top of page

Jack Black

הוא שד טזמני, הוא מוזיקאי מוכשר, שחקן מטורף וקומיקאי שיגרום לכם לבכות!!

קבלו את...

(Photo: Kevin Winter)


= ג'ק בלאק, נולד בתור תומאס ג'ייקוב בלאק ב-28 באוגוסט 1969, בנם של מהנדסי הלוויין תומס וויליאם בלאק וג'ודית לאב כהן. הוא גדל בסנטה מוניקה, קליפורניה.


= בלאק גדל כיהודי, הוא למד בבית ספר עברי וקיים בר מצווה. הוא למד בבית הספר פוסידון, בית ספר יסודי פרטי הידוע בחינוך המתקדם שלו, ולאחר מכן הלך לבית הספר לאמנויות ולמדעים ב-Crossroads בסנטה מוניקה.


= הוריו של בלאק התגרשו כשהוא היה בן 10, ואביו הפסיק אז לעסוק ביהדות. הוא עבר לקלבר סיטי עם אביו וביקר לעתים קרובות בבית אמו.


= בשנת 1987, בלאק הצטרף ל"Actors' Gang", להקת תיאטרון שהוקמה על ידי סטודנטים ב-UCLA, והופיעה במגוון הפקות במה. במהלך שיעור משחק, בלאק פגש את Kyle Gass, שחקן ומוזיקאי.


= הם הקימו את צמד הרוק הקומי "Tenacious D" ב-1994, כשהם מציגים את כישרונותיהם המוזיקליים והקומיים באמצעות שילוב של מוזיקה ומערכונים. אבל נחזור לזה בהמשך...


= בלאק זכה להכרה על תפקידיו בסרטים שונים, ולעתים קרובות הביא את סגנונו הקומי הייחודי לדמויות שגילם. את הפריצה הגדולה שלו בעולם הקולנוע הוא קיבל בסרט High Fidelity" (2000)", בו שיחק תפקיד משנה בלתי נשכח.


= ב-1995 וב-1996, הוא זכה לתפקידים חוזרים בסדרת המערכונים "Mr. Show" של HBO. מה שיהווה מאוחר יותר את הבסיס למערכונים של "Tenacious D".


= הסרט School Of Rock" (2003)" סימן אבן דרך משמעותית בקריירה שלו, והפך לאחד הסרטים המזוהים ביותר של בלאק, בו הוא גילם מוזיקאי שמתחזה למורה מחליף ומקים להקת רוק עם תלמידיו.


= הוא המשיך לככב בשילוב של סרטי קומדיה והרפתקאות, כמו "Nacho Libre" (2006), "Tropic Thunder" (2008), "Gulliver's Travels" (2010), "Jumanji" (2017), ועוד רבים, רבים וטובים!!


= בלאק היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב, וב-18 בספטמבר 2018, הוא נכנס לשדרת הכוכבים של הוליווד.


= הוא דיבב את דמותו של "פו" בסדרת הסרטים המצליחה "קונג פו פנדה" (2008-2016) שיותר מאוחר גם הפכה לסדרת טלוויזיה.


= עכשיו נחזור ל"Actors' Gang", בלאק וגאס החלו לעבוד יחד ויזמו מספר מערכונים יחד, מה שהפך אותם מהר מאוד לצמד הקומי בקבוצת התיאטרון. השניים גם גילו שיש להם אהבה חזקה ומשותפת למוזיקה ובשנת 1994 הם הקימו יחד את "Tenacious D", צמד רוק קומי הידוע בטקסטים ההומוריסטיים והפרובוקטיביים שלו.


= השם של הצמד נגזר מ"tenacious defense", ביטוי המשמש את שדרי הספורט בכדורסל של ה-NBA וולט פרייז'ר ומארב אלברט כדי לתאר מיצוב הגנתי חזק בכדורסל.


= בתחילת שנות ה-90 השניים החלו לכתוב מוזיקה משלהם. את השיר הראשון שלהם הם כתבו אחרי שבלאק נזרק על ידי חברתו, מליסה, וזה היה שיר לא קומי.


