top of page

Iron Maiden - The Soundhouse Tapes

ב- 9 לנובמבר 1979 שחררה "Iron Maiden" את ה- EP הראשון שלה "The Soundhouse Tapes".



המיני אלבום כלל שלושה שירים בלבד, אשר נלקחו מקלטת הדמו הראשונה שהלהקה הקליטה, והם: 1. Iron Maiden" 2. "Invasion" 3. "Prowler.


שלושת השירים הוקלטו בסשן אחד שנערך ב- 31 לדצמבר 1978 באולפני "Spaceward Studios" בעלות של 200 פאונד. חברי הלהקה בחרו להקליט את הדמו דווקא בערב השנה החדשה, וזאת בכדי לחסוך בהוצאות.


באותו לילה היסטורי הוקלט גם שיר רביעי - "Strange World", אך לבסוף רק שלושה הגיעו לגירסה הסופית של ה- EP.


חברי הלהקה חזרו לאולפן שבוע לאחר ההקלטות בכדי לבצע מיקסים ותיקונים להקלטה, אבל הם נדרשו לשלם 50 פאונד נוספים שלא היו באמתחתם. הם פנו לגייס את הכסף, אך הדבר ארך מספר ימים. לבסוף כשהצליחו לגייסו וחזרו לאולפן התחוור להם שבעל האולפן מחק את המאסטר, ובנסיבות אלו ל נותרה בפניהם ברירה אלא להוציא את הדמו כמות שהוא, בלי תיקונים ומיקסים.


מי שמתופף במיני אלבום הזה הוא Doug Sampson אשר מאוחר יותר יוחלף על-ידי Clive Burr האגדי לקראת הקלטת אלבום הבכורה של הלהקה. כמו-כן, לצידו של Dave Murray מנגן כאן גיטריסט נוסף בשם Paul Cairns אשר לא קיבל קרדיט על גבי עטיפת האלבום.


מי שיאזין לביצועים של השירים ב- EP הזה, יגלה כי הם בוסריים, איטיים ופחות מלוטשים מאלו שהופיעו באלבומה הראשון של הלהקה ובסינגל.


המיני אלבום "The Soundhouse Tapes" נרשם בדפי ההיסטוריה כפיסת המוזיקה הראשונה שהשיקה את הקריירה המפוארת של "Iron Maiden", אך במובן גדול יותר, ה- EP הזה עורר והצית תנועה שלמה של הרוק הכבד הבריטי הידוע כ- "New Wave of British Heavy Metal".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page