top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Damon Albarn

הוא מוכר בעיקר מהלהקות Blur ו- Gorillaz אבל יש באמתחתו עוד מספר הרכבים נוספים ואפילו כמה סופרגרופים, הוא כותב, מפיק ויוצר מוכשר עם שנים של יצירה.


הנה כמה פרטים מעניינים על הבחור האנגלי Damon Albarn שנולד ב-23 למרץ 1968.


(Photo: Linda Brownlee)


1. עבודתו הראשונה של אלברן הייתה כבר בגיל 6 חודשים כששימש "כבוחן" למשחקים ועזרים לילדים קטנים בחברת המשחקים של אביו Playlearn, Ltd.


2. ההופעה הראשונה בה נכח הייתה כשהיה בן שנה בהופעתם של להקת ה- Osmonds, להקה של חמישה אחים בסגנון הג'קסון 5.


3. כבר בגיל צעיר הוא אהב מוסיקה וניגן על גיטרה, פסנתר וכינור. הוא גם אהב לכתוב מוסיקה ואף זכה עם שיר בתחרות ארצית ל"מלחין הצעיר".


4. בתיכון הוא לא ממש השתלב ומצא מפלט בשיעורי דרמה והצגות כשהוא לוקח תפקידי שחקן במספר הצגות בבית הספר. שם הוא פגש את Graham Coxon (הגיטריסט של Blur) כששיחק גם במחזות בית הספר ומשם השניים הפכו לחברים טובים.


5. הוא רצה לפתח קריירת משחק והחל ללמוד בבית הספר East 15 Acting School אך מהר מאוד הוא מאס בלימודים ועוד לפני סיום השנה הראשונה הוא עזב.


6. לאחר שעזב את הלימודים הוא החל לעבוד באולפן ההקלטות "Beat Factory" שם הוא שיתף פעולה עם מספר להקות ביניהן: Two's a Crowd, Aftermath ו-Real Lives.


7. הוא החל ללמוד מוסיקה ב- Goldsmiths College בשנת 1988 כשאז הוא היה חבר בלהקת "Circus" עם חברו גרהאם הגיטריסט והמתופף Dave Rowntree. הם צירפו אליהם את חברם ללימודים, הבסיסט Alex James ושינו את שמם ל-"Seymour" אך במרץ 1990 הם שינו את שמם שוב ל-"Blur" לפני שחתמו על חוזה תקליטים עם חברת Food Records.


(Photo: Blur)


8. הסינגל הראשון שהוציאה הלהקה היה "She's So High", באוקטובר 1990, הוא לא הצליח להביא ללהקה את הפריצה שהיא ייחלה לה. אך באפריל 1991, לאחר שחברו למפיק Stephen Street הם שיחררו את הסינגל "There's No Other Way" שהפך ללהיט וכיכב בראש המצעדים.



9. האלבום הראשון של הלהקה יצא באוגוסט 1991 ונקרא "Leisure". לאחר יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות בארה"ב, שהפך לכשלון חרוץ ועם הזמן מאסה בתרבות האמריקאית. מה שגרם לה לגעגועים עזים לתרבות האנגלית.


10. אלברן הוא זה שאחראי על הכתיבה בלהקה והגעגועים גרמו לו לכתוב אלבום שלם על התרבות האנגלית. האלבום השני של הלהקה "Modern Life Is Rubbish" יצא במאי 1993 כאן הלהקה עברה לסגנון ה- British guitar-pop כשאלברן כותב בצורה הומוריסטית על החיים והחלומות בפרברים באנגליה. האלבום הזה כבר נחל הצלחה יותר גדולה באנגליה אך התקשה להגיע למצעדים בארה"ב.


11. האלבום "Parklife" שיצא באפריל 1994 שיגר את הלהקה הישר אל החלל החיצון... הסינגל "Girls & Boys" כבש את המצעדים ונשאר במקום הראשון באנגליה במשך 90 שבועות. גרהאם סיפר שזו הנקודה בה הלהקה הפכה מהרכב נישתי אלטרנטיבי לסנסציית פופ.



