top of page

Bruce Springsteen

הבוס חוגג היום יומהולדת ויש לנו 30 עובדות מעניינות לספר לכם עליו:


(Photo: Flickr)


1. הוא נולד בניו ג'רסי ב- 23 לספטמבר 1949 בשם Bruce Frederick Joseph Springsteen.


2. הוא היה הבכור מבין שלושה ילדים וגדל במשפחה נוצרית קתולית ממעמד הפועלים.


3. הרגע בו הבין שהוא רוצה לעסוק במוזיקה היה כשהיה בן 7 וצפה ב- Elvis Presley מופיע בתוכנית "The Ed Sullivan Show".


4. הוא החל לנגן בגיטרה זמן קצר לאחר מכן, כשאימו אדל שכרה עבורו גיטרה בעלות 6 דולר לשבוע. את הגיטרה הראשונה שלו רכש כשהיה בן 13 בעלות של 18.95 דולר. כשהיה בן 16 הוא כבר קיבל מאימו את הגיטרה הרצינית הראשונה שלו. היא נאלצה לקחת הלוואה כדי לרכוש אותה. סיפור הרכישה מתואר בשיר "The Wish", מתוך הקופסא "Tracks" ששחרר ספרינגסטין בשנת 1998.


5. השיר הראשון שלמד לנגן על גיטרה היה “Twist and Shout” של הביטלס.


6. את הכינוי "הבוס" הוא קיבל בסוף שנות השישים כשהיה חלק מההרכב "Earth" הואיל והוא ניהל את נושא הלוגיסטיקה וענייני הכספים של ההרכב.


7. החל משנת 1969 הוא היה חלק מלהקת "Steel Mill" יחד עם דני פדריצ'י, ויני לופז, ויני רוסלין ובהמשך גם את סטיבן ואן זאנדט ורובין תומפסון. חברי ההרכב בצירוף הסקסופוניסט קלרנס קלמונס, תהפוך בשנת 1972 ללהקת ה- "E Street Band" המפורסמת, אשר תלווה את ספרינגסטין במהלך הקריירה שלו.

(Photo: Lynn Goldsmith)


8. את אלבומו הראשון "Greetings from Asbury Park, N.J". הוא שחרר בשנת 1973, מי שהיה טכנאי ההקלטה באלבום היה המפיק לואי להב.


9. להב ימשיך ללוות את ברוס עד שנת 1975 כשהוא גם משמש כאיש סאונד בהופעותיו וגם מגייס את אשתו צרויה (סוקי) להב לנגן עבור ספרינגסטין בכינור.


10. בני הזוג להב ליוו את ספרינגסטין גם באלבום המופת "Born To Run" כאשר צרויה אף מנגנת בכינור בשיר "Jungleland". זה גם היה אלבום הפריצה של ספרינגסטין שהפך אותו למוזיקאי הראשון שזכה לתמונת שער של שני המגזינים המצליחים "Time" ו- "Newsweek" באותו שבוע בשנת 1975.


11. אגב, השיר "Born To Run" הוא השיר המנוגן ביותר בהופעותיו של ספרינגסטין. עד היום הוא נוגן 1,745 פעמים.


12. תאמינו או לא אבל בעקבות הצלחת האלבום רכש ספרינגסטין את מכוניתו הראשונה - "1950 Corvette". המכונית נמצאת היום בתצוגה בהיכל התהילה של הרוקנרול.

(Photo: Frank Stefanko)


13. בשנת 1976 יפרדו דרכם של בני הזוג להב וברוס ספרינגסטין והשמועות מספרות שהסיבה היתה נעוצה ברומן שהתפתח בין צרויה להב לברוס ספרינגסטין, בעטיו ביקשה צרויה מלואי להב לחזור לארץ בכדי להציל את נישואיה.


14 . בשנת 1976 לאחר הופעה בממפיס, ברוס שכל-כך העריץ את אלביס פרסלי ניסה להתגנב לאחוזתו בגרייסלנד ונתפס. בהמשך, בשנת 1977 הוא כתב עבור אלביס את השיר "Fire". הוא שלח לו קלטת דמו של השיר בתקווה שיבצע אותו, אך אלביס מת זמן קצר לאחר מכן וברוס מעולם לא גילה אם אהב את השיר או לא. ברוס העניק בסוף את השיר ל- Robert Gordon, ולהקת ה- "Pointer Sisters" יהפכו אותו ללהיט בשנת 1979.


