top of page

Maynard James Keenan

טוב, האיש עשה כל-כך הרבה במספר כה רב של תחומים, שבאמת היינו צריכים להתאמץ כדי לצמצם.

אז הנה 40 עובדות על "התמנון" (אין דרך אחרת להגדיר אותו):

(Photo: Tim Cadiente)


1. הוא נולד ב- 17 לאפריל 1964 בשם James Herbert Keenan, בעיר Ravenna שבאוהיו ארצות הברית.


2. הוא בן יחיד למשפחה בפטיסטית עם שורשים אירים ואיטלקים.


3. בשנת 1968 הוריו התגרשו ואביו עבר למישיגן. מסיבה זו הוא ראה אותו רק פעם בשנה במשך 12 שנים עד 1980.


4. כשהיה בן 11 אימו סבלה ממפרצת במוח, זה מאוד השפיע עליו, והוביל אותו לכתוב שירים כמו "Jimmy", "Wings for Marie" ללהקת "Tool" ואת השיר "Judith" להרכב "A Perfect Circle".


5. הדבר הוביל את אימו להציע לו לעבור לגור עם אביו והמהלך הזה היה בין הצעדים החשובים שמיינארד עשה בצעירותו, כך לטענתו.


6. הוא הצטרף לנבחרת ההיאבקות של בית ספר התיכון בסקוטסוויל בו למד, ואשר אביו היה מאמנה.


7. בשנת 1982 הוא סיים את בית הספר התיכון והצטרף לצבא ובשנת 1983 הוא הצטרף למכינה הקדם הצבאית ווסט פוינט. בתקופה זו הוא אימץ לעצמו את השם מיינארד.



8. בשנת 1984 מיינארד היה אמור להמשיך מהמכינה לאקדמיה הצבאית ווסט פוינט, אך בחר לעזוב ולהתחיל בקריירה מוזיקלית.


9. הוא החל ללמוד בקולג' במישיגן עיצוב אומנותי כשבמקביל הוא עובר בין מספר עבודות, ביניהן פועל במה.


10. בשנות השמונים הוא ניגן בגיטרת בס בהרכב "TexA.N.S" עימו שחרר בשנים 84 ו- 85 שני אלבומים. בהמשך הוא שר בהרכב "Children of the Anachronistic Dynasty" עימו שחרר שני אלבומים. בתקופה זו כתב מיינארד גירסה ראשונית של מה שיהפוך לשיר "Sober" – הסינגל הראשון והמצליח של "Tool".


11. בשנים 1990 עד 1993 מיינארד ניגן בגיטרה ושר עם ההרכב "Green Jellö", שם פגש גם את חברו ללהקת טול - "Danny Carey". למעשה אחד הקולות בשיר המפורסם של הלהקה "Three Little Pigs" מאלבום הבכורה, הוא שלו. הוא גם מופיע בקלידים לשיר "Slave Boy" מהאלבום השני של הלהקה – "333".


12. באותה תקופה הוא התחבר עם Tom Morello אשר אפילו נתן לו קרדיט על שלימד אותו לכוון את הגיטרה נמוך יותר בכדי לקבל צליל איטי וכבד יותר.


13. הוא אפילו ג'ימג'ם עם מורלו, Brad Wilk ו- Zack de la Rocha אשר בהמשך יקים יחד עם מורלו ווילק

את "Rage Against the Machine".


14. את הגיטריסט Adam Jones מיינארד פגש כשעבר ללוס אנג'לס, בסוף שנות השמונים.


15. בשנת 1990 הם הקימו את "Tool" יחד עם הבסיסט Paul D'Amour שלימים הוחלף על ידי Justin Chancellor והמתופף Danny Carey.


(Photo: AltPress.com)


16. בשנת 1992 הם שחררו את המיני-אלבום הראשון שלהם "(Opiate)" ומיד לאחר מכן הם יצאו לסיבוב הופעות עם "Fishbone" ו- "Rage Against the Machine".


17. בשנת 1993 הם שחררו את אלבום הבכורה שלהם "Undertow" שהיה הצלחה גדולה. כבר באלבום זה בלטה מאוד השירה והכתיבה המאוד ייחודית של קיינאן אשר שילבה מלודיות ופראות מלווה בחרדה. Henry Rollins,

סולן "Black Flag" ו- "Rollins Band" השתתף באלבום הוא היה שותפו של קיינן להרמת משקולות באותו הזמן.



18. בשנת 1996 שחררה הלהקה את אלבומה השני "Ænima". האלבום הגיע למכירות של אלבום זהב בתוך 10 שבועות וזכה להופעת המטאל הטובה ביותר בשנת 1998.


19. אחרי השקת "Ænima" הלהקה מצאה עצמה בקרב משפטי ממושך עם חברת התקליטים שלה. ההליכים המשפטיים הובילו את הלהקה לקחת פסק זמן.



20. במהלך תקופה זו, קיינן נטל לעצמו את הכינוי "Gaylord C" ועבד עם Tim Alexander המתופף של "Primus" ועם Mike Bordin מתופף "Faith No More" על השיר "Choked" – קטע שנכלל באלבום האוסף למתופפים "Flyin' Traps".