= השיר השני שלהם נוצר כשבלאק הקשיב לשיר "One" של מטאליקה ואמר לגאס שזה "השיר הכי טוב בעולם". גאס אמר לבלאק שהם לא יכולים לכתוב את השיר הכי טוב בעולם, אבל בלאק התחכם ואמר שהם יכולים "לכתוב מחווה". כשהשיר הושלם, הם "ידעו שיש להם משהו טוב בידיים". השיר גרם לצמד לממש את הפוטנציאל הקומי והמוזיקלי שלו.


= הצמד החל להופיע בברים מקומיים, ב"Actors' Gang" וב"בר AI's" המפורסם, וצבר תאוצה בסצנת המוזיקה של לוס אנג'לס.


= בלאק הצהיר שהוא לא למד גיטרה עד שהיה "בסביבות בן 23", ולכן היה מבקר בקביעות בדירת הסטודיו של גאס. שניים סגרו עסקה שגאס ילמד את בלאק לנגן בגיטרה בתמורה לאוכל, בעיקר מרשת המזון המהיר "Jack In The Box".


= ההופעות הגדולות הראשונות שלהם היו כמופע פותח ללהקת "Tool" בשנת 1995 כאשר מיינרד ג'יימס קינן ראה את הצמד בתוכנית "Mr. Show" והזמין אותם לפתוח בהופעות שלהם בקליפורניה.


= בשנת 1997, בזמן שהצמד כבר הפך פופולרי בסצנת המוזיקה של לוס אנג'לס, הם ביצעו הופעות קבועות במועדון המפורסם The Viper Room. פיט שטאל, סולן להקת "Scream", עבד באותה תקופה במועדון והפך למעריץ של השניים. סטאל הזמין את חברו Dave Grohl לבוא לראות את "Tenacious D", וזו הייתה תחילתה של ידידות מופלאה!!


= זה הוביל להופעה שלהם בקליפ "Learn to Fly" של Foo Fighters.


= באותה שנה הם הקליטו את השירים הראשונים שלהם "Tribute", "Kyle Quit the Band", "Krishna" ו-"History" והוציאו אותם בקלטת דמו בשם "Tenacious Demo". הם הפיצו אותה לחברות תקליטים שונות, עד ש-HBO הציע להם תוכנית טלוויזיה המבוססת על הקלטת ועבודתו של בלאק בתוכנית "Mr. SHow". זו הייתה סדרת טלוויזיה בת שלושה פרקים ששודרה בין השנים 1997 ל-2000.


= הפופולריות של "Tenacious D" עלתה עוד יותר בסוף שנות ה-90 כשהם החלו לצאת לסיבובי הופעות כמופע פותח ללהקות ענקיות כמו: Pearl Jam, Beck, Foo Fighters ועוד.


= במאי 2000, "Tenacious D" חתמו בלייבל Epic Records. כשהמוניטין של בלאק גדל עקב תפקידיו בסרטים, הלהקה עבדה על הקלטת אלבומה הראשון עם המפיקים The Dust Brothers.


= בשנת 2001, הם הוציאו את אלבום הבכורה שלהם "Tenacious D". השיר "Wonderboy" היה הסינגל הראשון שיצא מהאלבום, ואחריו "Tribute". עבור האלבום הם גייסו את עזרתם של Dave Grohl על התופים, Page McConnell על הקלידים, Warren Fitzgerald על הגיטרות ו-Steven Shane McDonald על הבס.


= מההתחלה היה לשניים חלום ליצור סרט שמבוסס על "Tenacious D" ובשנת 2000 החלום החל לרקום עור וגידים, הם התחילו לעבוד על התסריט בסוף שנת 2000 וב-2003 הם חתמו עם "New Line Cinema" להפקת הסרט. הצילומים החלו ב-2004 כשלבימוי הסרט נבחר ליאם לינץ', במאי הקליפים של הלהקה.

הסרט "Tenacious D in the Choice of Destiny" יצא בנובמבר 2006 וכלל הופעות אורח של Ronnie James Dio, Dave Grohl, Ben Stiller, ו-Meat Loaf.


