top of page

Journey's First Performance 31.12.1973

ב- 31 לדצמבר 1973 עשתה "Journey" את הופעתה הראשונה על הבמה אי פעם.

(Photo: Journey's Debut Album inlay 1975)


ההרכב המקורי של "Journey" היה מעין "סופרגרופ" שהתכנס בסן פרנסיסקו במהלך שנת 1973, בחסות מנהל להקת "Santana" לשעבר, Herbie Herbert. במקור נקראה הלהקה "Golden Gate Rhythm Section" כאשר הכוונה היתה ליצר הרכב של נגנים מקצועיים שילווה אמנים מבוססים באזור ה- Bay Area של סן פרנסיסקו. הלהקה כללה את Neal Schon, בגיטרה מובילה ואת Greg Rollie בקלידים ושירה מובילה, שניהם בוגרי להקת "Santana". לשניהם הצטרפו הבסיסט Ross Valory וגיטריסט הקצב George Tickner, שניהם מלהקת "Frumious Bandersnatch", והמתופף Prairie Prince מלהקת "The Tubes". הלהקה נטשה במהירות את קונספט "ההרכב המלווה" ופיתחה סגנון רוק מתובל בפרוגרסיב ופיוז'ן ג'אז ייחודי. לאחר תחרות רדיו לא מוצלחת שנועדה לבחירת שם ללהקה, עובד הבמה John Villanueva הציע את השם "Journey"


ההופעה הפומבית הראשונה של הלהקה נערכה באולם "Winterland Ballroom" שבסן פרנסיסקו, בערב השנה החדשה 1973, בפני קהל של 10,000 איש. למחרת, הלהקה טסה להוואי כדי להופיע ב- "Diamond Head Crater" בפני קהל של למעלה מ-100,000 איש.


כאמור, ההרכב של "Journey" שהוצג במופע הזה בסן פרנסיסקו היה שונה מאוד מהגרסה המיינסטרימית של הלהקה שעלתה לגדולה בשנות ה-80. הקלידן Jonathan Cain שהצטרף בשנת 1980 והזמר Steve Perry שהצטרף בשנת 1977 לא היו שם. במקום זאת, קיבלנו סופרגרופ פרוגרסיבי שהתמקד בעיקר ביכולות האינסטרומנטליות של חברי הלהקה, אותה הפגינו במהלך סט בן תשעה שירים, ואיזה יכולות הם הפגינו שם.


תאמינו או לא אבל קיימת הקלטה מאותה ההופעה היסטורית שנערכה בערב השנה החדשה 1973. מי שיאזין לה יווכח ביכולות המדהימות של חברי הלהקה.


כחודש לאחר ההופעה, ב- 1 לפברואר 1974, יחזור המתופף Prairie Prince ל- "Tubes". לאחר אודישן של 28 מתופפים, שכרה הלהקה את המתופף הבריטי Aynsley Dunbar, שבדיוק סיים לעבוד עם David Bowie והיה חבר ב- "Mothers of Invention" של Frank Zappa.


הסט שנוגן באותו ערב היסטורי:

1. Topaz

2. It's All Too Much (The Beatles cover)

3. In My Lonely Feeling / Conversations

4. Mystery Mountain

5. Sing a Song For You (Can You Hear Me)

6. Kohoutek

7. Charge of the Light Brigade

9. In the Morning Day


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page