top of page

The Offspring - Smash

בשנת 1994 האלבום "Smash" הפך להיות האלבום ה-9 הנמכר ביותר בארה"ב, עם מכירות שגם פרצו לכל מדינות העולם. יחד עם האלבום "Dookie" של להקת "Green Day" כבשו להקות ה-Punk Rock את המיינסטרים האמריקאי בפעם הראשונה מזה 18 שנים !!



ב-8 באפריל 1994 שוחרר האלבום "Smash". ההבדל היחיד בין שתי הלהקות הללו הוא שגרין דיי שחררה את "Dookie" תחת הלייבל הגדול "Warner Bros" ולעומתה אוף ספרינג שחררה את האלבום "Smash" תחת הלייבל העצמאי "Epitaph" וזה הבדל משמעותי במונחים אמריקאיים וגם בינלאומיים, עוד מעט תבינו למה...


בשנת 1988 חתמה הלהקה עם לייבל קטן ועצמאי בשם "Nemesis", היא לקחה את המפיק Thom Wilson שהיה בעל ניסיון עם להקות פאנק ושחררה עימם את אלבום הבכורה שנשא את שם הלהקה ושוחרר במספר מאוד מוגבל של קלטות ותקליטים. הם הופיעו במועדונים וניסו לקדם את האלבום באופן עצמאי אך ללא הצלחה מיוחדת. כבר באותה תקופה ניסה טום להביא אותם ללייבל יותר גדול וכיוון ל- "Epitaph", אך הם לא ממש התלהבו מהחבורה ולא הסכימו להחתים אותם. שלוש שנים לאחר מכן הם נכנסים שוב לאולפן ההקלטות והפעם המטרה היא ליצור EP חזק שיביא להם חוזה עם לייבל קצת יותר גדול ממה שיש להם היום. שוב עם המפיק טום הם משחררים EP בשם "Baghdad 7". ה-EP מצליח הפעם למשוך את תשומת ליבו של Brett Gurewitz, גיטריסט להקת הפאנק "Bad Religion" וגם נשיא ובעלים של חברת התקליטים "Epitaph". ברט מרגיש שיש דברים בגו והפעם הוא מחליט להחתים את הלהקה הצעירה בלייבל שלו.


בסוף 1991 נכנסת הלהקה יחד עם טום להקליט את האלבום השני "Ignition". האלבום משוחרר בתקופה שבה מתחילים הניצנים של הפאנק לסחוף יותר ויותר מאזינים ואוף ספרינג מצליחה ליצור לעצמה קהל מעריצים ולמלא מועדונים בהופעות. הם אפילו יוצאים לסיבוב הופעות יחד עם להקות (פאנק רוק דומות) "Pennywise", "Lunachicks" ו- "NOFX" בארה"ב ובאירופה. האלבום מצליח מעל למצופה בעיני הלהקה וגם בעיני הלייבל ומכניס בהם מוטיבציה ותשוקה להמשך.


(Photo: Courtesy Of Offspring)


בינואר 1994 נכנסת הלהקה לאולפן להקליט את האלבום השלישי שלה "Smash". חברי הלהקה סיפרו שהרבה דברים באותה תקופה התרחשו באופן ספונטני וקבלת החלטות רגעית, ללא חשיבה לטווח הארוך או תוכניות וחזון ארוכי טווח. אחת הדוגמאות היא שעם כניסתם לאולפן מחליטים חברי הלהקה לרכוש ציוד חדש וטוב יותר ממה שהיה להם, הם רכשו מגבר אחד כפול ושדרגו את מערכת התופים, לא יותר מזה. בדיעבד סיפר Dexter Holland שזה מה שאיפשר להם להישמע כל כך טוב באלבום, כי אם הם היו משתמשים בציוד הקודם שלהם רוב הסיכויים שהסינגלים לא היו מושמעים ברדיו. גם הפעם מצטרף לחבורה המפיק טום ותוך חודשיים עם תקציב זעום של 20 אלף דולר מקליטה הלהקה את האלבום. מאחר והם היו מוגבלים בתקציב, טום המפיק ישן בקרוואן מחוץ לאולפן וחברי הלהקה היו מקליטים בעיקר בזמן שאמנים אחרים היו מבטלים כי אז המחיר היה הרבה יותר נמוך מהרגיל.

חברי הלהקה מסיימים את ההקלטות ומגישים לברט (נשיא הלייבל) את החומרים הגולמיים, ברט נכנס לרכב, מכניס את הקלטת למערכת הרכב ומגביר למקסימום. לאחר שעתיים ויותר מעשרים סיבובים סביב ביתו, יוצא ברט מהרכב, נכנס לביתו ומודיע לאישתו בהתרגשות "מתוקה, חיינו הולכים להשתנות מעכשיו".


