top of page

Ken Hensley

היום נספר לכם על Ken Hensley, הידוע בעיקר כנגן הקלידים וכותב השירים העיקרי בלהקת "Uriah Heep" בין השנים 1970 עד 1980.

(Photo: Theaudiodb.com)


הנסלי נולד בשם Kenneth William David Hensley, בפלומסטד שבדרום מזרח לונדון, ב- 24 באוגוסט 1945. הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה כשהיה בגיל 12 וכבר כשהיה בן 15 ערך את הופעתו הראשונה. בשנת 1965, בעודו בן 20, הוא הקים להקה בשם "The Gods" יחד עם הגיטריסט Mick Taylor. הנסלי כתב את רוב החומר, שר וניגן על אורגן האמונד.

בתחילת 1968 חתמה הלהקה על חוזה הקלטות עם קולומביה והקליטה שני אלבומים וכמה סינגלים, אבל מאוחר יותר הם התפצלו, כאשר הנסלי מצטרף ל- "Toe Fat" - איתם הקליט מאוחר יותר אלבום.

(Photo: Trevor Hensley on Facebook)

בשנת 1969 הצטרף הנסלי כנגן קלידים ללהקת "Spice", להקה בה היו חברים גם הגיטריסט Mick Box והסולן David Byron. הלהקה שינתה מאוחר יותר את שמה ל- "Uriah Heep". תחת השם החדש הקליט הנסלי עם הלהקה 13 אלבומי אולפן, ביניהם אלבומי מופת כמו Salisbury", "Look at Yourself", "Demons and Wizards", "The Magician's Birthday", "Return to Fantasy" ועוד.

(Photo: Michael Putland)

הנסלי שימש בלהקה כאחד מהכותבים העיקריים ומעבר להשפעות האדירות שלו על צליל הלהקה בנגינת קלידים וגיטרה, הוא גם נטל תפקידי שירה, לעיתים אף כזמר סוליסט כמו בשירים "Lady in Black" ו- "Look at Yourself".


בשנת 1980 עזב הנסלי את הלהקה ובשנת 1982 הצטרף ללהקת "Blackfoot", להקת הארד רוק מפלורידה, איתם הקליט שני אלבומים "Siogo" משנת 1983 ו- "Vertical Smiles" משנת 1984.


להנסלי גם היו מספר לא מבוטל של שיתופי פעולה, ביניהם עם John Wetton, Glenn Hughes "W.A.S.P.", "Ayreon", "Therion", "Cinderella ועוד.


להנסלי הייתה קריירת סולו ענפה שהחלה עוד בשנת 1973 עם האלבום "These were Proud Words on a Dusty Shelf" והסתיימה עם אלבומו ה- 12 ששוחרר לאחר מותו בשנת 2021 ונקרא "My Book of Answers".


ב- 4 לנובמבר 2020 מצא הנסלי את מותו והוא בן 75 במותו.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page