top of page

Dexter Holland

הוא אחד האנשים שאחראים להחזרת ה-Punk Rock למיינסטרים באמצע שנות התשעים אבל לא בגלל זה הוא נושא את תואר ה"דוקטור" !!

(Photo: Daveed Benito)


= שמו המלא הוא Bryan Keith "Dexter" Holland או יותר נכון "ד"ר דקסטר הולנד". הוא נולד ב-29 לדצמבר 1965 בקליפורניה שבארה"ב.


= הוא סיים את התיכון בהצטיינות עם תואר "Valedictorian", שהוא תואר בינלאומי למצטייני תיכון המוכר ע"י מספר ארצות בעולם. בתיכון הוא הצטיין במיוחד במתמטיקה והשווה זאת למוסיקה Punk Rock (בלתי שפוי בעליל...).


= לאחר סיום התיכון בשנת 1983, הוא הקים יחד עם חברו הבסיסט Greg Kriesel את להקת Manic Subsidal, כשהולנד בתפקיד המתופף. השניים ניגנו יחד בגראג' אבל לא התפתחו מעבר לכך עד ש...


= בשנת 1986, לאחר מספר שינויים בהרכב, כשגרג נשאר בעמדת הבס, הולנד עובר לתפקיד הזמר והגיטריסט, הגיטריסט Kevin "Noodles" Wasserman מצטרף להרכב והמתופף James Lilja מצטרף גם הוא (הוא מוחלף זמר קצר לאחר מכן ע"י Ron Welty), משנה ההרכב את שמו ל- "The Offspring" ומקליט את הסינגל הראשון שלו "I'll Be Waiting".


= הסינגל יוצא תחת הלייבל העצמאי של החבורה בשם "Black Label" שנקרא על שם בירה שהם אהבו לשתות.

(Photo: NME)


= במהלך ההתהוות הראשונית של הלהקה, הולנד ממשיך את מסלול לימודיו. לאחר התיכון הוא לומד ב- University of Southern California ומסיים תואר ראשון ותואר שני במדעים עם התמחות בביולוגיה מולקולרית.


= לאחר הקלטת דמואים נוספים חותמת הלהקה על חוזה הקלטות עם לייבל קטן בשם Nemesis Records. הם חוברים למפיק Thom Wilson ובשנת 1989 הם משחררים את אלבום הבכורה שלהם שנושא את שם הלהקה. האלבום שוחרר במספר מוגבל של עותקים ולא זוכה לחשיפה משמעותית. לא רק שהוא לא זוכה להצלחה, לקח ללהקה שנתיים וחצי למכור 5,000 עותקים אותם הם ייצרו.


= בשנת 1991 הלהקה חותמת בלייבל העצמאי Epitaph Records ומשחררת את אלבומה השני "Ignition" בשנת 1992, גם הוא מופק ע"י Thom Wilson. עם עלייתה של סצנת הגראנג' ופריצת הרוק האלטרנטיבי למיינסטרים, האלבום הזה זוכה ליותר הצלחה מקודמו והלהקה מתחילה לצבור קהל מעריצים.


= בשנת 1994 משחררת הלהקה את האלבום השלישי, אלבום הפריצה הענק והנמכר ביותר שלה עד היום "Smash". בתחילה האלבום לא קיבל חשיפה משמעותית עד שתחנת הרדיו המפורסמת KROQ החלה להשמיע את הסינגל הראשון מהאלבום "Come Out and Play". הסינגל החל לכבוש את מצעדי הבילבורד השונים והטיס את האלבום גם הוא לראשי המצעדים. הוא גם הופך לאלבום הנמכר ביותר בעולם שמופץ ע"י חברת תקליטים עצמאית, יותר מ-20 מיליון עותקים.


= את השיר "Come Out and Play" כתב הולנד בהשראת המהומות שהיו באותה שנה בלוס אנג'לס בין הכנופיות ובהשראת חווית הנסיעה במכונית העלובה שלו בשכונות Compton ו- Watts כשהיה נוסע לאוניברסיטה.


