top of page

Metallica - Garage Inc.

ב-24 לנובמבר 1998 יצא אלבום הקאברים הכפול של "Metallica" שנקרא "Garage Inc".

רצינו לשתף אתכם רק בכמה עובדות מעניינות:


1. זהו אלבום כפול שכל כולו קאברים המורכב בעצם מחמישה חלקים שונים.


2. החלק הראשון מורכב מ-11 שירים שהוקלטו ב-1998


3. החלק השני מורכב מ...


4. ה-EP שיצא ב-1987 בשם The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited ובו 5 שירים


5. ה-B-Sides שיצאו עם "Creeping Death" ב-1984 ובו 2 שירים


6. החלק השלישי מורכב מ- B-sides וקטעים נדירים שהוקלטו ב- 1988-1993 ובו 5 שירים.


7. החלק הרביעי מורכב מ- "Motörheadache" שהוקלט ב-1996 ויצא כ-B-Sides עם הסינגל "Hero Of The Day" ובו 4 שירים שהם כולם קאברים ל- "Motörhead". הם הקליטו את השירים הללו במסגרת החזרות שהם עשו לחגיגות יום ההולדת ה-50 של Lemmy Kilmister.


8. השירים שנבחרו ע"י מטאליקה לאלבום הם שירים של להקות שונות מז'אנרים שונים שהשפיעו רבות על חברי הלהקה, אבל לא סתם השפיעו... בתחילת הקריירה שלהם הם הופיעו במועדונים קטנים כשחצי מהסטליסט (אם לא יותר) שהם ניגנו היה מורכב מקאברים לשירים של להקות הבי מטאל בריטיות. האנשים שהגיעו להופעות לא הכירו את השירים ואת הלהקות ומטאליקה אימצה את השירים כאילו הם שלה. גם הביצועים לשירים היו בסגנון הכל כך מיוחד של מטאליקה. ג'יימס סיפר שהם הרגישו מעיין מחוייבות לאותן להקות שאת השירים שלהם הם "ניכסו" ושעזרו להם להצליח.

(Photo: Metallica)


9. קירק סיפר שכולם הביאו לשולחן את השירים והלהקות שהשפיעו עליהם, בחרו מהם את השירים, "לעסו" אותם ו"ירקו" אותם בסגנון של מטאליקה.


10. אתם בטח שואלים את עצמכם מה גורם ללהקה בסדר גודל של מטאליקה להוציא אלבום קאברים ועוד כפול. אז יש לכך 2 סיבות.


11. הסיבה הראשונה היא הצורך בשינוי. אחרי שלושה אלבומים כבדים בהם עבדה הלהקה בצורה מאוד רצינית והשקיעה את כל מה שיש לה, חברי הלהקה הרגישו שהם צריכים לעשות משהו קצת קליל כדי לשחרר את האווירה ולהחזיר את ההשראה. רק כדי לסבר את האוזן, אחרי האלבום הנ"ל מטאליקה הוציאה ב-1999 את S&M וב-2003 את האלבום "St. Anger". איך זה לגבי השראה?


12. הסיבה השנייה היא, שבעבר מטאליקה הייתה מוציאה קאברים כ-B-Sides עם הסינגלים של האלבומים הקודמים. כך נוצר אוסף של קאברים מפוזרים על גבי סינגלים שונים מתקופות שונות והם החליטו שזה רעיון טוב לאחד אותם ביחד.


13. חברי הלהקה החליטו שעכשיו הם צריכים להנות ולהשתטות. בלי לחצים, בלי מסגרות, בלי רצינות, פשוט לחזור לשורשים ולעשות את זה בכיף גדול.


14. את העטיפה אתם בטח מכירים, התמונה בא רואים את חברי הלהקה לבושים כמו מכונאים מלוכלכים בכתמים שחורים. הבוקלט הפנימי של האלבום מורכב מ-32 דפים של תמונות ממורביליה שעיצב Andy Airfix, אחרי שלארס העניק לו "אישור" לחטט בחפציו.


15. את החלק הראשון הקליטה מטאליקה בסטודיו תוך 3 שבועות אך השיר היחיד מתוך ה-11 שלא הוקלט באותו הסשן היה הביצוע האקוסטי ל- "Tuesday's Gone" של להקת "Lynyrd Skynyrd". השיר הוקלט בנפרד כחלק מתוכנית רדיו של התחנה KSJO מסן חוזה. זה היה סשן של 8 שירים אקוסטיים עם אורחים שונים ושימו לב איזה אורחים השתתפו בהקלטה של השיר: Jerry Cantrell ו- Sean Kinney מלהקת "Alice In Chains", הזמר והגיטריסט Pepper Keenan מלהקת "Down", הגיטריסט Jim Martin הידוע והמוכר מלהקת "Faith No More", הזמר John Popper מלהקת "Blues Traveler" שמנגן במפוחית, Gary Rossington הגיטריסט ומקים להקת "Lynyrd Skynyrd" ו- Les Claypool הבסיסט, המקים והזמר של להקת "Primus".

איזו רשימה מכובדת !!


16. אנחנו לא נפרט את רשימת הלהקות או השירים אך יש כאן שורה ארוכה של אבני דרך בעולם הרוק.


אתם מוזמנים להאזין לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page