top of page

Axl Rose

תמיד יש סביבו הרבה רעש וצילצולים כי הוא לא יכול בלי זה...

אין בכלל ספק שהוא דיווה חסרת תקנה...

אבל הוא פרפורמר ענק ואחד הזמרים בעלי מנעד הקול עם הטווח הגדול ביותר...


אז בואו נכיר קצת יותר טוב את Axl Rose:

(Photo: KMazur)


= שמו הראשון היה William Bruce Rose Jr והוא נולד ב-6 בפברואר 1962 ב-Lafayette, Indiana.


= הוא לא היה בתכנון של הוריו ונולד כשאימו רק בת 16 ואביו בן 20, הוריו נפרדו כשהוא היה רק בן שנתיים.


= אימו נישאה בשנית ושינתה את שמו ל- William Bruce Bailey, רק בגיל 17 הוא גילה שאביו החורג הוא לא אביו הביולוגי. אביו הביולוגי נרצח ב-1984.


= הוא ושני אחיו עברו התעללות ואלימות פיסית ומילולית מצד אביהם החורג כשהיו קטנים.


= החינוך שהם קיבלו היה נוצרי אדוק וכל דבר אחר חוץ מנצרות כמו טלוויזיה, רדיו ומוסיקה היה נחשב במשפחה כשטני.


= הוא ושני אחיו היו שרים במקהלה ובארועים והם נקראו “Bailey Trio”, כבר אז גילה אקסל את האהבה למוסיקה ולשירה בפרט.


= הלהקה הראשונה שהקים הייתה עם חברו Jeff Isbell הלו הוא Izzy Stradlin.


= עוד בהיותו בן 17 כאשר הוא גילה את אביו האמיתי הוא שינה את שמו ל-W.Rose ואז התחילו גם הצרות.


= אקסל הוציא את כל הזעם, הכעסים ומה שהצטבר כל השנים האלה, ברחובות Lafayette. הוא נהג להסתובב שיכור ולהרוס כל מה שבדרכו. הוא נעצר מספר פעמים ואפילו בילה 3 חודשים בבית הכלא.


(Photo: Indiana Police Dept.)


= לאחר שהוא יצא מבית הכלא, איימה המשטרה להכריז עליו כעבריין (לפתוח לו תיק בשפה שלנו) וכתוצאה מכך הוא החליט שהוא עוזב לעיר המלאכים L.A.


= אקסל נחת ב-L.A. במאי והצטרף ללהקה בשם Rapidfire עימם הוא הקליט דמו של חמישה שירים שיצאו כ-EP בשם "Ready to Rumble" רק בשנת 2014 לאור סיכסוכים משפטיים (שהיו מנת חלקו של אקסל כל חייו).


= באותה שנה הוא עזב את הלהקה והקים ביחד עם איזי (שגם עבר לעיר המלאכים) ו- Chris Weber את להקת AXL, הם כתבו חומרים והופיעו במספר מועדונים קטנים כשהם מחליפים מספר נגנים נוספים בלהקה ושמם מתגלגל להיות בסופו של דבר Hollywood Rose.


(Photo: Discogs)


= אקסל שהתאהב בלהקה, במוסיקה ובשם AXL החליט שהוא משנה את שמו ל-W.Axl Rose.


= בינואר 1984 הם הקליטו דמו של 5 שירים שיצא רק ב-2004 תחת השם The Roots of Guns N' Roses ומופיעים בו שירים שיצאו מאוחר יותר באלבומי גאנס.


= באחת ההופעות קיבל אקסל מכה בראש מהגיטריסט כריס והחליט שהוא מפטר אותו מהלהקה. הוא החליף אותו ב- Slash והמתופך הוחלף ב- Steven Adler, אך בעקבות הפיטורים של כריס החליט איזי שהוא גם עוזב (ממש טלנובלה).


= הלהקה המשיכה מספר הופעות בהרכבה החדש אך מהר מאוד התפרקה ואקסל הצטרף ללהקה בשם L.A. Guns.


(Photo: Last.fm)


= גם הם הופיעו מספר פעמים עד שהתפרקו אבל אז התרחש הדבר המופלא...


= במרץ 1985 בעצתו של המנג'ר שלהם, החליטו אקסל והגיטריסט Tracii Guns שהיה עימו ב- "L.A. Guns" להקים להקה בשם "Guns N' Roses".


= הם צרפו את איזי, המתופף Rob Gardner והבסיסט Ole Beich (שניהם מ- L.A. Guns), הרכב שהחזיק שלושה חודשים בלבד עד שסלאש החליף את טרייסי, Steven Adler החליף את רוב, Duff McKagan החליף את אולי ואז נוצר ההרכב הקלאסי הראשון של גאנז.


(Photo: Ross Marino)


= שנתיים לאחר מכן, ביולי 1987 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה "Appetite for Destruction" שהפך להיות אלבום הבכורה הנמכר ביותר בכל הזמנים בארה"ב.