= יחד עם האלבום "Dookie" של "Green Day", שתי הלהקות מנחיתות את ה-Punk Rock חזרה על המיינסטרים והופכות לדבר החם במוסיקה, בעולם!!


= בשנים 1994-1995 יוצאת הלהקה לסיבוב הופעות עולמי כשבמהלכו היא הופכת ממופע חימום פותח למופע המרכזי. לקראת סוף הסיבוב הלהקה עוברת מהופעות בברים ומועדונים קטנים לאולמות ואיצטדיונים.


= בשנת 1995 מקים הולנד יחד עם גרג את חברת התקליטים Nitro Records. הם משחררים מחדש את אלבום הבכורה של הלהקה ומתחילים להחתים להקות Punk Rock חדשות ביניהן: Jughead's Revenge ו-AFI.


= בשנת 1996, לאחר שהם חותמים בלייבל הגדול Columbia Records הם משחררים את האלבום הרביעי שלהם "Ixnay on the Hombre". האלבום נמכר יפה מאוד אך אינו זוכה להצלחה כמו קודמו.


= בשנת 1998 הלהקה משחררת את האלבום החמישי שלה "Americana". מהאלבום שוחררו שלושה סינגלים: "Pretty Fly (for a White Guy)", "Why Don't You Get a Job?" ו-"The Kids Aren't Alright". שלושת הסינגלים פשוט שורפים את המצעדים בארה"ב וברחבי העולם והופכים את האלבום לשיא הקריירה של הלהקה.


= הלהקה שחררה חמישה אלבומים נוספים: "Conspiracy of One" (2000), "Splinter" (2003), "Rise and Fall, Rage and Grace" (2008), "Days Go By" (2012). כשאת האלבום החמישי "Let the Bad Times Roll" (2021) היא משחררת בשנת 2021, תשע שנים לאחר האלבום הקודם. האלבום הופק ע"י Bob Rock המפורסם אך זכה לתגובות מעורבות.


= הולנד וקווין הם החברים היחידים בלהקה שנשארו לאורך כל התקופה של הלהקה, שאר החברים התחלפו לאורך השנים.

(Photo: Daveed Benito)


= בשנת 2004 השיק הולנד רוטב חריף בשם "Gringo Bandito". המטבח המקסיקני היה חלק גדול מחייו והוא תמיד היה מוסיף רוטב חריף לאוכל שלו, הוא תמיד התעניין בסוג הרוטב והיה מעריך אנשים שמסתובבים עם הרוטב שהם אוהבים בכיס והולכים איתו לכל מקום (כן, יש אנשים כאלה). הרוטב נמכר במליוני יחידות והוא חלק מהתפריט של יותר מ-500 מסעדות בארה"ב, אתם יכולים לרכוש אותו באמזון.


= הולנד הוא טייס מוסמך ובעל מטוס פרטי שלו הוא העניק את השם “Anarchy Airline” ובשנת 2004 הוא ביצע טיסה מסביב לעולם ב-10 ימים.


= בשנת 2017 סיים הולנד את לימודי הדוקטורט וקיבל את תואר ה-PhD בביולוגיה מולקולרית, בעשור האחרון הוא התבטא מספר פעמים שהוא מעדיף להיות פרופסור באוניברסיטה מאשר להיות מוסיקאי.

(Photo: Daveed Benito)


= בשנת 2013 הולנד השתתף בפרסום מאמר במגזין הציבורי של הספריה המדעית הציבורית PLoS One, העוסק ב- MicroRNA בגנום של HIV. אל תנסו להבין, זה מסובך, רק נציין שהמאמר היה מאוד משפיע וסייע לפיתוח טיפולים למחלת האיידס.


להאזנה לאלבום האחרון של הלהקה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page