top of page

Incubus - Make Yourself

שבוע שעבר חגגנו יום הולדת ל-"Morning View" והיום אנחנו מדברים על האלבום שבא לפניו, אלבום הפריצה "Make Yourself" של להקת "Incubus" ששוחרר ב-26 לאוקטובר 1999


הנה מספר עובדות על האלבום:


1. זהו האלבום השלישי של הלהקה, אך הראשון שהכניס אותם למצעדי האלבומים.


2. לאחר שבועיים בלבד מתחילת העבודה על האלבום חברי הלהקה כבר לא היו מרוצים מהמפיק שלהם, הם פיטרו אותו והמשיכו לבד ללא מפיק.


3. רק בשלב המיקס של האלבום הם צירפו את המפיק Scott Litt (שהפיק את האלבומים של REM) והוא הביא את תרומתו לסיום האלבום.


4. באלבום הזה ניסתה הלהקה להפוך את המוסיקה שלה ליותר נגישה ומלודית, זאת בהשוואה לשני האלבומים הקודמים שהיו מאוד אקלקטים ומגוונים.


5. עד יציאת האלבום הזה אף שיר של הלהקה לא הושמע בתחנות הרדיו בארה"ב וזהו האלבום השלישי !!



6. הסינגל הראשון שיצא מהאלבום היה "Pardon Me". השיר הזה לא ממש הצליח ולמעשה תחנות הרדיו לא ניגנו אותו כלל. Brandon Boyd ו- Mike Einziger החליטו לבצע גרסה אקוסטית של השיר כשהם מתארחים בתחנות הרדיו השונות לקידום האלבום. הגרסה האקוסטית תפסה תאוצה, נוצר ביקוש מטורף מצד המאזינים לנגן את השיר ותחנות רדיו רבות החלו להשמיע אותה כולל תחנת הרדיו המפורסמת The World Famous KROQ.


7. לאחר הצלחת הגרסה האקוסטית של "Pardon Me", החלו תחנות הרדיו לשדר גם את הגרסה החשמלית של השיר מה שהגביר עוד יותר את החשיפה לאלבום. על מנת לתמוך בחשיפה הגדלה של האלבום הוציאה הלהקה קליפ לשיר, אשר זכה להצלחה ב-MTV.



8. הסינגל השני שיצא מהאלבום היה "Stellar" שיחד עם הקליפ ב-MTV זכה להשמעות רבות.



9. אך...


10. הפריצה הגדולה של האלבום הגיע עם יציאתו של הסינגל השלישי "Drive" (שיצא כמעט שנה אחרי שחרורו של האלבום). השיר נכנס ישירות למקום ה- 3 במצעד האלטרנטיבי ומשם טיפס למקום הראשון, שם הוא שהה במשך 6 שבועות רצופים. בנוסף הוא הגיע לעשירייה הראשונה במצעד הסינגלים של בילבורד 100. הסינגל הזה, הוא אשר הביא לפריצה הגדולה של הלהקה למיינסטרים.


11. אנחנו לעולם לא נשכח את הקליפ לשיר שבו ברנדון יושב על רצפת העץ ומצייר פורטרט עצמי כשחברי הלהקה מנגנים.



12. באלבום ישנם עוד מספר שירים יוצאי דופן ומדהימים באופיים כמו: "Warmth" המהפנט, "When It Comes" המחוספס, "I Miss You" המרגש ו- "Consequence" המקפיץ.


13. במקביל ליציאת האלבום הלהקה הופיעה עם כל להקת "הדליין" שהיא יכלה לשים עליה את הידיים או את הכלים, כשבין היתר הם מופיעים עם: Primus, Buckethead, System Of A Down, Mr. Bungle, Deftones ופסטיבל Ozzfest המפורסם.


14. האלבום הזה הוא חלק מרשימת ה-1001 Albums You Must Hear Before You Die.


אז עכשיו אתם חייבים להאזין לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page