top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Joey Kramer

היום נספר לכם על Joey Kramer הידוע בעיקר בתור המתופף של להקת הרוק "Aerosmith'". הנה כמה עובדות עליו:


(Photo: Mauricio Santana)


= הוא נולד ב- 21 ביוני 1950 בברונקס, ניו יורק, ארצות הברית. שמו המקורי הוא Joseph Michael Kramer.

= ג'ואי הוא יהודי שחגג את ה"בר המצווה" שלו בגיל 13.

= קרמר התחיל לנגן בתופים בגיל 14.

= הוא ציין את המתופפים Ginger Baker, Gene Krupa, Buddy Rich, ו- Ringo Starr כהשפעותיו המוקדמות. סגנונות הנגינה שלהם עזרו לו לעצב את טכניקת התיפוף ואת טעמו במוזיקה.

= בתחילת שנות ה-70, קרמר היה חבר ב- "The Institution" להקת גראג' מניו ג'רזי שהוקמה על ידי Philip Rubin, J. Howard Duff, Richie Lester, ו- Marv Coopersmith.

= ג'ואי קרמר, יחד עם Steven Tyler, Joe Perry, Tom Hamilton, ו- Ray Tabano, הקימו את "Aerosmith" בשנת 1970. הלהקה המשיכה והפכה לאחת מלהקות הרוק המצליחות באמריקה. = ההופעה הראשונה של "Aerosmith" נערכה ב-6 בנובמבר 1970. תוכלו לקרוא עליה כאן.

= קרמר היה זה שהגה את השם "Aerosmith'". הוא חשף כי הגה את השם תוך כדי האזנה לאלבומו של הארי נילסון "Aerial Ballet" ב- 1968, שנתיים לפני הקמת הלהקה.

= סגנון התיפוף של קרמר מתאפיין בגרובים העוצמתיים ובמקצבים המדויקים שלו. הוא משלב אלמנטים של בלוז, רוק ופאנק בתיפוף שלו, ובכך יוצר צליל ייחודי ל- "Aerosmith".

= כחבר ב- "Aerosmith", קרמר היה חלק ממספר אלבומים מובילים ולהיטי ענק. כמו "Dream On", "Walk This Way", "Sweet Emotion" ו- "I Don't Want to Miss a Thing".

= קרמר היה חלק מכל 15 אלבומי האולפן של "Aerosmith".

= ניתן לשמוע את אחד מאינטרו התופים האייקוניים ביותר של קרמר בשיר "Walk This Way" של "Aerosmith", שהפך להמנון רוק קלאסי נצחי.


= בשנים האחרונות, ג'ואי קרמר התמודד עם כמה בעיות בריאותיות. ב- 2019 הוא סבל מפציעה שהובילה לכך שלא יכול היה להופיע יותר עם "Aerosmith" לתקופה ארוכה.

= קרמר נתן הופעת אורח בעונה ה- 22 של "משפחת סימפסון", בפרק "The Ned-Liest Catch".

= גם ג'סי של בנו של קרמר מנגן בתופים. הוא מילא את מקומו של ג'ואי ב- 2005 במספר הופעות של "Aerosmith" בזמן שג'ואי מתאושש ממתיחת שרירים.

= מחוץ לקריירה המוזיקלית שלו, ג'ואי קריימר הוא בעל בית קפה בשם "Rockin' & Roastin'", המציע תערובות קפה אורגניות.


= בשנת 2010 הוא הוציא לאור את "Joey Kramer Hit Hard", הידוע גם בשם "Hit Hard". מדובר במשחק מוזיקה ל-iOS, הראשון בסדרה שחולק את שמו של ג'ואי עם ספר הזיכרונות שלו "Hit Hard: A Story of Hitting Rock Bottom at the Top", שפורסם ביוני 2009.


= "אירוסמית'", עם ג'ואי קרמר, נכנסו ל"היכל התהילה של הרוקנרול" ול- "היכל התהילה של כותבי השירים". הם גם קיבלו מספר פרסי גראמי במהלך הקריירה שלהם.

= ג'ואי קרמר היה נשוי פעמיים. נישואיו הראשונים היו לאפריל קרמר, ונולדו להם שני ילדים משותפים. לאחר גירושיהם, הוא התחתן עם לינדה קרמר בשנת 2009.

= בשנת 2020, ג'ואי קריימר עלה לכותרות כאשר תבע את חבריו ללהקה ועתר לחזרתו ל- "Aerosmith" לאחר שהחלים מבעיותיו הבריאותיות. העניין המשפטי נפתר בסופו של דבר, אך הוא לא חזר להופיע עם הלהקה.

= במאי 2023 הכריזה הלהקה על סיבוב הופעות פרידה בשם "Peace Out: The Farewell Tour" שלא יכלול את ג'ואי קרמר. הסיבוב נדחה בשל בעיות במיתרי הקול של הזמר Steven Tyler ונקבע מחדש לחודש ספטמבר 2024.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page