top of page

Bruce Springsteen - The River

ב- 17 לאוקטובר 1980, שחרר Bruce Springsteen את אלבום האולפן החמישי שלו "The River".



זו אחת היצירות הגדולות והעמוקות של הבוס, הן מבחינת ההיקף והן מבחינת התוכן. אלבום כפול הכולל 20 שירים הנפרשים על פני כמעט 90 דקות אשר נחשב בעיני רבים כחלק האחרון בטרילוגיה של שלושה אלבומים העוסקים בדמותו של Bruce Springsteen בתקופות מכריעות בחייו. "Born to Run" משנת 1975, "Darkness at the Edge of Town" משנת 1978 ו- "The River" משנת 1980.


האלבום הכפול הזה כולל אוסף אקלקטי של שירים שנכתבו בתקופות שונות, החל בשנים הראשונות של הקריירה של ספרינגסטין ועד חומרים חדשים שנשאבו מפרויקטים שונים וסיבובי הופעות אחרונים. כך לדוגמא, השירים "Independence Day", "Point Blank", "The Ties That Bind", "Ramrod", ו- "Sherry Darling" היו אאוטייקים מהסשנים של האלבום "Darkness at the Edge of Town".


האלבום הזה נועד במקור להיות משוחרר כאלבום בודד בשם "The Ties That Bind" (כשם השיר הראשון באלבום) והוא נועד לצאת בסוף שנת 1979. ואולם, בעת כתיבת שיר הנושא "The River" החליט ספרינגסטין להוסיף שירי פולק מלנכולים נוספים ולהלחין מקבץ נוסף של שירים מז'אנרים מגוונים ולהפוך את האלבום הזה לכפול. זו הסיבה שהקלטת האלבום ארכה כ- 18 חודשים, כאשר המנהל והמפיק Jon Landau כמו גם Steven Van Zandt מצטרפים לספרינגסטין כמפיקים משותפים.


במהלך הסשנים נכתבו והוקלטו מספר רב של שירים אשר לא נכנסו בסופו של דבר לאלבום, כגון Be True”, “Held Up Without a Gun” ו- “Roulette” ששוחררו בסופו של דבר כבי סיידים, כמו גם שירים שהעניק ספרינגסטין לאומנים אחרים כמו Warren Zevon ושירים ששוחררו במסגרת קופסאות ואוספים של ספרינגסטין בהמשך הקריירה.


מבחינת הסאונד, האלבום הזה כיוון לסאונד "חי" כנראה בשל העובדה שחלק ניכר משירי האלבום הוצג כבר בהופעותיו של ספרינגסטין, עוד בטרם יציאתו. מבחינה לירית, השירים ברובם אישיים ומרגשים עם נושאים הנעים בין תקווה להתפכחות.


מהאלבום שוחררו 8 סינגלים והוא כולל כמה מהיצירות היפות והמרגשות של הבוס, ביניהן:


שיר הנושא "The River" המבוסס על שיחות שקיים ספרינגסטין עם גיסו לאחר שאיבד את עבודתו בבניין. איש קשה יום שעבד קשה לפרנסת אשתו וילדו הצעיר, אך מעולם לא התלונן.


הקטע "Hungry Heart" שיר שכתב ספרינגסטין בעקבות מפגש עם Joey Ramone עבור הראמונס, אך בסופו של דבר החליט שהוא טוב מידי והשאיר אותו באמתחתו.


השיר המרגש "Independence Day" שנכתב על היחסים של ספרינגסטין עם אביו, שעבד במפעל "Nescafé". הם לא הסתדרו, אך בהמשך חייו הבין ברוס שאביו עובד קשה מאוד לפרנסת משפחתו והחל להעריך אותו.


הרצועה "Cadillac Ranch" שהינה אחת מתוך שלל שירים שכתב ספרינגסטין על מכוניות, המתייחס לאוסף של 10 מכוניות קדילק בשדה חיטה ליד אמריליו, טקסס שעליהן המבקרים רשאים להוסיף גרפיטי.


הקטע "I Wanna Marry You" שיר בוגר ורציני שמהווה סטייה משירים רבים קודמים של ספרינגסטין על חיים פרועים וחופשיים.


השיר "Out in the Street" שהינו אחד השירים הבודדים שיושב על הגבול בין שני הסגנונות באלבום הנע בין שירים מקפיצים ואנרגטיים לעומת מלנכוליה של מעמד הפועלים.


וכמובן "Point Blank" המדהים שהיה השיר האחרון שהוקלט לאלבום וכותרתו הושאלה מסרט באותו השם משנת 1967 בכיכובו של Lee Marvin, אחד משירי ה"סיפור" הראשונים של ספרינגסטין שישוכללו בהמשך הקריירה בבלדות כמו "Nebraska" ו- "The Ghost Of Tom Joad".


האלבום "The River" הפך לאלבום הראשון של ספרינגסטין שהגיע למקום האשון בבילבורד 200, שם שהה ארבעה שבועות רצופים. ספרינגסטין כינה את האלבום הזה כ"שער" לכתיבה העתידית שלו, כאשר האלבומים "Nebraska" ו- "Tunnel of Love" שואבים ישירות סיפורים ונושאים שמקורם באלבום הזה.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page