר לכם על הגיטריסט הוירטואוז והמחונן Michael Schenker.



הוא נולד ב- 10 לינואר 1955 בעיר "Sarstedt" שבמערב גרמניה.


מייקל הינו אחיו הצעיר של Rudolf Schenker גיטריסט להקת ה- Scorpions.


רודולף היה זה שהשפיע על מייקל להתחיל ללמוד לנגן בגיטרה והוא זה שהכניס אותו למוזיקה. זה היה בגיל מאוד צעיר והשמועות מספרות שהוא אחז בפעם הראשונה בגיטרה כבר בגיל 4. מייקל העריץ את רודולף, למד ממנו רבות וראה בו מודל לחיקוי. הוא אפילו רכש גיטרת "Gibson Flying V" בדומה לאחיו, גיטרה שתהפוך להיות להיות מזוהה איתו ולסימן ההיכר שלו עד כדי-כך חברת הגיטרות "Deane Guitars", יצרה עבורו דגם מיוחד בצורת וי (V).


רודולף ומייקל גדלו על להקות כמו Deep Purple", "Led Zeppelin", Wishbone Ash". הגיטריסטים שהכי השפיעו על מייקל היו Jimmy Page, Jeff Beck, Eric Clapton.


מייקל החל את דרכו עם להקה קטנה ביחד עם חברו Klaus Meine, ביחד הם הצטרפו ללהקה של רודולף, ה- "Scorpions". מייקל הופיע איתם בפעם הראשונה כשהיה בן 11 בלבד וכבר בשנת 1972 הם שחררו את אלבום הבכורה שלהם "Lonesome Crow". מייקל היה אז רק בן 16.


הסקורפיונס שימשה בתחילת דרכה כלהקת החימום של להקת "UFO" הבריטית. Phil Mogg - סולן "UFO" התרשם מאוד מנגינתו והופעתו הכריזמטית של הנגן הצעיר והווירטואוז, והוא הציע לו להצטרף ללהקה. מייקל הסכים ועזב את ה"סקורפיונס" בשנת 1973.


עם כניסתו של מייקל ל- "UFO" הוא החל לשנות את הצליל שלה. "UFO" הייתה להקת רוק כבד עם השפעות של Space Rock ואפילו Boogie ומייקל שינה את הסגנון שלה מקצה לקצה כשהוא משלב נגינה חדשנית, קצבית, וירטואוזית, סוערת וכבדה.


בזכות מייקל, להקת "UFO" הלכה והשתפרה מאלבום לאלבום, עד לשיא שהגיע בדמות אלבום ההופעה המופתי "Strangers in the Night", אלבום שהיה אמור להפוך לסנסציה. במהלך פעילותו עם "UFO" היה מייקל חלק מאלבומים מופתיים כמו "Lights Out" ו- "Obsession" ושותף לכתיבת המנוני איצטדיונים כמו "Doctor Doctor", "Rock Bottom" ו- Lights" Out".


עם זאת, למרבה הצער שנקר שהתמכר אותו זמן לאלכוהול לא הסתדר עם הסולן Phil Mogg ובעקבות סכסוך שבו כל אחד מאשים את השני, מייקל שנקר עזב את הלהקה בתאריך 29 לאוקטובר 1978, לאחר הופעת הלהקה בקליפורניה, ומאז הלהקה הלכה ודעכה.


לאחר "UFO" מייקל חזר לזמן קצר אל ה"סקורפיונס" וניגן שם באלבום "Lovedrive" משנת 1979. אך גם שם החלו הבעיות לצוץ כשמייקל התחיל לאחר לחזרות ולהקלטות, הביע זלזול מופגן, הבריז מהופעות, עד שהמחליף שלו Matthias Jabs נכנס אט אט לנעליו ותפס את מקומו באופן קבוע. מייקל יציין אחר כך שהוא פשוט לא נהנה לבצע שירים של אחרים וזה מה שהביא אותו להתנהג כפי שהתנהג ובספו של דבר גם לפרידה הזריזה מהלהקה.