21. במקביל מצא קיינן זמן לעבוד עם טכנאי הגיטרות לשעבר של טול Billy Howerdel על פרויקט צדדי "A Perfect Circle" הסופרגרופ התחיל להופיע במהלך שנת 1999 ושחרר את האלבום הראשון שלו "Mer de Noms" בשנת 2000.


(Photo: Kerrang.com)


22. מיינארד גם עיצב את הלוגו שמופיע על עטיפת האלבום.


23. לאחר הפסקה של 5 שנים, שחררה "Tool" את אלבומה השלישי "Lateralus". האלבום זינק הישר למקום הראשון בבליבורד 200 וזכה להצלחה גדולה ולביקורות מהללות של המבקרים. מיינארד זכה לתשבחות על יכולת הכתיבה שלו.


24. במקביל לעבודה עם "Tool" המשיך מיינארד לתחזק את הסופרגרופ "A Perfect Circle". אלבומם השני "Thirteenth Step" שוחרר בשנת 2003. בנו של קיננן - Devo H. Keenan שר באלבום קולות רקע. שנה לאחר מכן שחרר ההרכב את אלבום גרסאות הכיסוי "Emotive".



25. בשנת 2003 קיינן הופיע תחת ההרכב "Puscifer" בפסקול הסרט "Underworld". הם ביצעו את השיר "REV 22:20". מדובר בפרויקט צד של קיינן יחד עם Danny Lohner מלהקת "Nine Inch Nails". בשנת 2006 תרמו "Puscifer" את השיר "The Undertaker (Renholder Mix)" לפסקול סרט ההמשך "Underworld: Evolution".


(Photo: Travis Shinn)


26. בפברואר 2005 קיינן הופיע כהפתעה בקונצרט צדקה שנערך בסיאטל לנפגעי הצונאמי בדרום אסיה, יחד עם "Alice In Chains" במקום הסולן המנוח Lane Staley וביצע את השירים "Them Bones" , "Rooster" ו- "Man In A Box".


27. ב- 1 באפריל 2005 קיינן הודיע, כבדיחת אחד באפריל, כי הוא גילה את ישו ושהוא נוטש את הקלטות האלבום החדש של "Tool" באופן זמני, כנראה גם לתמיד.


28. בשנת 2006 שחררה "Tool" את אלבומה הרביעי "10,000 Days". מיינארד עבר לכתוב פה על נושאים יותר אישיים, בין היתר השירים "Jambi", "Wings for Marie" ו- "10,000 Days (Wings for Marie, Pt 2)" שנכתבו בעקבות מותה של אימו בשנת 2003. גם אלבום זה זינק למקום הראשון בבילבורד 200 כבר בשבוע הראשון ליציאתו. מיינארד גם הפיק את האלבום.


29. בשנים הבאות התמקד מיינארד בפרויקט "Pucifer" עימו שחרר בשנת 2007 את אלבום הבכורה "V" Is for Vagina. מיינארד ניגן באלבום על גיטרה, תופים, כלי הקשה וקלארינט.


30. בהמשך שחרר קיינן עם "Puscifer" עוד שלושה אלבומי אולפן "Conditions of My Parole" משנת 2011 Donkey" Punch the Night" משנת 2013 ו- "Money Shot" משנת 2015.



31. בשנת 2018 שחרר מיינארד עם ההרכב "A Perfect Circle" את האלבום "Eat the Elephant".


32. רק בשנת 2019 אחרי 13 שנים של הפסקה, שחררה "Tool" את אלבומה החמישי והמצוין "Fear Inoculum". זה היה האלבום השלישי ברציפות של הלהקה שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד.


33. במקביל לקריירה המוזיקלית שלו פיתח מיינארד גם מיני קריירת סטנד אפ. בשנות התשעים המוקדמות קיינן והסאטיריקן ביל היקס הפכו חברים. קיינן נהג לעשות סטנד אפ בערבי חובבנים במועדונים ברחבי לוס אנג'לס והיקס פתח מספר מופעים של "Tool", כולל זה בלולפלוזה בשנת 1993.


34. לקיינן גם קריירת טלויזיה קטנה. הוא הופיע בשני פרקים של התוכנית "Mr. Show" של HBO.


35. ואם כל זה לא מספיק כדי להבין עד כמה האיש הזה הוא איש "אשכולות", אז מיינארד אכן אוחז ב"אשכולות", הוא יינן בעל יקב באריזונה. את אפרה של אימו שמתה בשנת 2003 הוא פיזר בכרם שבבעלותו.


(Photo: Chad Cochran)


36. למיינארד שיתופי פעולה רבים, ביניהם בשיר "Know Your Enemy" מאלבום הבכורה

של "Rage Against the Machine".


37. הוא הופיע גם עם טול בשיר "Divorced" של "The Melvins" מהאלבום "The Crybaby".


38. שיתוף פעולה מעניין נוסף הוא בשיר "Passenger" מהאלבום "White Pony" של ה- "Deftones".


39. מיינארד היה שותף גם לשיר "Fallen" מאלבום הבכורה של "Thirty Seconds to Mars".


40. מיינארד אפילו שר דואט עם Tori Amos בשיר "Muhammad My Friend"

ההופעה "Tori Amos: Live From New York".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page