top of page

Bullet For My Valentine - Fever

קוראים יקרים, אנחנו מבקשים שתקפצו לריקושט, תרכשו שכפץ קסדה ומשקפי מגן.

לאחר שתסיימו לקרוא את הסיקור תלבשו את השכפץ, קסדה על הראש ומשקפיים על העיניים ורק אז תלחצו פליי.

לא לפני שהתישבתם על כסא יציב אל מול הרמקולים או האוזניות !!

אל תתנו לעטיפת האלבום להטעות אתכם, אין שום דבר חושני או מלטף באלבום הזה. זהו אלבום של ארבעה לוחמי מטאל שהחליטו להשתולל ובדרך לפרק לכם את הצורה, האלבום "Fever" שוחרר ב-26 באפריל 2010.


לא נחזור לתחילת הדרך של הלהקה אבל רק נזכיר שהאלבום השני שלהם "Scream Aim Fire" שהוא, בואו נקרא לזה "אימון מתקדם", בשדות המטאל הבוערים, היווה תעודת סיום בהצטיינות של החבורה מוולש. מרגישים שהלהקה נמצאת בקפיצת מדרגה מבחינת הבשלות והבטחון. השירים נשמעים מוצקים ובנויים כמו שצריך, הכל סגור כמו שצריך ואין קצוות רופפים.


באלבום סיקורנו הם החליטו ללכת כבר לקורס מפקדים...

שנה בלבד לאחר יציאת האלבום הקודם התיישבו חברי הלהקה לעבוד על האלבום הנ"ל. הם סיפרו שההצלחה של האלבום הקודם הייתה חלום שהתגשם ושיקף את כל מה שהם שאפו לו כלהקה. הם הרגישו שהם בכיוון הנכון ומגבשים את הרעיון של להיות להקה, החלום הגדול ביותר שלהם, להיות להקה וליצור מוזיקה. מאחר והם כל כך התרגשו מהדרך והתוצאה הם רצו לעבוד מהר מאוד על האלבום הבא, לנצל את המומנטום שיש להם כלהקה בתוך עצמם ולא כלפי חוץ. הם צרפו את המפיק Don Gilmore והחלו לעבוד על האלבום.

זמר ומוביל הלהקה Matthew Tuck סיפר שהם צרפו את דון כדי שיעזור להם לחדד את הסכינים ולאפס את הנשקים. הם רצו לקחת את העוצמה, הכשרון והיכולת של "בולט" ולשייף אותה באולפן עם דון. הדגש הגדול היה על השירה. מת'יו ידע שהוא צריך להשתפר ולמקצע את יכולות השירה וזו הייתה אחת המטרות העיקריות בתפקידו של דון.

הם ניסו להביא את אנרגיות השירה שיש להם בהופעות לאולפן, להפוך אותן ליותר חזקות ויותר חודרות. מת'יו סיפר שהזמן שלקח להקליט את תפקידי השירה היה כפול מהזמן שלקח להקליט את כל שאר תפקידי הכלים באלבום. ולא רק זאת, גם הטקסטים עברו פה שינוי משמעותי כשמת'יו כותב את השירים תוך כדי העבודה על השיר ולא כמו בעבר, כשהוא היה כותב רק אחרי שהשיר מבחינה אינסטרומנטלית היה גמור. הוא ודון היו משכתבים את השיר ארבע וחמש פעמים עד שהתוצאה הייתה מספיק חזקה בעיני כל חברי הלהקה.



למרות שזהוא רק האלבום השלישי של ההרכב הקטלני הזה, הם בחרו לחזור לשורשים של האלבום הראשון. זה אמנם נשמע מצחיק אם נשווה את זה ללהקות של 10 אלבומים ומעלה אבל יש פה משהו מעניין. לאחר ההצלחה הגדולה של האלבום השני, שהופק באופן מושחז וסיפק נוסחה מצליחה, הם הרגישו שהם השיגו את מה שרצו ועכשיו הם יכולים לחזור ליצור ללא כוונה לספק את הקהל, חברות התקליטים או המבקרים. הם יכולים לחזור ליצור כמו באלבום הראשון (שגם הוא זכה להצלחה יפה), באופן חופשי ומשוחרר ללא הגדרות או קווים מנחים. יש הטוענים כי האלבום הזה הוא בעצם שילוב של שני האלבומים הקודמים של ההרכב.