הסינגל הראשון מהאלבום "Come Out and Play" נשלח לתחנות הרדיו השונות וכעבור מספר ימים ברט מקבל שיחת טלפון מתחנת הרדיו "KROQ" (תחנת הרוק הגדולה בארה"ב) שמודיעה לו כי השיר כל כך טוב שהוא הולך להיכנס ל-"power rotation". תוך פחות מ-24 שעות השיר משודר ללא הפסקה בתחנת הרדיו, מתפשט לשאר התחנות בלוס אנג'לס ומיד הופך ללהיט היסטרי. זהו שיר הפריצה של הלהקה שכבש את המקום הראשון בבילבורד ושיגר אותה ישר לעננים וגם לווה בוידאו הקליפ הראשון שצילמה הלהקה ושודר ללא הפסקה ב-MTV. דקסטר סיפר שאת ההשראה לשיר הוא קיבל בזמן שהוא היה נוסע ברכב ללימודים וצופה מהצד בפרעות שהתקיימו בלוס אנג'לס ב-1992. בהמשך השיר קיבל את הכינוי "Keep 'Em Separated".

במקביל משוחרר הסינגל "Welcome to Paradise" של להקת גרין דיי ושני הסינגלים הללו מהווים את ירית הפתיחה של השתלטות הפאנק רוק על המיינסטרים בארה"ב ובעולם כולו.



תחנות הרדיו לא מספיקות להירגע ועם יציאת הסינגל השני "Self Esteem" מתרחשת התפוצצות נוספת שמפרקת את גלי האתר. השיר כובש גם הוא את פסגת המצעדים אך הפעם לא רק בארה"ב אלא גם בעולם כולו, הוא נכנס לראש הטבלה במצעדים באירופה ובמדינות רבות נוספות בעולם. דקסטר סיפר שהוא לא כתב את השיר מנסיון אישי אלא מחבר קרוב שחווה מערכת יחסים משתלטת בגלל חוסר בטחון עצמי. אגב, מספר חודשים לפני כן משוחרר הסינגל השני של גרין דיי "Basket Case".



כמעט שנה לאחר יציאת האלבום משוחרר הסינגל השלישי "Gotta Get Away", גם הסינגל הזה זוכה להצלחה אדירה וממשיך את הנסיקה של הלהקה אלעל. הוא אמנם מגיע רק למקום ה-6 בבילבורד אך זוכה להשמעות בלתי פוסקות בתחנות הרדיו.



עם יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות שנמשך שנתיים על מנת לקדם את האלבום ברחבי העולם. הם מאוד אהבו להופיע במועדונים ורצו לשמור על ההופעות שלהם קרוב לקהל, הם סירבו מספר פעמים להיות מופע פותח ולהופיע באיצטדיונים עם להקות כמו מטאליקה ואליס אין צ'יינס. בנוסף לכך הם גם נמנעו מלהופיע בתוכניות טלוויזיה מפורסמות ודחו הצעות שהגיעו מתוכניות ארוח כמו SNL.


כפי שכבר הבנתם, ראיתם או אפילו חוויתם בעצמכם ההצלחה היתה מטורפת, לא היה ניתן להאזין לרדיו מבלי לשמעו את אוף ספרינג, לא היה ניתן להעביר לילה במועדון רוק מבלי לרקוד לצליליה של הלהקה לפחות מספר פעמים ולא ניתן היה להעביר שעה ב-MTV מבלי לראות את "Noodles" לפחות עשר פעמים.

חברי הלהקה שמכרו קרוב ל-15 אלף עותקים מהאלבום השני שלהם וראו את להקת הדגל של הלייבל "Bad Company" מוכרת כ-100 אלף עותקים שאפו להגיע במקסימום ל-80 או 90 אלף עותקים. אבל הם לעולם לא דימיינו שההצלחה תהיה כה גדולה והאלבום ימכור למעלה מ-11 מיליון עותקים ברחבי העולם, האלבום הנמכר ביותר בעולם תחת לייבל עצמאי.


(Photo: IMDB.com)


חברי הלהקה סיפרו שבזמן ההצלחה של האלבום הם עדיין עבדו במשרות חלקיות כי הייתה להם מחוייבות. סיפור מצחיק היה לנודלס שהיה שרת בבית הספר "Earl Warren School" והתחייב לסיים את העבודה רק בסיום שנת הלימודים. הוא סיפר שזה היה מוזר כשתלמידים היו פונים אליו ונדהמים כשבבוקר הם רואים אותו בבית הספר ובערב הם רואים אותו ב-MTV.

ברט סיפר שלאור הביקוש המטורף לאלבום, הוא היה צריך למשכן את הבית שלו על מנת לייצר את הכמות המבוקשת. מספר חודשים לאחר יציאת האלבום כל החניון של הלייבל היה מלא במשטחים של דיסקים של האלבום וכל המחסנים בעיר הושכרו ע"י ברט ואיחסנו משטחים נוספים של האלבום. המכירות היו כל כך מרשימות עד שחברת "Sony Music" הציע לברט לרכוש אחוזים מהלייבל, ברט החליט לדחות את ההצעה.


אנחנו לא רוצים להיכנס להשוואות, כי אין דבר כזה "יותר טוב" במוסיקה, זו אמנות וכל אחד יכול לתפוס אותה בצורה אחרת. אבל אי אפשר להתעלם מכך שאוף ספרינג הצליחה עם האלבום הזה תחת לייבל קטן ועצמאי לעומת גרין דיי שלה היה גב חזק בלייבל ענק. זוהי נקודה ששווה לזקוף לזכותה אבל בסוף של דבר שתיהן הצליחו לפוצץ את הפאנק רוק חזרה באוזניים שלנו !!!


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page