top of page

Bon Jovi - New Jersey

אלבום השלאגר השני של "Bon Jovi" והאלבום הרביעי במספר - "New Jersey" שוחרר ב- 19 לספטמבר 1988.


אז הנה כמה הגיגים מעניינים עליו:


1. האלבום הוקלט ב- 4 שבועות בלבד, לאחר סיום סיבוב ההופעות של האלבום "Slippery When Wet" אשר ארך 16 חודשים. Richie Sambora ו- Jon Bon Jovi לא יכלו לחכות והיו נחושים להקליט אלבום חדש שיוכיח שהם מסוגלים לייצר עוד סוללת להיטים בלתי מתפשרת.


2. כותרת שם האלבום בזמן העבודה עליו היתה "Sons of Beaches", שם נוסף שנשקל היה "68 And I Owe You One", אבל שמות אלה נזנחו כי הלהקה חששה להיתפס כלא רצינית. השם שנבחר בסופו של דבר הוא שמה של מדינת הולדתם של חברי הלהקה.


3. לחברי הלהקה היו הרבה חומרים ורעיונות לאלבום החדש. הם יצרו יחד 17 דמואים לשירים חדשים, אבל אז החלה החרדה לחלחל וג'ון נכנס לפאניקה שלא יוכל לשחזר את ההצלחה של האלבום הקודם. ג'ון וסמבורה הרגישו ש"אין להם את זה", באף אחד מתוך 17 השירים שהוקלטו.


4. ג'ון טען באחד הראיונות שלא הכסף הוא מה שהניע אותם לייצר עוד אלבום חזק של להיטים, אלא התשוקה לחוות שוב את אותה הצלחה מטורפת שהם חוו באלבום הקודם. להראות שוב איך שירים מהאלבום הופכים ללהיטים וכובשים את מצעדי הבילבורד.


5. אך עם זאת, Richie Sambora טען שהם לא רצו לחזור על עצמם כמו באלבום הקודם, אלא לנסות לייצר להיטים עם קצת גיוון בסגנון המוסיקלי. את הגיוון ניתן למצוא בין היתר באינטרו הארוך והאפי לשיר "Lay Your Hands On Me", בשימוש במפוחית בשיר "Homebound Train", באינטרו הפלמנקו בשיר "Wild Is the Wind" ועוד.


6. עם צרופם של "התמלילנים" Desmond Child, Diane Warren ו- Holy Knight, הצליחו השניים ליצור לא פחות מ- 34 שירים ולכן בתחילה היה ברור לכולם שזה הולך להיות אלבום כפול.

(Photo: Bon Jovi Facebook Page)


7. כאן נכנסה חברת התקליטים אשר התנגדה בכל תוקף לאפשר ללהקה להוציא אלבום כפול. לא בגלל איכות או סיכויי ההצלחה של השירים, אלא מכיוון שהם האמינו שמחירו של אלבום כפול יכשיל את המכירות.


8. אז יש לנו 34 שירים, יש לנו את Bruce Fairbairn שהפיק את האלבום הקודם ויש לנו גם טכנאי בשם Bob Rock שמבין דבר או שניים במיינסטרים, עכשיו נשאר רק לבחור מתוך ערמת השירים את המוצלחים ביותר.


9. אז איך בוחרים שירים??? כמו באלבום הקודם נעזרת הלהקה במעריצים שלה וברוס המפיק מזמין את הבייביסיטר של הילדים שלו עם כל חברותיה להאזין לשירים ולדרג אותם לפי סדר עדיפויות.


10. מתוך 34 נבחרו 12 שירים שיצרו אלבום מטורף של להיטים אשר רק חיזק עוד יותר את הצלחתה של הלהקה.


11. גם באלבום הזה מי שכתב את כל תפקידי גיטרת הבס וניגן בהם היה Hugh McDonald, אך מי שקיבל על-כך קרדיט בעטיפת האלבום היה Alec John Such.


12. השיר "Lay Your Hands on Me", שהוא הסינגל הרביעי ושיר הפתיחה של האלבום, מהווה הצהרת כוונות של "Bon Jovi" המכריזה רשמית שהיא להקת איצטדיונים מהמוצלחות בדורה!! מעניין שהשיר הזה זכה לגירסת כיסוי מלא אחרת מאשר כוכבת הקאנטרי דולי פארטון.


13. הסינגל הראשון "Bad Medicine" היווה את הפתיחה המושלמת ליציאת האלבום הרביעי של הלהקה. המנון קצבי וקליט שכיף לשיר. השיר שזינק הישר למקום הראשון במצעד והיה הלהיט השלישי שכתבו ג'ון וסמבורה יחד עם Desmond Child. השניים הקודמים היו "You Give Love A Bad Name" ו- "Livin' On A Prayer" מהאלבום הקודם.


13. הסינגל השני שיצא מהאלבום "Born to Be My Baby" הוא המשך ישיר לשיר "Livin’ on a Prayer" מהאלבום הקודם, כאשר גם הוא עוסק בזוג צעיר והקשיים שמלווים אותו בחיי היום יום. גם שיר זה בדומה ל- "Livin’ on a Prayer" נכתב בסיוע דזמונד צ'יילד.


14. הסינגלים השלישי "I’ll be There For You" והחמישי "Livin In Sin" הן שתי בלדות שריצ'י לקח לכיוון הבלוזי והן מחזקות את ההרמוניה שקיימת בינו לבין ג'ון. היו שהשוו את המלודיה בשיר "I’ll be There For you" לשיר "Don't Let Me Down" של "הביטלס" וזה שיר אותו ריצ'י היה שר בהופעות הלהקה.


15. תוצאות אתם שואלים...מכירות אתם תוהים... אז האלבום הגיע היישר למקום ה-8 וכעבור שבוע כבש את המקום הראשון, שם הוא נשאר לאורך 4 שבועות ברציפות. הוא מכר 7 מיליון עותקים בארה"ב ו- 5 מיליון בשאר העולם.


16. זה אלבום ה- Hard Rock היחיד בעולם שהכניס 5 סינגלים לעשרת המקומות הראשונים במצעד בילבורד 100.


17. זהו גם האלבום הראשון של הלהקה שהגיע למקום הראשון ב-UK.


18. וגם האלבום הראשון של להקה אמריקאית שיצא ב- USSR. הוא יצא ע"י חברת תקליטים מקומית בשם "Melodiya".


19. אחרי שחרורו של האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות חובק עולם שכלל לא פחות מ- 237 הופעות על פני שנתיים, אחת מהן הייתה היסטורית, שכן היא נערכה ב- "Moscow Music Peace Festival".


20. האלבום הוקלט באולפני "Little Mountain Studio" בוונקובר, שם הוקלטו אלבומי מופת נוספים כמו: The Black Album של "מטאליקה", "Dr. Feelgood" של "מוטלי קרו" ו- "Get A Grip" של "אירוסמית'".


ועכשיו תגבירו ותשירו לשמיים: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page