top of page

Elton John - Too Low for Zero

ב- 30 למאי, 1983, Elton John הוציא את אלבומו ה- 17, "Too Low for Zero".


האלבום הזה נחשב לסוג של שיא מסחרי ויצירתי בקריירה של המוזיקאי האגדי. לאחר תקופה של אלבומים שדי נכשלו מסחרית, "Too Low for Zero" היווה קאמבק משמעותי עבור Elton John, הנפיק סינגלים בינלאומיים מצליחים והחזיר את אלטון לצמרת סצינת המוזיקה. זה האלבום השני הנמכר ביותר שלו בשנות השמונים, והוא קיבל מעמד של פלטינה במכירות, כשהוא כובש את צמרת מצעד הבילבורד ושוהה בו למעלה משנה.


אחד המאפיינים הבולטים של האלבום הוא המפגש המחודש של ג'ון עם שותפו הוותיק Bernie Taupin, שגם הפעם כתב את כל מילות השירים, והוא למעשה מציין את שיתוף הפעולה המלא הראשון בין השניים מאז "Blue Moves" שיצא בשנת 1976. האלבום גם מציין את שובם של חברי גרעין להקת הליווי של ג'ון מתחילת שנות ה-70, כולל Dee Murray, Nigel Olsson, and Davey Johnstone, לצד כישרונות כמו Ray Cooper, Kiki Dee, and Skaila Kanga. האלבום "Too Low for Zero" הוקלט באולפני AIR במונטסראט וב- Sunset Sound Recorders בהוליווד בניצוחו של המפיק הנודע כריס תומאס.


ניתן לומר שהאלבום "Too Low for Zero" מציג את האבולוציה המוזיקלית של Elton John, כשהוא משלב סינתיסייזרים לצד נגינת הפסנתר האייקונית שלו. הוא זרם עם רוח התקופה ואימץ את האפשרויות החדשות שהציעו הסינתסייזרים, כשהוא אפילו ציין שהם שיפרו את יכולתו ליצור שירי רוק מהירים, לעומת הנגינה על הפסנתר.


האלבום הוליד שני להיטים גדולים: הרוקר המקפיץ "I'm Still Standing" - שיר אופטימי עם מילים קשות המכוונות אל האקס והבלדה הנוקבת "I Guess That's Why They Call It the Blues" בה מתארח Stevie Wonder בנגינה על מפוחית. ברני טאופין כתב את השיר הזה כמכתב אהבה לאשתו דאז, טוני רוסו, שהיא אחותה של השחקנית רנה רוסו. אין ספק שהשיר הזה מדגים את היכולת המדהימה של Elton John לעטוף מילים עמוקות שבוחנות את המורכבות של מערכות יחסים, בלחן כל-כך מרגש.


אבל הצלחת האלבום אינה מיוחסת רק ללהיטים הגדולים שהוא הנפיק, יש פה גם שירים כמו "Kiss the Bride" שמציג את היכולת של ג'ון לכתוב שיר רוק מהיר, "Crystal" שהזכיר לנו קצת את David Bowie ומתכתב עם יצירותיו הקודמות של אלטון, שיר הפתיחה של האלבום "Cold as Christmas (In the Middle of the Year)" שהינו יצירה אישית ועמוקה, המתארת מערכת יחסים קשה דרך שיחות טלפון בין בני הזוג, ועוד.


האלבום "Too Low for Zero" הוא אלבום שהצלחתו בנויה על הסינרגיה היצירתית המחודשת בין ג'ון וטאופין והוא ייצר כמה שירים גדולים שעוררו הדים עמוקים בקרב קהל המאזינים. בעוד האלבום זכה לקבלה ביקורתית מעורבת עם יציאתו, אין ספק שהוא מציג את יכולתו של ג'ון ליצור לחנים קליטים ודביקים שיתחברו ברמה הרגשית למילים העמוקות של ברני טאופין.


לסיכום, הגם ש- "Too Low for Zero" אינו נחשב מהאלבומים הגדוללים של Elton John מבחינה אומנותית, הרי שהוא מייצגקאמבק מדהים ושיא אמנותי של אחד מהאומנים הגדולים ברוק. האלבום משמש עדות לחוסן, לכשרון ולמורשתו המתמשכת של Elton John, אשר באמצעות השותפות שלו עם ברני טאופין, מספק אוסף של שירים המשלבים מנגינות שובות לב, ביצועים תוססים ונושאי כתיבה בעלי זיקה עמוקה.


להאזנה: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page