top of page

Richie Sambora

הוא היה חבר בלהקת "Bon Jovi" במשך 30 שנה, במהלכן היה שותף לכתיבת מרבית שיריה, הוא יכול לגרום לגיטרה לדבר והוא שר לא רע בכלל, קוראים לו Richie Sambora והוא חוגג היום יומהולדת, אז בואו נספר עליו 40 עובדות מעניינות:

(Photo: amazon.com)


1. הוא נולד ב- 11 ביולי 1959 בניו ג'רזי בשם Richard Stephen Sambora.


2. הוריו ממוצא פולני העניקו לו בילדותו חינוך קתולי.


3. סמבורה הוא עיוור לצבעים אדום ירוק וחום.


4. כלי הנגינה הראשון עליו החל לנגן בגיל 6 היה אקורדיון.


5. בגיל 12 בעקבות מותו של Jimi Hendrix, החל סמבורה לנגן בגיטרה.


6. סמבורה מנגן על כלים נוספים. בס, פסנתר, סקסופון, תופים ועוד.


7. סמבורה הושפע בצעירותו מבלוז ומרוקנרול. האומנים שהכי השפיעו עליו באותה תקופה היו בין היתר, Eric Clapton, Jimi Hendrix, Jeff Beck, Johnny Winter ו- Jimmy Page.


8. בהמשך הוא גם הושפע מ- Janis Joplin ו- Stevie Ray Vaughan והתעניין במוזיקה ספרדית וקלאסית.


9. ההרכב הראשון עימו שחרר בשנת 1982 אלבום בשם "Lessons," היה "Message".

(Photo: discogs.com)


10. בהמשך היה חלק מההרכבים "Mercy", "Duke Williams & the Extremes" ו- "Richie Sambora & Friends", כאשר בתחילת שנות השמונים הם אפילו חיממו את Joe Cocker.


11. כבר בגיל 19 התגלה החוש העסקי שלו כאשר הוא הפך לבעלים של מועדון בניו ג'רסי ולבעליה של חברת תקליטים קטנה.


12. בשנת 1983 נכשל סמבורה באודישן ללהקת Kiss כמחליפו של Ace Frehley.


13. באותה שנה הוא החליף את הגיטריסט Dave Sabo בלהקתו של Bon Jovi. סאבו יקים בהמשך את ההרכב "Skid Row".


14. בינואר 1984 שחררו Bon Jovi את אלבומם הראשון - Bon Jovi. כבר באלבום זה התגלה סמבורה ככותב העיקרי יחד עם הזמר Jon Bon Jovi, איתו הוא כתב כמחצית משירי האלבום.


15. שיתוף הפעולה עם ג'ון בון ג'ובי בכתיבת השירים ילך וישתכלל, ויגיע לנקודת שיא ראשונה כבר באלבומה השלישי של הלהקה "Slippery When Wet" ששוחרר בשנת 1986.


16. האלבום יהפוך עד מהרה לאלבום הנמכר ביותר בשנת 1987, כשהוא דוחק מהפיסגה את "Appetite For Destruction" של גאנז, Joshua Tree של "U2" והאלבום "Bad" של מייקל ג'קסון.


17. זה גם האלבום הנמכר ביותר של הלהקה עד היום, לא מעט גם בזכותו של ריצ'י סמבורה אשר שכנע את Jon Bon Jovi לכלול את השיר "Livin' on a Prayer" באלבום. ג'ון בון ג'ובי הרגיש שהוא לא מספיק טוב אך Richie Sambora האמין שהוא יהיה להיט ענק והוא אכן צדק.


18. 4 שבועות בלבד לאחר סיום סיבוב ההופעות של האלבום "Slippery When Wet" נכנסה הלהקה להקליט את אלבומה הרביעי "New Jersey", אשר שוחרר בשנת 1988. רי'צי וג'ון לא יכלו לחכות, הם היו נחושים להקליט אלבום חדש שיוכיח שהם מסוגלים לייצר עוד סוללת להיטים בלתי מתפשרת.


19. הם חוו פרץ מדהים של יצירה כאשר כתבו לא פחות מ- 34 שירים לאלבום. בסופו של דבר השניים יצרו מתוכם 17 דמואים, כאשר 12 מהם נבחרו לאלבום.


20. האלבום הזה הפך כבר את הלהקה ללהקת איצטדיונים עם סוללה בלתי נתפסת של להיטים. זה אלבום ה- Hard Rock היחיד בעולם שהכניס 5 סינגלים לעשרת המקומות הראשונים במצעד בילבורד 100.