= במהלך הופעה של הלהקה בלונדון ב-1988 ראה אקסל שמספר אנשים בקהל נמחצים והחל לתת הוראות לאנשי האבטחה כשלבסוף הוא עוצר את ההופעה עד שהקהל נרגע.


= במהלך הקריירה אקסל המשיך את המעורבות שלו בקהל ובמה שקורה מול הבמה. המקרה המפורסם ביותר היה בהופעה של הלהקה בסיינט לואיס ביולי 1991, שבה אקסל זיהה מעריץ בקהל שצילם את ההופעה עם מצלמת וידאו. הוא ביצע קפיצת ראש תוך שהוא צולל לתוך הקהל ושובר לבחור את המצלמה. לאחר שהוא יצא משם הוא החליט להפסיק את ההופעה מה שגרר התפרצויות אלימות וונדליזם מצד הקהל.


= בנובמבר 1988 הוציאה הלהקה את האלבום "G N' R Lies" שגם הוא הגיע לפסגת המצעד וכבש את המקום ה-2.



= לאחר יציאת האלבום התחוללה סערה גדולה סביב מילות השיר "One in a Million" שבו אקסל מתייחס בצורה בוטה ומשתמש במילים כמו niggers ו- faggots. עד היום הוא לא ממש התנצל או נתן הסבר משכנע להתבטאויות.


= כשהוא בחזית אחת מהלהקות המצליחות ביותר באותה תקופה, קיבל אקסל מעמד של כוכב על וסלברטי אמיתי (כבר אז החל לפתח את הדיווה שבו), הוא הופיע על שער מגזין הרולינג סטון באוגוסט 1989.



= בתחילת 1990 החלה גאנז לעבוד על אלבומה הבא בטון די צורם. אקסל החליט לפטר את סטיבן מאחר והוא לא הצליח להחזיק את עצמו בגלל הסמים ובמקומו צרף את המתופף Matt Sorum. בנוסף הוא החליט לצרף את הקלידן Dizzy Reed למרות התנגדותם של שאר חברי הלהקה.


= שלוש שנים מאוחר יותר Steven Adler תובע את אקסל על פיטורים לא חוקיים, זוכה במשפט ומקבל מאקסל פיצויים בסך 2.5 מיליון דולר ותמלוגים בשיעור 15%.


= אקסל ממשיך להשליט את רצונותיו ומחליט לפטר את מנהל הלהקה Alan Niven וגם זאת בניגוד לעמדתם של שאר חברי הלהקה, אקסל לא הסכים להמשיך בהקלטות לאלבום אם אלן לא יפוטר והוא הוחלף ב- Doug Goldstein שכנראה היה מקורב לאקסל.


= בספטמבר 1991 שיחררה הלהקה את שני האלבומים "Use Your Illusion I ו- Use Your Illusion II" שהגיעו יחד למקום הראשון ושני במצעד הבילבורד, הישג שאף להקה לא השיגה.


(Photo: Robert John)


= עם יציאת האלבומים, יחסיו של אקסל עם שאר חברי הלהקה המשיכו להתדרדר...


= הוא פיתח הרגל של לעלות מאוחר להופעות ואילץ את שאר חברי הלהקה והקהל לחכות לו, לעיתים יותר משעה עד שהוא עלה.


= במהלך סיבוב ההופעות לקידום האלבומים הוא החל להוסיף נגנים נוספים וזמרי ליווי להופעות וזאת ללא ידיעתם והתנגדותם של שאר חברי הלהקה.



= סגנון החיים שהוא יצר סביב הלהקה לא התאים לשאר החברים והראשון לעזוב היה איזי חברו מילדות שהוחלף ע"י Gilby Clarke (שבשלב מאוחר יותר פוטר ללא ידיעת חברי הלהקה).


= מקרה נוסף מפורסם התרחש במהלך סיבוב ההופעות של גאנז עם מטאליקה ב-1992 כשבמהלך ההופעה של "מטאליקה" נכווה James Hetfield כוויות קשות והם נאלצו להפסיק את ההופעה. מאחר ואקסל לא היה באזור כי הוא מאחר כרוני, חיכה הקהל יותר משעה עד שהחלו התפרצויות וואנדליזם שגרם לנזקים בסדר גודל של 400 אלף דולר. אקסל הואשם בגרימת ההתפרצויות וקיבל קנס של 50 אלף דולר.


= במאי 1993 עורכת הלהקה את הופעתה הראשונה בישראל - Guns N' Roses - Hayarkon Park. חודשיים לאחר מכן, ביולי 1993 הופיע אקסל בפעם האחרונה עם ההרכב הקלאסי השני של גאנס.


= בנובמבר 1993 שחררה הלהקה את אלבום הקאברים "The Spaghetti Incident?"


