top of page

Camel - Moonmadness

המלצת המערכת...


והיום האלבום "Moonmadness", אלבום האולפן הרביעי של להקת "Camel" ששוחרר ב- 26 למרץ 1976.


זה ללא ספק מאסטרפיס שהשפיע על הרכבים רבים ואשר אפילו Mike Akerfeldt מלהקת "Opeth" הגדיר אותו בשנת 2004 כאלבום ששינה את חייו.


זה האלבום האחרון עם ההרכב הקלאסי של "Camel"' אשר כלל את Andrew Latimer, Peter Bardens, Doug Ferguson ו- Andy Ward. לקראת האלבום הבא תערוך הלהקה שינוי בהרכב ובסאונד כשתחליף את הבסיסט Doug Ferguson ב- Richard Sinclair שהגיע מלהקת "Caravan" והסקסופוניסט Mel Collins מלהקת "King Crimson".


הלהקה מגיעה לאלבום הזה לאחר ההצלחה המטאורית של אלבום הקונספט האינסטרומנטאלי "The Snow Goose" ומרגישה שכל הלחץ נמצא עליה. הציפיות ממנה היו מאוד גבוהות אחרי מאסטרפיס כמו היצירה "אווז השלג" והלהקה חששה מאוד שלא תוכל לספק את הסחורה. חברי הלהקה היו בטוחים שאין סיכוי שיצליחו להתעלות על משהו גדול כל-כך כמו "The Snow Goose", אך בסופו של דבר הם הצליחו, ובגדול!


בניגוד לאלבום הקודם לא מדובר כאן באלבום קונספט ואפילו אין כאן נושא ספציפי שעובר כחוט השני בין שירי האלבום.


בלחץ חברת התקליטים האלבום הזה כולל שירה שמבוצעת על-ידי כל חברי הלהקה (טוב אצל Andy Ward מדובר רק בדיקלום בקטע האינסטרומנטאלי "Arsitillus"). החברים החליטו שכל אחד מהם יביא שיר שישקף את האופי האישי שלו. באופן זה, כל השירים החל מהשיר הרביעי באלבום מייצג חבר אחר בלהקה. השיר שחותם את הצד הראשון של הויניל - "Spirit of the Water" משקף את הקלידן Peter Bardens ואף מושר על-ידו. השיר "Another Night" ייצג את הבסיסט Doug Ferguson, הקטע "Air Born" את Andrew Latimer ו- "Lunar Sea" את המתופף Andy Ward.


האלבום "Moonmadness" נחשב לקלאסיקה ברוק המתקדם, עם אווירה רכה ושלווה ביחס לשני האלבומים הראשונים של הלהקה, ועם לחנים מלודיים, קליטים ונגישים. החל מקטע הפתיחה האינסטרומנטאלי "Arsitillus" שמכניס אותנו לאווירה ועד לצליל הרוח המשתוללת בסיום היצירה המדהימה "Lunar Sea", אין פה אפילו תו אחד מיותר.


האלבום דורג במקום ה- 58 ברשימת 100 אלבומי הפרוג הגדולים בכל הזמנים של מגזין 'Prog'.


בשנת 2018 זכינו לראות את האלבום הזה מנוגן מתחילתו ועד סופו בהופעות הלהקה כאן באמפי שוני ישראל.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page