top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Fight - War of Words

המלצת המערכת...


והפעם "War of Words" אלבום הבכורה של ההרכב "Fight".



מעניין אתכם לדעת איך היה יכול להישמע שילוב בין הזמר Rob Halford ללהקת "Pantera" ? בין הבי מטאל שורשי לגרוב מטאל עצבני? אז האלבום הזה הוא כנראה הדבר הכי קרוב לשילוב כזה שתשמעו, והוא טוב!


לפני שבועיים סיקרנו לכם את אחד האלבומים הגדולים בהבי מטאל -"Painkiller" של "Judas Priest", וסיפרנו לכם שדווקא אחרי שחרור האלבום המופתי ההוא החלו להתגלע חיכוכים בין Rob Halford לחברי הלהקה, על רקע רצונו של הלפורד לעבוד על אלבום עם הרכב צדדי. יתר חברי הלהקה חשבו שהלפורד צריך להקדיש את כל כולו ללהקה, והלחץ הגובר עליו הביא אותו להודיע ללהקה בשנת 1992 כי הוא עוזב.


אז העזיבה הזאת של Rob Halford את "הכמרים", היתה קשורה בין היתר בעובדה שהלפורד רצה להתנסות בתחומים קיצוניים של מטאל. להקת "Pantera" חיממה את "Judas Priest" במהלך סיבוב ההופעות של האלבום "Painkiller" והלפורד אהב מאוד את מה שהוא שמע, והחליט לייצר אלבום שהושפע מהסאונד והסגנון של "הרובוטריקים של מטאל" המכונים גם ה- Cowboys from Hell.


בעת עזיבתו את "Judas Priest", הלפורד לקח עימו את המתופף Scott Travis, ובכך הוא כבר הבטיח את הדבל בס העצבני, את העוצמה והטכניקה ששמע אצל Vinnie Paul. הוא המשיך וגייס נגנים צעירים להרכב ההולך ומתהווה, את הבסיסט Jay Jay ואת שני הגיטריסטים המוכשרים, Brian Tilse ו- Russ Parrish אשר שנים מאוחר יותר ישנה את שמו ל- Satchel ויקים את ההרכב "Steel Panther".


הלפורד כתב את כל 12 שירי האלבום, לרבות כל תפקידי הגיטרה, מה שמעיד על המחוייבות שלו לפרויקט ועל הרצון שלו לשינוי בסאונד ובסגנון.


האלבום הזה בהחלט מציג לנו פן שונה של הלפורד, אשר בחלקים מסויימים פשוט קשה היה לנו להאמין שזה הקול שלו, ומבחינתנו כבר כאן הרווחנו ובגדול! האלבום הזה גרם לנו לגלות שהקול של הלפורד אפילו "אלוהי" יותר ממה שסברנו. שהוא הרבה יותר מגוון ועם מנעד קולי רחב משמעותית ממה שחשבנו. תקשיבו לדוגמא לשירה שלו ב- "Contortion" שהיתה גורמת ל- Phil Anselmo להתגאות, תאזינו לו ב- "Kill It" או ב- "Nailed to the Gun" ותבינו על מה אנחנו מדברים.


גם מבחינת הסגנון המוזיקלי אנחנו מקבלים כאן אלבום הרבה יותר כבד, אגרסיבי ומחוספס, עם תיפוף מאסיבי ועצבני ועם עבודת גיטרות מוטרפת של שני הגיטריסטים, Parrish ו-Tilse, שלפרקים מצליחים לאמץ לעצמם את הסאונד הצווחני והשרקני של הגיטרה של Dimebag Darrell.


ויש לנו כאן אפילו בלדה מדהימה "For All Eternity" שרק בשבילה כל הפרויקט הזה היה כדאי.


טוב, הבנתם את הרעיון. עכשיו רוצו להאזין: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

123 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page