top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Bon Jovi - Have a Nice Day

רק אתמול חגגנו עם האלבום "New Jersey" והיום כבר חוגגים את "Have a Nice Day" האלבום התשיעי של "Bon Jovi" ששוחרר ב- 20 לספטמבר 2005.


האלבום נכתב והוקלט כמו בעבר ע"י Richie Sambora ו- Jon Bon Jovi, כשבאלבום הזה עובד איתם המפיק John Shanks.


העבודה על האלבום החלה בשנת 2004 במקביל לעבודה על קופסת האוסף "100,000,000 Bon Jovi Fans Can't Be Wrong".


בחלק הראשון בעבודה על האלבום הקליטו השניים כמעט את כל האלבום כשריצ'י מקליט את עבודת הגיטרות, ג'ון את השירה והתופים מוקלטים אלקטרונית, ללא הבס. בחלק השני בעבודה על האלבום חברו כל שאר חברי הלהקה והקליטו את חלקם על פי מה שריצ'י וג'ון הקליטו לפני כן. לאחר הפסקה קצרה, חברו כולם שוב ב-2005 הקליטו מספר שירים נוספים ואפילו שינו חלק מהשירים שהוקלטו ב-2004.


הרבה טוענים שבאלבום הזה Jon Bon Jovi יצא מאזור הנוחות שלו מבחינת הטקסטים ושילב נושאים יותר כבדים ומהותיים כמו פוליטיקה, אחריות חברתית וכדומה. זה לא משהו רגיל אצל ג'ון אך השילוב של הטקסטים השונים וה"חדשים" עם הגיטרות וההרמוניה הכל-כך מזוהה עם הלהקה יוצרים שילוב יפה מאוד, קצת מחוספס ולגמרי מהנה.


והנה כמה עובדות מעניינות על האלבום:


1. את שיר הנושא "Have a Nice Day" כתבו ג'ון וריצ' יחד עם המפיק John Shanks. זה הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום והא נכתב בעקבות הקמפיין לנשיאות ארה"ב משנת 2004 בו זכה ג'ורג' בוש, למרות שג'ון תמך בקמפיין של היריב שלו ג'ון קרי.


2. הסינגל השני "Who Says You Can't Go Home", נכתב על השורשים מהם מגיעה הלהקה, מדינת ניו ג'רזי, והוא אף הפך לסוג של הימנון של המדינה. Jon Bon Jovi ציין שהשיר הוא מעין מכתב תודה למעריצי הלהקה שהלכו איתה באש ובמים משך 25 שנה.


3. באלבום קיימות שתי גירסאות של השיר. השנייה החותמת את האלבום הינה גירסת קאנטרי בה משתתפת Jennifer Nettles מלהקת "Sugarland".


4. בון ג'ובי סיפר על השיר "Welcome to Wherever You Are", הסינגל השלישי ששוחרר מהאלבום, כי חשב שהוא הולך להיות שיר שיסמל אחדות עולמית.

5. האלבום מכר 202,000 עותקים בשבוע הראשון לצאתו בארה"ב והפך לאלבום הראשון של "Bon Jovi" שמוכר כמות כזאת בטווח של שבוע.


6. האלבום היה מוכן להוצאה כבר בדצמבר 2004 והכוונה הראשונית היתה שלחרר אותו לכבוד חג המולד באותה שנה, אבל אז הלהקה החליטה להקליט עד 4 שירים חדשים שהתווספו לאלבום והביאו גם לדחייה בתאריך הצאתו.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

173 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page