top of page

Alice Cooper - Detroit Stories

ב- 26 לפברואר 2021 הוציא Alice Cooper לאור את האלבום "Detroit Stories", אלבומו ה- 21 שמהווה אלבום "חזרה לשורשים" של הזמר הוותיק, אשר נולד בעיר דטרויט וצמח ממנה מוזיקלית.


מהאזנה ראשונית נראה שמדובר באחד האלבומים הטובים של Alice Cooper בשנים האחרונות. מי שאוהב את אליס מהתקופה הקלאסית, האלבום הזה בטוח יעשה לו טוב.


קופר גייס לתפקיד המפיק את Bob Ezrin האגדי אשר החל לעבוד עם אליס עוד בשנות - 70 וחוזר כעת לכדי לסייע לו לשחזר את הסאונד המיתולוגי של שנות השבעים.


אליס גם הקיף את עצמו באורחים מוותיקי הסצינה של העיר דטרויט, ביניהם הגיטריסט Wayne Kramer מההרכב "MC5", גיטריסט Mark Farner מלהקת "Grand Funk Railroad". בנוסף, מתארחים כאן גם חברי להקת אליס קופר משנות השבעים כמו Michael Bruce, Dennis Dunaway ו- Neal Smith וגם המתופף Larry Mullen מלקת "U2".

קופר ציין שהאלבום יחקור כיצד עיר המכוניות והתעשייה סייעה להתפתחות מה שהוא מגדיר כ- “angry hard rock” ובהמשך התפרסם כז'אנר ה- Shock Rock. הוא אמר שהעיר דטרויט הייתה המקום היחיד שקיבל את צליל ההארד רוק ה"כועס" והשונה שהוא הביא בתחילת דרכו ולכן האלבום הזה יהיה מעין הומאז' לעיר. אמר וקיים! מי שהאזין לסינגלים שכבר שוחררו ממנו ידע לומר שהם בהחלט מזכירים את הסאונד ואת הווייב שהיה קיים בדטרוייט לפני כמעט חמישה עשורים.

האלבום נפתח עם "Rock ‘n’ Roll", הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום שהינו למעשה גירסת כיסוי לשיר של "The Velvet Underground" אותו כתב והקליט Lou Reed בעיר דטרויט. הרצועה השניה "Go Man Go" הוא קטע פאנק-רוק קלאסי מחוספס ומלוכלך, ומיד אחריו מגיע "Our Love Will Change The World" עם הניחוח ה"ביטלסי" שבניגוד גמור לטראק הקודם מלא באופטימיות.


הקטע הרביעי "Social Debris" מחזיר אותנו לצליל המתכתי והמלוכלך שמייצג כל-כך יפה את המוזיקה שיצאה מעיר הברזל והמכוניות, רצועה כועסת ומחאתית שממש גורמת לנו להרגיש כמו "פסולת אנושית".


הרצועה החמישית "$1000 High Heel Shoes" היא אחת המפתיעות באלבום. אליס מגייס חצוצרות, כלי נשיפה ומקהלת ליווי ויוצא לשוטט במחוזות ה"גוספל", "דו-וופ" והבלוז.


הקטע השביעי "Detroit City 2021" מסכם בצורה הטובה ביותר את המהות של האלבום הזה ואת החזרה לשורשים. הוא מהווה הימנון לעיר דטרויט אשר מחזיר אותנו 18 שנים אחורה אל השיר המקורי שלקוח מהאלבום "The Eyes Of Alice Cooper". אפילו העיניים על אותו אלבום משנת 2003 מתכתבות עם העיניים המאופרות של אליס קופר על עטיפת האלבום הנוכחי שמביטות מלמעלה על העיר האפלה דטרויט. השיר מאזכר בין היתר את ותיקי הסצינה Iggy Pop, David Bowie, "The MC5", Bob Seger ו- Suzi Quatro ואת ה"שוק רוק" שנולד בעיר.


רשימת השירים שבאלבום:

1. Rock ‘n’ Roll

2. Go Man Go

3. Our Love Will Change The World

4. Social Debris

5. $1000 High Heel Shoes

6. Hail Mary

7. Detroit City 2021

8. Drunk And In Love

9. Independence Dave

10. I Hate You

11. Wonderful World

12. Sister Anne

13. Hanging On By A Thread (Don’t Give Up)

14. Shut Up And Rock

15. East Side Story

להאזנה לאלבום: לחצו כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page