top of page

Jared Leto

הוא מולטי-ארטיסט !! הוא שחקן מוכשר, זמר מדהים, מולטי אינסטרומנטליסט ויוצר יוצא דופן.

אהה.. ויש לו תכונה מאוד חזקה...טוטאליות !! בכל מה שהוא עושה... אז קבלו את... Jared Letto !!!

(Photo: Shamil Tanna)


= הוא נולד ב- 26 לדצמבר 1971 בלואיזיאנה שבארה"ב. הוריו התגרשו כשהיה ילד קטן ואביו התאבד כשהיה בן 8. יש לו אח בשם Shannon ושני אחים למחצה.


= אימו שהייתה היפית יצרה בסביבת המשפחה אווירה חופשית של יצירה והתנסות, לטו זוכר שתמיד היו סביבו אמנים, ציירים, נגנים, צלמים ושחקנים.


= הוא החל לנגן עם אחיו עוד כשהיו בבית ספר, אך עולם הסרטים היה התשוקה הגדולה שלו. הוא סיים את הלימודים באוניברסיטת School of Visual Arts שבניו יורק ובשנת 1992 הוא עבר ללוס אנג'לס להתחיל את הקריירה שלו בתעשייה.


= למרות שהוא שם למטרה את תפקיד הבמאי, הוא החל לעבוד כשחקן על מנת להרוויח כסף ומשם הוא התפתח.


= בשנת 1994 הוא קיבל את תפקיד הפריצה הראשון שלו בסדרת דרמת נעורים בשם "My So-Called Life". באותה שנה הוא גם שיחק בסרט הטלוויזיה הראשון שלו "Cool and the Crazy", ושנה לאחר מכן הוא שיחק בסרט הקולנוע הראשון שלו "How to Make an American Quilt".


= לטו המשיך את דרכו בקולנוע וקיבל תפקידים רבים בסרטים כמו ""Fight Club", "American Psycho", "Urban Legend ועוד. הפריצה הגדולה והמשמעותית שלו הייתה בשנת 2000 כששיחק בסרט "Requiem for a Dream".


= משם הוא המשיך את קריירת המשחק שלו בסרטים כמו: "Panic Room" (2002), "Alexander" (2004), "Lord of Wa"r (2005), "Lonely Hearts" (2006), "Chapter 27" (2007), "Mr. Nobody" (2009), "Suicide Squad" (2016) ועוד רבים אחרים.

(Photo: aiptcomics)


= לטו הוא שחקן אבסולוטי, הוא חוקר את הדמות, לומד אותה ומאמץ אותה לחיי היום יום שלו במהלך כל תקופת הצילומים. במהלך השנים הוא עבר הרבה טרנספורמציות פיסיות ונפשיות לאור התפקידים שביצע.


= אחד התפקידים הגדולים שלו הוא תפקיד האישה הטרנסג'נדרית בסרט "Dallas Buyers Club" שיצא ב- 2013. לטו קיבל את פרס האוסקר, פרס גלובוס הזהב ואת פרס Screen Actors Guild Award בקטגוריית שחקן משנה על תפקידו בסרט. הוא ידוע כאחד שבוחר את התפקידים שלו בקפידה !

(Photo: USA Today)


= בשנת 1998 הקים לטו יחד עם אחיו שאנון את להקת Thirty Seconds To Mars. השניים גייסו נגנים נוספים והחלו להופיע במועדונים קטנים ברחבי לוס אנג'לס כשבמקביל הם מקליטים דמואים. הדמואים הגיעו למספר חברות תקליטים וב- 1999 חתמה הלהקה בלייבל Virgin Records.

(Photo: Thirty Seconds To Mars Facebook)


= בשנת 2002 יצא אלבום הבכורה שנשא את שם הלהקה. האלבום שהוקלט בבקתה מרוחקת ומנותקת מציוויליזציה, הופק ע"י שני מפיקים גדולים Bob Ezrin ו- Brian Virtu. האלבום הינו אלבום קונספט שמתמקד במאבק האנושי ובהגדרה עצמית, לטו השתמש בטקסטים אישיים שעושים שימוש באלמנטים ורעיונות מעולמות אחרים על מנת להמחיש סיטואציות אישיות אמיתיות. נשמע מבלבל ואוונגרדי? ככה הוא לטו.


= בשנת 2005 יצא אלבומה השני של הלהקה "A Beautiful Lie". אלבום שונה גם בסגנון המוסיקלי וגם בכתיבה מהאלבום הקודם. לטו סיפר שבאלבום הקודם הוא התחבא מאחורי דימויים ומטאפורות לעומת האלבום הזה בו הרגיש שחשף את עצמו באופן ישיר. לטו ביים את הקליפ של הסינגל "The Kill" אשר זכה ב- MTV Music Awards.