21. הוא גם האלבום הראשון של להקה אמריקאית שיצא ב- USSR, ע"י חברת תקליטים מקומית בשם Melodiya.


22. הסינגל השלישי "I’ll Be There For you" והחמישי "Livin In Sin" הן שתי בלדות להן ריצ'י יצק את אהבתו המוקדמת למוזיקת הבלוז.


23. בשנת 1991 יוכל ריצ'י לפתח את האהבה הזאת לבלוז עם אלבום הסולו הראשון שלו "Stranger in This Town". באלבום יתארח בין היתר Eric Clapton.


24. בשנת 1992 שחרר סמבורה יחד עם בון ג'ובי את אלבומה החמישי והמצליח "Keep the Faith". האלבום כלל שינוי במראה ובסגנון של הלהקה, אשר התבטא בין היתר בבלדות פסנתר עם סולואים אפיים וארוכים של סמבורה.


25. בשנת 1995 שחררה הלהקה את האלבום המצויין "These Days". סמבורה וג'ון כתתבו לאלבום מספר אדיר של 40 שירים מתוכם נבחרו רק 12.


26. שיר הפתיחה של האלבום - "Hey God" הושפע ממקרה בו סמבורה צפה מחלון הלימו שלו בהומלס שגר בתוך קופסת קרטון. הוא חש רגשות אשם וסיפר ל- Jon Bon Jovi על המקרה והשניים כתבו על כך את השיר.


27. בשנת 1998 שחרר סמבורה את אלבום הסולו השני שלו "Undiscovered Soul".


28. בשנת 2000 הוא שחרר יחד עם "בון ג'ובי" את אלבומם השביעי והמצליח "Crush".


29. מהאלבום שוחררו 3 סינגלים, המצליח מביניהם, איך לא ? הוא "It's My Life". אשר מתכתב עם הלהיט של הלהקה משנת 1986 - "Livin' On A Prayer", בו מופיעים גם טומי וג'ינה. בשני השירים ריצ'י סמבורה משתמש באפקט הגיטרה talkbox שמיצר את צליל הגיטרה המדברת.


30. השנים הבאות לא היו שנים טובות עבור ריצ'י. למרות שהוא המשיך ליצור ולשחרר אלבומים טובים יחד עם Bon" Jovi", הרי שמבחינה אישית הוא הלך והתדרדר.


31. ביוני 2007 הוא הכריז כי הוא נכנס למתקן גמילה ידוע בלוס אנג'לס לטיפול באלכוהוליזם.


32. במרץ 2008 הוא נעצר בעוון נהיגה בשכרות בקליפורניה.


33. באפריל 2011 הוא החליט שוב להיכנס למכון גמילה, ועקב כך נאלץ להיעדר משלוש עשרה הופעות של "בון ג'ובי".


34. בין לבין בשנת 2009 נכנס סמבורה יחד עם בון ג'ובי להיכל התהילה של כותבי השירים.


35. בספטמבר 2012, כמעט 14 שנים לאחר אלבום הסולו הקודם שלו, הודיע ריצ'י סמבורה על הוצאת אלבומו השלישי "Aftermath of The Lowdown". האלבום הופק על ידי מפיק האלבומים "Crush" ו- "Bounce" של בון ג'ובי.

(Photo: Joseph Llanes)


36. באפריל 2013, הודיע סמבורה כי הוא עוזב את בון ג'ובי בשל נסיבות אישיות שלא פורטו. השמועות סיפרו שסמבורה פוטר מהלהקה אך ריצ'י ובון ג'ובי הכחישו אותן.


37. מיד לאחר עזיבתו, בשנת 2013, שחרר סמבורה את הסינגל "Come Back As Me".


38. בשנת 2015 הוא החל בשיתוף פעולה מוזיקלי עם מי שהיתה חברתו - הגיטריסטים והיוצרת Orianthi. השניים כינו את הפרוייקט RSO ובשנת 2017, לאחר שיצאו לסיבוב הופעות משותף, הם שחררו EP בשם "Rise". בהמשך אותה שנה הם שחררו EP נוסף בשם Making History.


39. רשימת האקסיות של ריצ' סמבורה ארוכה ואיכותית, ביניהן ניתן למצוא את Claudia Schiffer, Lita Ford, Cher, Heather Locklear, Denise Richards ועוד ועוד...


40. בשנת 2018 נכנס סמבורה יחד עם "Bon Jovi" להיכל התהילה של הרוקנרול. סמבורה הופיע במהלך הטקס יחד עם חברי להקתו לשעבר.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page