top of page

Shannon Leto

הוא מגיע ממאדים, הוא אח של...

והוא מתופף עוצמתי וחסר גבולות מוסיקליים...


(Photo: Vater.com)


1. הוא האח הגדול של Jared Leto והוא נולד ב-9 למרץ 1970.


2. הוריו התגרשו כשהיה ילד קטן ואביו התאבד כשהוא היה בן 10 בלבד.


3. אימו שהייתה היפית, יצרה בסביבת המשפחה אווירה חופשית של יצירה והתנסות וזה כמובן השפיע רבות על שני האחים.


4. מתוך כל הכלים המוסיקליים שהיו פזורים בבית, שאנון התחבר במיוחד לתופים. בתחילה הוא ניגן על סירים ודליים ובגיל 10 הוא קיבל את מערכת התופים הראשונה שלו. יחד עם אחיו הם החלו לנגן וליצור מוסיקה יחד.


5. כנער הוא חווה חיים מאוד קשים כשהוא מרגיש לא שייך ואינו מתאים לאף מסגרת. הוא עזב את בית הספר והחל להשתמש בסמים כשהוא "שובר את הכלים" בכל דרך אפשרית.


6. אחיו הוא זה שעזר לו, תמך בו והצליח להוציא אותו מהתסביכים הנפשיים וממעגל הסמים.


7. בשנת 1998 האחים לטו הקימו את להקת Thirty Seconds To Mars. השניים גייסו נגנים נוספים והחלו להופיע במועדונים קטנים ברחבי לוס אנג'לס כשבמקביל הם מקליטים דמואים. הדמואים הגיעו למספר חברות תקליטים וב- 1999 חתמה הלהקה בלייבל Virgin Records.


(Photo: thirtysecondstomars.com)


8. בשנת 1999 הוא הקים את הסופרגרופ The Wondergirls, ההרכב כלל מספר רב של אמנים כמו: Scott Weiland, Mark McGrath, Ian Astbury, Doug Ardito ועוד כמה. הם הקליטו שני שירים בלבד "Let's Go All the Way" "Drop That Baby".


9. בשנת 2002 יצא אלבום הבכורה של מאדים שנשא את שם הלהקה. האלבום שהוקלט בבקתה מרוחקת ומנותקת מציוויליזציה, הופק ע"י שני מפיקים גדולים Bob Ezrin ו- Brian Virtu. האלבום הינו אלבום קונספט שמתמקד במאבק האנושי ובהגדרה עצמית. באלבום הזה שאנון הקליט את רוב קטעי התופים על מערכת אלקטרונית.


10. לאור הקריירה העמוסה של ג'רד כשחקן קולנוע נאלצה הלהקה לנדוד בהקלטות לאלבום הבא. בשנת 2005 יצא אלבומה השני של הלהקה "A Beautiful Lie". אלבום שונה גם בסגנון המוסיקלי וגם בכתיבה מהאלבום הקודם. זהו האלבום שהביא ללהקה את הפריצה הבינלאומית ומכר למעלה מ-4 מיליון עותקים. באלבום הזה שאנון משתמש במערכת משולבת של תופים אקוסטיים ואלקטרוניים, הרכב שהיום הפך מאוד פופולרי.



11. בשנת 2009 יצא אלבומה השלישי של הלהקה "This Is War". האלבום שלוקח את האחים להתנסות באזורים כמו פרוג, מטאל וניו-ווייב. הטקסטים באלבום הושפעו בעיקר מה"מלחמה" שהייתה ללהקה כנגד חברת התקליטים EMI. האלבום לוו בסרט דוקומנטרי בשם "Artifact" שבויים ע"י ג'רד ומתעד את התקופה של המאבק. גם האלבום הזה קטף מספר לא קטן של פרסים וזכה אפילו להיכנס לספר השיאים של גינס תחת שיא של מספר ההופעות הגדול ביותר תחת סיבוב אחד של האלבום. הלהקה ביצעה יותר מ-300 הופעות.


12. באלבום הזה שאנון כתב וביצע באופן מלא ובלעדי את השיר "L490".


13. בשנת 2013 יצא אלבומה הרביעי של הלהקה, "Love, Lust, Faith and Dreams". אלבום שהוא מעין אלבום קונספט המתמקד בארבעת האלמנטים המופיעים בשמו. כאן הלהקה כבר מתחילה לעשות שימוש יותר גדול באלמנטים אלקטרוניים. האלבום ממשיך את הצלחתה של הלהקה ומביא אותה למקום ה-6 בבילבורד 200.



14. כבר באלבום הזה מרגישים את השינוי שעובר ההרכב כששאנון מותח את הגבולות האלקטרוניים של השיר ושל התופים שלו. הוא נחשב למתופף מאוד מגוון שאוהב להתנסות ולנסות מרחבים חדשים על התופים.


15. במרץ אותה שנה נשלח העתק של השיר "Up in the Air", הסינגל הראשון מהאלבום אל החלל עם החללית SpaceX CRS-2 של NASA. זהו העתק ראשון בעולם של מוסיקה מסחרית שנשלח לחלל.


16. בשנת 2018 יצא אלבומה החמישי של הלהקה "AMERICA". זהו אלבום שונה לחלוטין מהאלבומים הקודמים של הלהקה. הסגנון המוסיקלי משתנה דרמטית כשצלילים אלקטרוניים, אפקטים ומלודיה רכה תופסים את מקומם של הגיטרות והתופים. גם כאן האלבום הוא אלבום קונספט שעוסק במושגים חברתיים כמו סקס, תהילה ואינדוידואליות. למרות הביקורות המעורבות ואכזבה מצד המעריצים הוותיקים של הלהקה, הוא כובש את המקום השני בבילבורד וזוכה להצלחה גדולה.


17. בשנת 2023 מוציאה הלהקה את אלבומה השישי "It's the End of the World but It's a Beautiful Day". האלבום ממשיך את הקו המוזיקלי של הלהקה מהאלבום הקודם ובכך משלים באופן סופי את הטרנספורמציה המוזיקלית שלה.



18. על הבמה שאנון הוא חיה רעה !! הוא מתופף כריזמטי בעל נוכחות משמעותית ומנגן כחלק בלתי נפרד מהתצוגה על הבמה. האנרגיות שלו על מערכת התופים המשולבת שלו היא מראה מהפנט, אנחנו חווינו זאת באוגוסט 2010 כשהם הופיעו בביתן 1 בתל-אביב.


(Photo: thirtysecondstomars.com)


19. לפני הופעה שאנון נוהג לעשות מדיטציה שאח"כ מלווה בלפחות 20 דק' האזנה למוסיקת מטאל כדי להיטרף ובסוף כל הופעה הוא אוהב להתבודד לחצי שעה על מנת לספוג את האנרגיות והחוויה שהתרחשה.


20. במהלך סיבובי הופעות הוא נוהג לאכול מסודר ולישון לפחות 8 שעות לפני הופעה.


21. הוא לא שחקן מקצועי כמו אחיו אבל הוא הופיע בשלושה סרטים Prefontaine (1997), Sol Goode (2001), ו- Highway (2002).


להאזנה לאלבום האחרון של הלהקה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page