כבר בפתיחת האלבום עם השיר "Your Betrayal" אנחנו מקבלים את הקריאה לקרב עם מכות הסנר הקצובות כשכל שאר חברי הלהקה מצטרפים כמו בסצנה של יחידת עילית לפני יציאה למשימה בסרט אקשן. זהו גם הסינגל הראשון שיצא מתוך האלבום ומהווה כרטיס ביקור למה שמתחולל באלבום.



אנחנו מקווים שלא שכחתם לשים את ביגוד המיגון כי השיר הבא "Fever" יתפוצץ לכם בפנים אם תשימו לב טוב למה שאתם עושים. הסינגל הרביעי שיצא מתוך האלבום וגם נושא את שמו, מביא לידי ביטוי את היכולות החזקות של

המתופף הגדול של הלהקה Michael Thomas.


השיר השלישי "The Last Fight" הוא ה-DNA הכל כך מוכר וחזק של הלהקה, ריפים מלודיים עוצמתיים ומהירים משולבים עם מלודיית שירה שכיף לשיר ולשאוג עם חטיבת קצב שמחזיקה מעברים ומהירויות מדהימות. זהו הסינגל השני שיצא מהאלבום ואם אמרנו שהסינגל הראשון היה כרטיס הביקור של האלבום, זה כרטיס הביקור של הלהקה.



השיר הבא הוא דוגמא לחלקים הניסיונים של הלהקה באלבום. "A Place Where You Belong" היא בלדה שנעה בין כבדות לקלילות ומעניקה להרכב את היכולת לשחק עם השירה, הריפים והסולואים בין חזק למלטף. מת'יו סיפר שדון גם עזר להם להתנסות במקומות שהם לא היו ולא חשבו עליהם בעבר.


עכשיו תגידו... "Pain" או "Pleasure", לנו יש תשובה חד משמעית, "Pleasure And Pain" הוא תענוג צרוףףףףף. מת'יו צורח את נשמתו לבורא או לבת זוגתו, אתם תחליטו, ומודיע לה/לו שהוא מרגיש רק כאב ולא עונג. שיר איצטדיונים ומסיבות אדיר.


שיר איצטדיונים נוסף "Alone", עם פתיחה אפית שתגרום לכם לעמוד ולפרוש ידיים לצדדים, אח"כ כבר תשתוללו ללא רסן. אחרי השיר הזה אתם תוכלו בשקט ל... "You can die and rot alone".


ממשיכים עם השיר "Breaking Out, Breaking Down" שהוא תחנת מעבר לשיר הבא ולא פחות ולא יותר מזה. ואז נוחתים על הבלדה "Bittersweet Memories", הסינגל השלישי ששוחרר מהאלבום והפעם אנחנו יודעים שהוא מדבר על בת זוג ולא אלוהים. מת'יו יודע לכתוב בלדות ממש טובות על אהבה וזוגיות (ראו ערך "Tears Don't Fall" מהאלבום הראשון). דרמת מטאל קורעת לב של זיכרונות חמוצים ומתוקים, הסינגל השלישי ששוחרר מהאלבום.



את האלבום חותמים שלושה שירים שיטמיעו בכם את ה-DNA של הלהקה הזו אם זה לא קרה עד עכשיו. אז תהיו ישרים עם "Dignity" ואל תבקשו רחמים עם "Begging For Mercy" כי אתם ידועים שלעיתים מה שנראה יפה מבחוץ הוא לא בהכרח יפה מבפנים בניגוד מוחלט לשיר שמסיים את האלבום "Pretty On The Outside".


אנחנו מאוד אוהבים את הלהקה הזו ואת האלבום הזה במיוחד, יש בה משהו שמחזיק אותך צמוד הרבה יותר זמן מלהקות אחרות שאנחנו מכירים. ולמרות שיש לה DNA מובהק היא עדיין מצליחה לגוון, לשנות ולחדש (ראו ערך את אלבומה האחרון שנושא את שם הלהקה ושוחרר ב-2021).


רכשתם שכפץ, קסדה ומשקפי מגן? כל הכבוד, עכשיו תלחצו פליי ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page