top of page

Journey - Frontiers

המלצת המערכת....


והפעם, "Frontiers" - אלבום האולפן השמיני של "Journey" ששוחרר ב- 1 לפברואר 1983.


קצת יותר משנה אחרי האלבום "Escape" שהפך לאלבום האולפן המצליח ביותר של הלהקה, עם מכירות של למעלה מ- 9 מליון עותקים בארה"ב בלבד, חוזרת "Journey" עם האלבום המצוין הזה שהוכיח שלפעמים הברק יכול להכות פעמיים באותו מקום.


האלבום הגיע למקום השני במצעד האמריקאי וזכה בארה"ב למעמד של 6 פעמים פלטינה, קרי, מכירות של למעלה מ- 6 מיליון עותקים. הוא גם הפך לאלבום המצליח ביותר של הלהקה בבריטניה, עם 4 סינגלים שצעדו גבוה במצעדים.


הקלידן וגיטריסט הקצב Jonathan Cain, אשר החליף את Gregg Rolie בשנת 1980, התגלה כבר באלבום הקודם ככותב מוכשר, שהצטרף לצמד הכותבים העיקרי של הלהקה, הזמר Steve Perry והגיטריסט Neal Schon. עם זאת, הפעם קיין התעלה על עצמו, כשהוא משתתף בכתיבת כל השירים באלבום, וכותב באופן בלעדי את אחד הלהיטים הגדולים מתוכו - "Faithfully".


מהאלבום שוחררו ארבעה סינגלים מצליחים שצעדו בראש מצעדי הפזמונים:


הראשון, שיר הפתיחה המטורף "Separate Ways (Worlds Apart)", עם ריף הסינתסייזר המדהים באדיבות Jonathan Cain, שפשוט מניע את השיר הזה קדימה, יחד עם נגינת הגיטרה של Neal Schon. השיר נכתב על-ידי קיין ופרי שבדיוק חוו קשיים אדירים בחיי הנישואים שלהם, אשר נבעו בין היתר מהאינטנסיביות שליוותה את סיבובי ההופעות של הלהקה. קיין החל לכתוב את הריף המוביל על סינתסייזר Casio קטן בחדר המלון שלו. ביום המחרת הלהקה כבר סיימה לכתוב אותו במהלך הסאונד צ'ק שלפני אחת ההופעות.


הסינגל השני, הבלדה “Send Her My Love” עם הניחוח הבלוזי שמובלת על-ידי השירה המרגשת של Steve Perry. קיין כתב את השיר בתקופה בה האזין הרבה לאלבומים של "הביטלס" וטען שההשפעות חלחלו גם אל תוך השיר. הוא הזמין את Steve Perry אליו הביתה ופרי מיד שלף את המלודיה המיוחדת של השירה.


בסינגל השלישי “After The Fall” מתארח על הבס Randy Jackson ומאוחר הוא יותר נכנס לפסקול הסרט Risky Business עם טום קרוז ורבקה דה מורניי.


והסינגל הרביעי, הבלדה "Faithfully" אותה קיין כתב לבדו בחצי שעה, כשהיה על אוטובוס הלהקה בדרך להופעה. השיר מתייחס לקשיים והגעגועים של קיין למשפחתו בזמן סיבובי ההופעות המפרכים. זה השיר הראשון שהלהקה שחררה לו וידאו קליפ. כשהזמר והיוצר Prince סיים לכתוב את השיר "Purple Rain" הוא מיד התקשר לקיין, שלח לו את השיר וביקש את אישורו לכך שאין דמיון רב בין השניים. קיין נתן את ברכתו לפרינס למרות ששני השירים כוללים רק 4 אקורדים חופפים.


האלבום כולל שירים מצויינים נוספים. "Chain Reaction" שהפך ללהיט למרות שלא שוחרר כסינגל וכולל ריף רוקיסטי ופזמון קליט. "Edge of the Blade" שצליל הגיטרה שלו מנסר כמו "קצה להב משונן". "Back Talk" עם התיפוף המתגלגל של Steve Smith ועם ריף גיטרה וסגנון שירה שמזכירים בפזמון את "Led Zeppelin" ועוד.


מעניין לציין שהאלבום כלל שני שירים שהוחלפו ממש ברגע האחרון לפני יציאתו. "Ask the Lonely" שנכנס לפסקול הסרט "Two of a Kind" עם ג'ון טרבולטה ואוליביה ניוטון ג'ון ו- "Only the Young" שנכנס לפסקול הסרט "Vision Quest". שני השירים שהחליפו אותם היו "Back Talk" ו- "Troubled Child".


כמו-כן, במהלך הסשנים הקליטה הלהקה שיר נוסף "All That Really Matters" בו הקלידן ג'ונתן קיין משמש כזמר מוביל. השיר לא שוחרר עד לאלבום האוסף המשולש "Time3" משנת 1992.


בשנת 2005 נכנס האלבום "Frontiers" לרשימת 500 האלבומים הגדולים ברוק ובמטאל של מגזין "Rock Hard".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page