15. זה היה הלהיט השלישי ברציפות שספרינגסטין כתב והפך ללהיט על-ידי אומנים אחרים. הראשון היה "Blinded by the Light" שבוצע על-ידי "Manfred Mann's Earth Band" בשנת 1977 והשני "Because the Night" שבוצע על-ידי Patti Smith בשנת 1978. כמובן שמנפרד מאן ביצעו גירסאות כיסוי של עוד שני שירים של ברוס: "Spirit in the Night" ו- "For You".


16. סממן נוסף הממחיש את הערכתו של ברוס לאלביס היא העובדה שבעטיפת האלבום "Born to run" משנת 1975, הוא מצולם כשלרצועת הגיטרה שלו מחובר כפתור של מועדון המעריצים של אלביס בניו יורק.


17. את השיר "Hungry Heart" מהאלבום "The River" הוא כתב במקור עבור ה- "Ramones". בשנת 1979 הוא פגש את Joey Ramone אשר ביקש ממנו לכתוב שיר ללהקתו. ברוס כתב את "Hungry Heart" במטרה להעניק אותו לראמונס, אך בסופו של דבר נשאר איתו בהמלצת מנהלו.


18. אלבומו המצליח ביותר היה "Born in the U.S.A" ששוחרר בשנת 1984. הוא ייצר 7 להיטים שנכנסו לטופ 10 ומכר 30 מליון עותקים, 15 מיליון מתוכם בארה"ב לבדה.


19. השחקנית Courtney Cox מהסידרה "חברים" מופיעה בקליפ של ספרינגסטין לשיר "Dancing in the Dark", הוא העלה אותה לבמה ורקד איתה.


20. בשנת 1989 הוא פירק את האי סטריט בנד והעניק לכל אחד מהחברים 2 מיליון דולר. במרץ 1992 הוא שחרר שני אלבומי סולו באותו היום "Lucky Town" ו- "Human Touch".


21. בשנת 1993 הוא זכה באוסקר ובגלובוס הזהב על כתיבה וביצוע של השיר "Streets of Philadelphia", שנכלל בסרט "פילדלפיה" בכיכובו של טום האנקס.


22. בשנת 1999 הוא נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול. מי שנתן את נאום הכניסה שלו היה לא אחר מאשר בונו מלהקת U2. ספרינגסטין החזיר לו טובה 6 שנים לאחר מכן, כאשר בשנת 2005 נתן את נאום הכניסה של "U2" להיכל התהילה.

23. בשנת 1999 אסטרואיד במערכת השמש נקרא על שמו - "23990 Springsteen". באותה שנה האסטרונאטים במעבורת החלל "Discovery" בחרו להתעורר כל בוקר עם שירו “Rendezvous”.


24. קיים ערוץ רדיו בשם "E Street Radio" המשמיע את שיריו של ספרינגסטין 24/7.


25. ספרינגסטין הוא חובב ספרי הארי פוטר מושבע. הוא אפילו כתב שיר לאחד הסרטים, אך בשל מדיניות קשוחה של ג'יי קיי רולינג לא להכניס לסרטים שירים מסחריים, שירו של ספרינגסטין נדחה.


26. בשנת 2008 נבחר ספרינגסטין לאחד מ- "100 האנשים המשפיעים בעולם" במסגרת הדירוג של "Time Magazine".


27. בשנת 2009 זכה שוב בפרס גלובוס הזהב עבור השיר "The Wrestler" שנכלל בפסקול הסרט באותו השם.


28. בתאריך ה- 31 לאוגוסט 2006 שבר ספרינגסטין את השיא של משך הופעת הרוק הארוכה ביותר אי פעם בארצות הברית. ההופעה נערכה בניו ג'רזי וארכה 4 שעות ודקה אחת. אגב, ההופעה הארוכה שלו מחוץ לארה"ב נערכה בהלסינקי בשנת 2012 וארכה 4 שעות ו- 6 דקות.


29. ברוס שיחרר עד היום 21 אלבומי אולפן, 23 אלבומי הופעה ו- 7 מיני אלבומים, מתוכם שוחררו 71 סינגלים שונים, כמות בלתי נתפסת לכל הדעות.


30. במהלך הקריירה המפוארת שלו שיתף ברוס פעולה עם עשרות אומנים שונים, ביניהם Tom Morello, Lou Reed, Eddie Vedder, רוי אורביסון, גרהאם פארקר, דונה סאמר, אמיליו האריס ועוד ועוד...


* באפריל 2023 הכריז מושל ניו ג'רסי על ה- 23/9 כ"יום ברוס ספרינגסטין".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page