= בעקבות הצלחת האלבום השני הלהקה החלה לתפוס תאוצה וזכתה להצלחה מסחרית גדולה. לטו המשיך לביים את שאר הקליפים של האלבום ועל הדרך קטף שלל פרסים של MTV, מגזין Kerrang ומצעד הבילבורד.


= בשנת 2009 יצא אלבומה השלישי של הלהקה "This Is War". האלבום לוקח את האחים להתנסות באזורים כמו פרוג, מטאל וניו-ווייב. הטקסטים באלבום הושפעו בעיקר מה"מלחמה" שהייתה ללהקה כנגד חברת התקליטים EMI. האלבום לוו בסרט דוקומנטרי בשם "Artifact" שבויים ע"י לטו ומתעד את התקופה של המאבק. גם האלבום הזה קטף מספר לא קטן של פרסים וזכה אפילו להיכנס לספר השיאים של גינס תחת שיא של מספר ההופעות הגדול ביותר תחת סיבוב אחד של האלבום. הלהקה ביצעה יותר מ-300 הופעות.


= בשנת 2013 יצא אלבומה הרביעי של הלהקה, "Love, Lust, Faith and Dreams". אלבום שהוא מעין אלבום קונספט המתמקד בארבעת האלמנטים המופיעים בשמו. כאן הלהקה כבר מתחילה לעשות שימוש יותר גדול באלמנטים אלקטרוניים. האלבום ממשיך את הצלחתה של הלהקה ומביא אותה למקום ה-6 בבילבורד 200.


= במרץ אותה שנה נשלח העתק של השיר "Up in the Air", הסינגל הראשון מהאלבום אל החלל עם החללית SpaceX CRS-2 של NASA. זהו העתק ראשון בעולם של מוסיקה מסחרית שנשלח לחלל ולא, הוא לא הגיע למאדים.


= בשנת 2018 יצא אלבומה החמישי של הלהקה "AMERICA". זהו אלבום שונה לחלוטין מהאלבומים הקודמים של הלהקה. הסגנון המוסיקלי משתנה דרמטית כשצלילים אלקטרוניים, אפקטים ומלודיה רכה תופסים את מקומם של הגיטרות והתופים. גם כאן האלבום הוא אלבום קונספט שעוסק במושגים חברתיים כמו סקס, תהילה ואינדוידואליות. למרות הביקורות המעורבות ואכזבה מצד המעריצים הוותיקים של הלהקה, הוא כובש את המקום השני בבילבורד וזוכה להצלחה גדולה.


= בשנת 2023 מוציאה הלהקה את אלבומה השישי "It's the End of the World but It's a Beautiful Day". האלבום ממשיך את הקו המוזיקלי של הלהקה מהאלבום הקודם ובכך משלים באופן סופי את הטרנספורמציה המוזיקלית שלה.


= לטו משקיע רבות בקשר של הלהקה עם המעריצים. בכל אלבום כמעט שותפו מעריצי הלהקה בקולות רקע, כלי נגינה או תפקידים אחרים. בכל הופעה הוא נוהג להעלות לבמה עשרות מעריצים לשיר הסיום. הוא ואחיו נמצאים בקשר ישיר עם המעריצים דרך המדיות החברתיות השונות שאינן מנוהלות ע"י חברות חיצוניות.

(Photo: thirtysecondstomars.com)


= ב- 18 לאוגוסט 2010 עבדיכם הנאמנים נכחו בהופעה המדהימה שקיימה הלהקה בארץ הקודש, בביתן 1 בתל אביב.


= בשנת 2019 שחררה הלהקה סרט דוקומנטרי בביומו של לטו בשם "A Day in the Life of America". הסרט מתעד את יום העצמאות האמריקאי שהתקיים בשנת 2017. לטו שלח 92 צוותים לכל מדינות אמריקה על מנת לתת הצצה למגוון הרחב והשונה שיש בארה"ב.


= לטו הקים חברת ניהול מדיה ושיווק דיגטאלית בשם The Hive שמתרכזת בפיתוח וניהול קהילות למובילי דעה ומפורסמים. ב-2010 החברה השיקה את שרות ה-Golden Tickets, אשר מעניק שרות מלא ובינלאומי לארועים, פסטיבלים והופעות חיות.


= הוא פעיל חברתי ותורם מאוד גדול בתחומים של שיוויון חברתי, סיוע לילדים נזקקים, אזורים מוכי אסון ועוד רבים ומגוונים. בשנת 2015 הוא הוכרז כשגריר עולמי של ה- World Wide Fund for Nature.


להאזנה לאלבום האחרון של הלהקה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page