= הסרט היה "box office bomb" ענקית (שזה בעצם כישלון מסחרי ענק), הוא הכניס 8 מיליון דולר בארה"ב ובקנדה ובסך הכל 13 מיליון דולר ברחבי העולם, כשהוא נופל הרבה מתקציב ההפקה שעמד על 20 מיליון דולר פלוס 40 מיליון דולר עלויות שיווק, כשלון מסחרי טוטאלי!! אבל מספר שנים אח"כ הוא הפך לסרט פולחן בקרב חובבי מוזיקת רוק ומטאל.


= הצמד הוציא את אלבומם השני "The Pick of Destiny" שהיה פסקול הסרט, בשנת 2006. האלבום הופק על ידי ג'ון קינג, וכלל שיתוף פעולה מצד השחקנים שהתארחו בסרט. הוא הגיע למקום ה-8 במצעד הבילבורד 200.


= לאחר יציאת האלבום Tenacious D יצאו לסיבוב ההופעות "The Pick of Destiny Tour", בארה"ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד. לאחר שנים של ביצוע הופעות אקוסטיות כשהשניים לבד על הבמה עם הגיטרות שלהם, סיבוב ההופעות הזה סימן את תחילתה של ההופעה המטורפת והמפורסמת שכוללת להקה שלמה על הבמה והורחבה לאפקטים מטורפים, פירוטכניקה, שלל גמויות ותחפושות וכמובן גם מערכונים הומוריסטיים ששזורים בין השירים. אגב, גם בארץ יודעים לעשות את זה טוב מאוד, תאמינו לנו, כנסו ל: Bring Tenacious D to Israel

(Photo: musikexpress.de)


= בנובמבר 2008 הוציאה הלהקה את אלבום הווידאו "The Complete Master Works 2". האלבום כולל קטעים מהופעות הלהקה בתיאטרון פרמאונט בסיאטל, וושינגטון, במהלך סיבוב ההופעות The Pick of Destiny. המהדורה כוללת גם סרטוני בונוס רבים וצילומים מסיבוב ההופעות "D Tour: A Tenacious Documentary".


= במאי 2015 הוציאה הלהקה את אלבום האולפן השלישי שלה "Rize of the Fenix". האלבום מציין את חזרתם של ג'ון קונסקי (גיטרה חשמלית), ג'ון ספייקר (בס), ודייב גרוהל (תופים). האלבום היה מועמד לפרס גראמי לאלבום הקומדיה הטוב ביותר בשנת 2013.


= בספטמבר 2018 הצמד הוציא את סדרת האנימציה "Tenacious D in Post-Apocalypto". זוהי סדרת אנימציה בת 6 פרקים שיצאה דרך ערוץ היוטיוב של הלהקה. הפרויקט הורכב על ידי בלאק שצייר פיזית כל פריים עם טושים ומחברות, כאשר הבסיסט והמפיק הוותיק של Tenacious D, ג'ון ספייקר, סורק ומעביר את התמונות לדיגיטל ומייקל מולינה מוסיף צבע בסוף התהליך.


= בנובמבר 2018 "Tenacious D" הוציאו את אלבומם הרביעי "Post-Apocalypto" שליווה את סדרת האנימציה. וגם באלבום הזה השתתפו החברים מהאלבומים הקודמים שתרמו להקלטות.


= בדצמבר 2018, בלאק יצר ערוץ יוטיוב בשם "Jablinski Games". בתוך שבעה ימים בלבד לאחר שנוצר הערוץ, הוא צבר בסיס מנויים העולה על מיליון. התוכן המוצג בערוץ זה כולל בדרך כלל וולוגים ללא תסריט בהשתתפות בלאק ושני בניו, כמו גם חומרים הקשורים למשחקי מחשב. המניע העיקרי מאחורי יצירת הערוץ של היה הרצון של בלאק לטפח קשר חזק יותר עם בנו, שתורם באופן פעיל כצלם הווידאו והעורך של הערוץ.


= בשנת 2023 בלאק דיבב את Bowser בסרט "The Super Mario Bros. Movie" וביצע את השיר "Peaches" שהפך לאחד השירים המפורסמים של הסרט.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page