top of page

Mike Einziger

הגיטריסט המוכשר מאוד של "Incubus" הוא Mike Einziger והוא נולד ב-21 ליוני 1976 !!

אז בואו נלמד כמה מוכשר, מגוון ומשכיל הבחור עימו אנחנו חולקים את אותו הלאום.

(Photo: ultimate-guitar.com)


1. שמו המלא הוא Michael Aaron Einziger והוא נולד בלוס אנג'לס, קליפורניה.


2. עד כיתה ב' הוא למד וחונך בבית ספר יהודי בשם "Kadima".


3. הוא קיים את מסיבת הבר-מצווה שלו ב- "Valley Beth Shalom" והמשיך ללמוד בבית ספר יהודי שלוש פעמים בשבוע בשעות אחה"צ.


4. אימו הייתה מורה לפסנתר והוא גדל כשמוסיקה סובבת אותו בכל שעות היום.

(Photo: Incubus)


5. בגיל שמונה הוא החל לקחת שיעורים לנגן בגיטרה אך מהר מאוד הוא עזב מאחר והמורה לימד שירים של ילדים ומייק רצה ללמוד לנגן רוק. הוא חזר לנגן בגיל 12 ולימד את עצמו לנגן משמיעה. השיר הראשון שהוא למד לנגן בגיטרה היה מנגינת הנושא של סרטי ג'יימס בונד.


6. בשנת 1991, במהלך לימודיו בבית ספר "Calabasas High School" הוא הקים יחד עם חבריו Brandon Boyd, José Pasillas II ו- Alex Katunich את להקת "Incubus".

(Photo: Con Keyes)


7. הם החלו לנגן במועדונים ברחבי לוס אנג'לס כשעל הדרך הם מגבשים לעצמם את הזהות המוסיקלי הכל כך מיוחדת שלהם.


8. בשנת 1995 צירפו החברים את הדיג'י Gavin Koppell ושיחררו את ה-EP הראשון שלהם "Let Me Tell Ya 'Bout Root Beer" שכלל שני שירים.


9. אלבום הבכורה של הלהקה "Fungus Amongus" יצא בשנת 1995. האלבום הושפע מאוד מסגנון הפאנק מטאל, הם אפילו כתבו בחוברת האלבום תודה ללהקות Red Hot Chili Peppers, Primus ו- Mr. Bungle הם גם נתנו לעצמם שמות בדויים כמו: Happy Knappy, Salsa, Fabio ו-Dirk Lance.


10. שנה לאחר מכן חתמה הלהקה על חוזה ל-7 אלבומים עם חברת התקליטים Epic Records.


11. בשנת 1997 הוציאה הלהקה את ה-EP השני שלה בשם "Enjoy Incubus" שמטרתו הייתה לקדם את הלהקה במהלך סיבוב ההופעות שלה כמופע פותח ללהקת Korn.


12. מאוחר יותר באותה שנה הוציאה אינקובס את האלבום השני שלה (והראשון בחברת תקליטים גדולה) בשם "S.C.I.E.N.C.E." כאן הלהקה החלה לשנות את כיוונה ליותר כבד עם ריפים מהניו מטאל. האלבום לא זכה להצלחה גדולה אבל מכר יפה יחסית לאלבום שלא קיבל השמעות ברדיו או בטלוויזיה.


13. לאחר הפסקה קצרה הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי "Make Yourself" באוקטובר 1999. זהו האלבום שהביא לה את הפריצה הגדולה עם הלהיט "Drive" שנוגן בכל תחת רדיו בארה"ב. כאן הלהקה כבר החלה ללכת יותר בכיוון של האלטרנטיב רוק וה"פופ" רוק.


14. בשנת 2001 הוציאה הלהקה את אלבומה הרביעי "Morning View" שגם הוא זכה להצלחה גדולה עם

הסינגלים "Wish You Were Here" ו-"Nice to Know You".