12. בספטמבר 1995 יצא האלבום הרביעי של הלהקה "The Great Escape". למרות שהסינגל "Country House" התחרה נגד הסינגל "Roll With It" של "Oasis" וניצח, הלהקה איבדה את אבק הכוכבים שלה והפכה להיות מגיבורת התרבות הבריטית למפסידה גדולה. המצב השפיע מאוד על אלברן שהפך מגיבור ללוזר.


13. הלהקה שיחררה עוד ארבעה אלבומים נוספים: "Blur" ב-1997, "13" ב-1999, "Think Tank" בשנת 2003 ו- "The Magic Whip" ב-2015.


14. הפרוייקט הגדול השני של אלברן הוא הלהקה הווירטאולית ה- "Gorillaz". בשנת 1990 הוא נפגש עם אמן הקומיקס Jamie Hewlett וביחד הם הקימו את ההרכב, כשהשניים הם החברים היחידים הקבועים בהרכב ובכל אלבום והופעה שאר הנגנים משתנים. את הרעיון קיבלו השניים כשחלקו דירה יחד וצפו ב-MTV באופן מוגזם, הם הרגישו שצריך משהו שיראה שונה בנוף של MTV ויעורר את הצופים לחשוב ולדמיין. הלהקה משלבת סגנונות של בריטפופ, היפ-הופ, רוק ופופ.


(Photo: Gorillaz)


15. אלבום הבכורה של הלהקה שנושא את שם הלהקה יצא במרץ 2001 והפך אותה בן רגע ללהיט היסטרי וכוכב עולה עם מכירות של למעלה מ-7 מיליון עותקים.


16. האלבום השני של הלהקה "Demon Days" יצא במאי 2005 והמשיך את ההצלחה עם חמישה מועמדויות לפרס הגראמי וזכייה בפרס אחד עבור Best Pop Collaboration with Vocals.


17. הם הוציאו ארבעה אלבומים נוספים: "Plastic Beach" ו- "The Fall" בשנת 2010, "Humanz" ב- 2017 ו- "The Now Now".



18. בשנת 2002 הוציא אלברן את אלבום הסולו הראשון שלו "Mali Music".


19. בשנת 2003 הוא הוציא את ה-EP הראשון שלו "Democrazy" שהורכב משירי דמו שהוא הקליט בבתי מלון במהלך סיבוב ההופעות של "Blur".


20. בשנת 2011 הוציא אלברן את אלבום הסולו השני שלו "Kinshasa One Two" בו הוא שיתף פעולה עם למעלה מ-10 מפיקים ויותר מ-50 אמנים. את האלבום הוא הקליט במשך 9 ימים בהם שהה בקונגו על מנת לחגוג ולהעצים את המוסיקה המקומית ואת העצמאות של Democratic Republic of the Congo.


21. בשנת 2007 הוא הקים סופגרופ בשם "The Good, the Bad & the Queen" עם הנגנים Paul Simonon הבסיסט של הקלאש, Simon Tong הגיטריסט של "The Verve" והמתופף Tony Allen. ההרכב שיחרר שני אלבומים: "The Good, the Bad & the Queen" ב-2007 ו-"Merrie Land".



22. בשנת 2008 הוא הקים סופרגרופ נוסף בשם "Rocket Juice & the Moon" עם הנגנים Flea מ-Red Hot Chili Peppers ו- Tony Allen. הם הוציאו אלבום יחיד בשנת 2012.


23. אלברן עבד עם הרכבים ואמנים נוספים ככותב, מלחין ומפיק ביניהם: The Strokes, Bobby Womack, De La Soul ועוד רבים אחרים.


24. בשנת 2014 שחרר אלברן את אלבום הסולו השלישי שלו ואולי היחיד שנחשב אישי ועצמאי בשם "Everyday Robots", האלבום קיבל ביקורות מהללות ואף הגיע למקום השני במצעד הבריטי.



25. בשנת 2021 שחרר אלברן אלבום סולו נוסף בשם "The Nearer the Fountain, More Pure the Stream Flows". האלבום היה מתוכנן להיות אלבום תזמורת מלא בהשראת הנופים של איסלנד אך לבסוף התפתח לאלבום מוזיקלי מלא ומגוון. האלבום הוקלט ב-2020 במהלך הקורונה.




אז בואו נסיים עם האלבום הזה, להאזנה ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

285 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page