top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Buddy Rich

היום נספר לכם על אחד מהמתופפים הגדולים והמשפיעים ביותר בתולדות המוזיקה - Buddy Rich.

(Photo: Uncredited/AP/REX/Shutterstock)


באדי ריץ' אומנם לא הגיע מתחום הרוק, הוא ניגן בעיקר ג'אז והוביל להקות ביג בנד, אולם השפעתו על מוזיקת הרוק היתה עצומה.


כדי להבין את עוצמת ההשפעה של באדי ריץ' על עולם המוזיקה, נציין שמתופפים גדולים ומשפיעים בפני עצמם כמו ג'ון בונהאם (לד זפלין), איאן פייס (דיפ פרפל), רוג'ר טיילור (קווין), ביל וורד (בלאק סאבאת'), פיל קולינס (ג'נסיס), קארל פאלמר ועוד ציינו את באדי ריץ' כמתופף שהכי השפיע עליהם.


לא זו בלבד, אלא שהיו מתופפי ענק שממש שינו את סגנון נגינתם ואת מערכת התופים שלהם בהשפעתו של ריץ'. כך לדוגמא, המתופף האגדי ניל פירט (Rush) אשר הושפע מבאדי ריץ', החליט ליטול בראשית שנות התשעים שיעורי ג'אז ממתופף ג'אז נודע אחר Freddie Gruber.

בהשפעתו של ריץ', שינה ניל פירט את כל תפיסת הנגינה שלו כאשר בשלב מסוים עבר משני בייס דראם לבייס דראם אחד, ובאלבום "Test For Echo" אפילו ניגן את רוב השירים באחיזת מקלות שונה המוכרת בעיקר מנגינת הג'אז ונקראת "אחיזה מסורתית".


ניל פירט אפילו ערך הומאז' לבאדי ריץ', כאשר אירגן והפיק בשנת 1994 את אלבום המחווה - "Burning for Buddy", בו הוא מנגן בעצמו, לצד מתופפים אחרים, מיצירותיו של המתופף האגדי. בעקבות הצלחת האלבום שוחרר בשנת 1997 אלבום ההמשך "Burning for Buddy...Volume 2".


באדי ריץ' נולד ב- 30 לספטמבר 1917 למשפחה יהודית (שקולניק) בברוקלין ניו יורק.


כבר בגיל מאוד צעיר התגלה כשרונו הייחודי כשהוריו גילו במסעדה שהוא מסוגל לשמור על קצב כשהוא מכה במזלג על השולחן. בגיל 15 בלבד הוא הפך לילד השני בעל השכר הכי גבוה בארה"ב.


ריץ' מעולם לא נטל שיעורי תופים ולמרות זאת הוא נחשב לעילוי ולמאסטרו. הוא וירטואוז ובעל יכולת שליטה מושלמת במערכת התופים. יש לו טכניקה מדהימה, עוצמה ומהירות שנחשבים עד היום כחסרי תקדים, גם בהשוואה למתופפים גדולים אחרים בהיסטוריה של המוזיקה. כל זאת הוא עשה עם מערכת תופים צנועה ומינימליסטית ביותר.


מה שמדהים הוא, שאפשר לראות גם היום שרוב מתופפי הרוק מציבים את המערכת שלהם בצורה זהה לזו של ריץ', אשר בכלל אופיין כנגן ג'אז.


באדי ריץ' הלך לעולמו ב- ב- 2 לאפריל 1989.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

266 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page