15. באותה שנה הלחין מייק את הפסקול לסרט קומדיה רומנטית בשם "Sol Goode" שיצא בשנת 2003


16. בשנת 2003 הקים מייק יחד עם חבריו עמותה בשם "The Make Yourself Foundation" שמטרתה לתמוך ולתרום לעמותות וארגונים שונים לטובת הסביבה והחברה בארה"ב ובעולם.


17. באותה שנה הקים מייק את ההרכב "Time Lapse Consortium" שיצר מוסיקה בסגנון ג'אז פסיכדלי וFאנק. הם הופיעו במספר מועדונים ואף הוציאו אלבום אחד.


18. עוד באותה שנה השתתף מייק באלבום הבכורה של Ziggy Marley בשם "Dragonfly".


19. בשנת 2004 הוציאה הלהקה את אלבומה החמישי "A Crow Left of the Murder..." (אלבום שלצערנו לא הספקנו לסקר) והוא המשיך את ההצלחה של הלהקה עם שני האלבומים הקודמים.



20. בשנת 2006 הוציאה הלהקה את אלבומה השישי "Light Grenades" שהיה לאלבום הראשון שלה שהגיע למקום הראשון בבילבורד.


21. בשנת 2007 הפיק מייק את האלבום "Nighttiming" של ההרכב Coconut Records. פרויקט מוסיקלי של השחקן Jason Schwartzman המשלב אלמנטים של רוק, פופ ואלקטרוני.


22. מייק הוא בוגר אוניברסיטת Harvard שם הוא למד את ההיסטוריה והפילוסופיה של הפיסיקה (איך אומרים...זה לא מדע טילים...זה כן!).


23. ואם זה לא מספיק אז הוא גם חזר ללמוד שם את תאוריית המוסיקה !! זה מה שהניע אותו לכתוב מוסיקה קלאסית.


24. בתחילת שנות האלפיים החל מייק לפתח מחלה שנקראת "Carpal Tunnel Syndrome" שגורמת לכאבים חזקים עד חוסר פעולה בכפות הידיים. בערך בשנת 2007 במהלך הופעה במינכן מצבו התדרדר עד למצב שהוא כבר לא היה יכול לנגן, מתסכול הוא החל לשבור את הגיטרה על הבמה וירד לפני סוף ההופעה. באותו יום הוא הבין שהוא צריך לעבור ניתוח ואכן באותה שנה הוא עבר ניתוח והחלים לגמרי.


25. במהלך התקופה בה עבר את הניתוח אסור היה לו לעשות שימוש ביד ולכן גם לא לנגן, אז הוא השקיע בפרוייקט בשם “End.>vacuum”. זהו פרויקט קומפוזיציה לתזמורת, מוסיקה קלאסית. הקומפוזיציה מורכבת מארבעה קטעים ואורכה הכולל הוא 40 דקות והיא בוצעה ע"י התזמורת הקאמרית של לוס אנג'לס.


26. בשנת 2009 הוציאה הלהקה אלבום אוסף בשם "Monuments and Melodies".


27. עוד באותה שנה הקליט מייק את תפקיד הגיטרות באלבום "This Is War" של להקת Thirty Seconds To Mars.


28. בשנת 2011 הוציאה הלהקה את אלבומה השביעי בשם "If Not Now, When?" שהוא אלבום שונה לגמרי מכל מה שהלהקה הוציאה עד לאותו הזמן.



29. בשנת 2012 הוא שיתף פעולה עם המוסיקאי Avicii וביחד הם יצרו את השיר "Wake Me Up!" שיצא באלבום "True".


30. בשנת 2017 הוציאה הלהקה את אלבומה השמיני בשם "8".


31. מייק ידוע כגיטריסט שמאוד אוהב להשתמש באפקטים אנלוגיים. בין הגיטרה למגבר מחוברים שלל מכשירים, חלקם עתיקים וחלקם מודרניים, בעיקר אנלוגיים, עימם הוא יוצר את הצלילים המטורפים באלבומים של הלהקה ובמיוחד בהופעות חיות.



להאזנה לאלבום האחרון של Incubus ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page