top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Bloodywood - Rakshak

כתב: Noam Asulin


תאריך יציאה - 18.2.2022

חברת תקליטים: הוצאה עצמאית.


להקת "Bloodywood" מגיעה מניו דלהי, הודו. הלהקה הוקמה בשנת 2016 והחלה דרכה כלהקת פרודיה שעושה קאברים לשירי פופ ושירים הודיים. בהמשך הם הוציאו אלבום קאברים שנקרא "Anti-Pop Vol. 1" עם שירים של "Backstreet Boys", "50 Cent", Ariana Grande, "Nirvana" ו- "Linkin Park", אך עד מהרה החלה הלהקה לכתוב שירים מקוריים.


הלהקה הוקמה על ידי Karan Katiyar (גיטרות, חלילים והפקה) שצירף אליו את Jayant Bhadula (גראולים), אותו הכיר בהופעה מקומית. ביחד הם החלו לייצר קאברים לשירי פופ. בהמשך צורף הראפר Raoul Kerr שבתחילה היה מתארח בשירי הלהקה ועם הזמן הפך לחבר קבוע.


הלהקה מושפעת מלהקות כמו "Limp Bizkit", "Linkin Park" ועוד והיא מנגנת נו-מטאל משולב עם פולק הודי ומוזיקה אלקטרונית.


לאלבום הבכורה שלהם - "Rakshak" (מושיע בהינדית), בחרו "Bloodywood" להשתמש אך ורק בחומרים מקוריים, תוך שהם מקליטים מחדש חלק מהסינגלים שיצאו בעבר. הלהקה טוענת שמספר חברות תקליטים פנו אליהם בהצעה לממן את הוצאת האלבום, אך הם החליטו הוציא אותו לאור באופן עצמאי.

(Photo: Fanart.TV)


האלבום מתחיל עם השיר "Gaddaar". נשמעות מספר מילים בהינדית ואז מתחילות גיטרות בשילוב כלי מסורתי הודי וסימפולים אלקטרוניים. מדובר בשיר מחאה פוליטי היוצא נגד פוליטיקאים שנשענים על זריעת שנאה כדי לזכות בקולות הבוחרים ולהעלות את מעמדם הפוליטי.


האלבום כשלעצמו לא מגוון מבחינת הסאונד וכל השירים בעלי אותם מאפיינים, ראפ בבתים, גראולים בפזמון ושילוב של מילים באנגלית, הינדית ופנג'אי (שפה שמדוברת באזור פנג'אן בהודו ובפקיסטן), וזה בדיוק מה שהופך אותו לאלבום מהנה.


אני חושב שההפקה בסך הכל לא רעה אבל אני מאוד מתקשה לשמוע את הבס וזה קצת מחסיר כיוון שלטעמי בס הוא חלק מאוד חשוב מהשיר.


אין לי ספק שכל שיר ושיר באלבום הזה נכתב ומבוצע בתשוקה רבה ואפשר לשמוע את זה אצל שני הסולנים. הפזמונים קליטים והאלבום פשוט זורם וכיפי מאוד לשמיעה. באלבום יש בסך הכל עשרה שירים, מתוכם שוחררו שלושה סינגלים "Gaddaar", "Aaj" ו- "Dana Dan" וזה לטעמי קצת חבל כי זה מסוג האלבומים שרק רוצים לשמוע עוד ועוד.


אני חושב שאין ולו שיר אחד חלש, באלבום הזה. כל השירים שומרים על רמה גבוהה ודואגים שהמאזין יישאר באותה רמת עניין ואקסטזה.


עם יציאתו, האלבום "Rakshak" נכנס למצעד הבילבורד האמריקאי, והפך את "Bloodywood" ללהקת המטאל ההודית הראשונה שהצליחה להגיע למעמד הזה.


לסיכום, החברים מהודו מוכיחים שעבודה קשה, תשוקה והתמדה (Karan התפטר מעבודתו כעורך דין) הולידו את אחד מאלבומי הנו/פולק מטאל הטובים של שנת 2022 ועוד מראים שז'אנר הנו-מטאל עדיין יכול לחדש ולעניין במיוחד אם משלבים אותו עם מוטיבים נוספים. לא צריך להבין הינדית כדי ליהנות מהאלבום, אז אני מאוד ממליץ לכולם להאזין לו.


להאזנה: Spotify, Apple Music, Deezer


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

76 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ความคิดเห็น


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page