= כשהוא ממשיך לנסות לשלוט בצורה דיקטטורית בכל מה שקשור ללהקה מחליט סלאש לעזוב את הלהקה באוקטובר 1996.


(Photo: Peter Still)


= מאט מפוטר ביוני 1997 הואיל והוא התנגד לכך שגילבי הוחלף בחבר הילדות של אקסל.


= דאף עוזב את הלהקה באוגוסט של אותה השנה על מנת להתרכז במשפחתו ובעצמו.


= אקסל לקח לעצמו את כל הזכויות על גאנס ואחרי שכמעט כל חברי הלהקה עזבו, הוא נשאר עם דיזי וחבר הילדות שלו Paul "Huge" Tobias. הוא מופיע בכל מיני פסטיבלים פה ושם, כשההרכב ממשיך להתחלף כמעט באופן קבוע והוא שומר על פרופיל נמוך מאוד.


= בשנת 2004 דמותו של אקסל שולבה במשחק הוידאו "Grand Theft Auto: San Andreas".


= במהלך 2006 ו-2007 אקסל עם גאנז החדשה, ממשיך בסיבוב הופעות קדחתני אך לא מצליח למלא איצטדיונים כבעבר (הוא אפילו הופיע עם ההרכב הזה בארץ) כשבמקביל יש שמועות על אלבום חדש.


= בנובמבר 2008, 15 שנים אחרי האלבום האחרון, מוציע אקסל עם חבריו החדשים את האלבום השישי של הלהקה "Chinese Democracy".



= אקסל לא משתתף באף פעילות שיווקית לקידום האלבום ואף נעלם מעין התקשורת במהלך החודשים הראשונים ליציאת האלבום.


= בשנת 2012 הוכנסה גאנז להיכל התהילה, "Rock and Roll Hall of Fame", אקסל שסירב להיות נוכח בטקס שלח מכתב להפקה בו הוא מודיע כי לא ישתתף מאחר והוא לא מרגיש מוערך או רצוי ע"י מוסד היכל התהילה.


= באפריל 2016 התרחש דבר מופלא ו... סלאש, דאף, דיזי ואקסל התאחדו ויצאו לסיבוב ההופעות המצופה ביותר בעולם שנמשך עד היום וכמובן ביקר בישראל "Not in This Lifetime..." תור.


= באותה שנה החליף אקסל את הזמר Brian Johnson של "AC/DC" למספר הופעות בשל בעיות שמיעה וסכנה להחרשות.


= בשנת 2018 השתתף אקסל בפרק של הסרטים המצוירים "Looney Tunes" עם שיר שהוא כתב בשם "Rock the Rock".


= באוגוסט 2023 התרחש עוד דבר מופלא (למרות שאיננו תמימי דעים), הלהקה הוציאה סינגל ראשון בהרכבה הנוכחי, "Perhaps". סינגל שאולי מאותת כי הלהקה מתכננת להוציא אלבום בעתיד או שאולי זה רק ניסוי כלים שבודק איך ההרגשה שלהם שוב יחד בסטודיו.



= יש לו שיתוף פעולה מעניין עם Don Henley מלהקת "Eagles". הוא שר קולות רקע בשיר "I Will Not Go Quietly" הלקוח מאלבומו המצוין של הנלי "The End of the Innocence" משנת 1989. הנלי החזיר לאקסל ולגאנז טובה משהופיע איתם בביצוע של השיר "Patience" בטקס פרסי המוזיקה בשנת 1989.


= הוא גם התארח בשני שירים מאלבום הסולו השלישי של Sebastian Bach משנת 2007 שנקרא "Angel Down".


= הוא מבצע את השיר "Under My Wheels" יחד עם Alice Cooper, Slash ו- Izzy Stradlin בפסקול הסרט הדוקומנטי "The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years".


= הוא אחד מהזמרים שהמנעד הקולי שלהם הוא בעל הטווח הגדול ביותר. הוא מגיע למעל חמש אוקטבות ונפרש מ- F1 ל- Bb6. אגב, הזמר Mike Patton נמצא במקום הראשון עם טווח של שש וחצי אוקטבות.


אתם מוזמנים להאזין לאלבום הופעה החיה שהיה השיא של הלהקה ושל אקסל Live Era 87’-93’




"פארק הירקון 1993....כרטיס מבנק, כמדומני דיסקונט?! המתנה של שעות על גבי שעות עם שני חברים טובים....פתיחת שערים ו.....ריצת אמוק לשורה הראשונה! רבות ורעות דובר אודות ההופעה, ובצדק....אבל! מפרט אחד מסלאש, שימח את ליבי עד מאוד, כל הדרך חזרה לחיפה בטרמפים עם הסקייטבורד! עברו שנים, וגיליתי שזה בעצם היה מפרט אשר הודפס לאקסל....הא! והציטוט על המפרט, הוא מהסרט: "אפוקליפסה עכשיו".

Glory Days! Those were Da Best days of my Life!"



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page