לאחר הרומן השני והקצר עם "סקורפיונס" החל מייקל לקבל הצעות עבודה מעניינות מהרכבים ידועים באותה תקופה, ביניהן, הצעה שהגיעה המלהקת "Aerosmith" אחרי שהגיטריסט ג'ו פרי עזב אותה, ואפילו הצעה להגיע לאודישן אצל ה- "Rolling Stones" בכבודם ובעצמם. בשלב מאוחר יותר הגיעה גם הצעה מ- Ozzy Osbourne, עם זאת גם הצעה זו לא הסתיימה בשת"פ, כשאוזי מתרץ את העניין בכך שמייקל פשוט העמיד דרישות לא הגיוניות.


בסופו של דבר מייקל החליט לממש את כשרונו וחזונו בפרויקט סולו משלו, עם להקה שהוא ירכיב ותעזור לו לממש את היכולות שלו. צריך לזכור שבאותה תקופה מייקל היה מאוד פופולרי ונערץ וזה נתן לו את הביטחון ללכת עם הרעיון קדימה.


וכך, במהלך 1979 הוקם ההרכב הגרמני/אמריקאי/אנגלי (Michael Schenker Group" (MSG".


ההרכב הראשוני של הלהקה כלל את הקלידן Don Airey את המתופף Simon Phillips, את הבסיסט Mo Foster ואת הזמר Gary Barden. ההרכב שחרר את אלבומו הראשון העונה לאותו השם כבר בשנת 1980, כאשר מי שנבחר להפיק את האלבום הוא לא אחר מאשר Roger Glover הבסיסט של "דיפ פרפל".


מאז אותו אלבום שיחרר מייקל שנקר בווריאציות שונות של הרכבים בהנהגתו עוד 18 אלבומי אולפן ואין ספור הופעות, אוספים ואלבומי קאבר.


בין הווריאציות השונות של ההרכבים ניתן למנות את "McAuley Schenker Group", "Schenker's Temple of Rock" וה- "Michael Schenker Fest" - הרכב "נבחרת החלומות" של שנקר איתו שחרר בשנת 2019 את אלבומו המצוין "Revelation".


במקביל לקריירת הסולו הענפה שלו הצליח מייקל לחזור לזמן קצר ללהקת "UFO". זה קרה בשנת 1995 לאלבום האיחוד המצוין "Walk On Water", אשר כלל את ההרכב הקלאסי של הלהקה, עם חזרתו של הקלידן Paul Raymond והמתופף Andy Parker לשורותיה.


ב- 29 לינואר 2021 שוחרר האלבום "Immortal" אלבומו ה- 14 של "MSG" על הרכביה השונים. האלבום יציין גם 50 שנות קריירה מוזיקלית של שנקר. הסינגל הראשון מתוכו כולל שיתוף פעולה עם Ralf Scheepers הזמר של להקת המטאל הגרמנית "Primal Fear".


במהלך שנות פעילותו היו למייקל שנקר שיתופי פעולה עם אמנים רבים, בין במסגרת ההרכבים בהם ניגן ובין כאורח. בין שיתופי פעולה אלה ניתן למנות את Graham Bonnet, John Sykes, Bernie Marsden, Stephen Stills ועוד ועוד.


מייקל שנקר הינו גיטריסט מחונן, מוכשר ואינטלגנטי, שהפך לאחד הגיטריסטים הגדולים, המשפיעים והמוערכים בעולם המטאל. הוא ידע לקחת את כל מה שלמד מדור המייסדים, Jimmy Page, Tony Iommi ו- Ritchie Blackmore ולשדרג אותו לסגנון נגינה ייחודי, חדשני ונועז, שיסחוף אחריו דור של נגנים צעירים שילכו בעקבותיו וירצו להידמות לו.


בין הגיטריסטים שציינו שהושפעו ממנו ניתן למנות את Marty Friedman, Dimebag Darrell, Adrian Smith, Slash, Kirk Hammett, Alex Skolnick, Randy Rhoads, Mike McCready, Kerry King John Petrucci ועוד.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


(Mid Photo: IMDb)

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page