top of page

Glenn Hughes

הבסיסט, היוצר והזמר האגדי Glenn Hughes חוגג היום יומהולדת ואם לשפוט מהקול האדיר שעדיין יש לו, מהמראה ומהאנרגיות המטורפות, לא היינו נותנים לו יום אחד יותר מ- 30.


(Photo: Stuart Westwood)


הזמר האדיר הזה שקיבל את הכינוי המחייב "The Voice of Rock" מלא אחר מאשר סטיבי וונדר, החל את הקרירה שלו עוד בשנות השישים כבסיסט וזמר בלהקת הפופ רוק Finders Keepers ומשם עבר ללהקת הפאנק רוק "Trapeze", שם הוא ניגן גם בפסנתר.


את הפרסום הגדול שלו הוא קיבל כשהחליף את הבסיסט Roger Glover בהרכב MK III של דיפ פרפל. גלן יוז נבחר לתפקיד לא רק בגלל יכולות הנגינה הגבוהות שלו אלא בעיקר בגלל קולו האדיר שנועד לגבות את הזמר האגדי David Coverdale בקולות הגבוהים. לאחר עזיבתו של Ritchie Blackmore המשיך יוז עם "דיפ פרפל" בהרכב MKIV שלה עד לפירוקה.


יוז היה שותף לכתיבת חלק נכבד מהשירים בהרכבים של דיפ פרפל והשפיע לא מעט על הסגנון המוזיקלי של הלהקה בתקופת חברותו בה.


בראשית שנות השמונים יוז היה חלק מההרכב "Hughes and Thrall" ובהמשך נטל חלק בהרכב "Phenomena", שכלל גם את Mel Galley מלהקת נחש לבן, John Wetton הידוע בין בין היתר מחברותו בלהקת קינג קרימזון ו- Brian May מקווין. במקביל השתתף יוז גם באלבום "Run For Cover" של הגיטריסט האגדי Gary Moore.


בשנת 1986 היה יוז חבר באלבום "Seventh Star" של "Black Sabbath", אלבום שנועד תחילה להיות פרוייקט סולו של Tony Iommi, אך בהמשך ובלחץ חברת התקליטים קיבל את השם של "בלאק סאבאת'". למרות שהאלבום לא זכה לביקורות נלהבות מדובר באלבום מצויין, לא מעט בזכות ביצועיו הווקאליים של יוז. גלן יוז גם ישתף פעולה בהמשך עם Tony Iommi באלבומי הסולו שלו, ביניהם "Iommi" משנת 2000.


בהמשך ובמקביל המשיך יוז בקריירת הסולו הענפה שלו שכוללת לא פחות מ- 14 אלבומי אולפן.


היקף הפרוייקטים ושיתופי הפעולה של יוז בלתי נתפס, הוא ניגן ושר בין היתר עם ג'ון נורום מ- "Europe", קית' אמרסון מ- "ELP", ג'ף דונז, "Joe Satriani, Joe Lynn Turner, "Night Ranger ואף הנהיג את ההרכב הצעיר "California Breed".


מאז 2019 יוז הוא גם חלק מהסופרגרופ "The Dead Daisies" לצד הגיטריסט דאג אולדריך. בשנת 2020 הוציאו את האלבום "Holy Ground" ובשנת 2022 את האלבום "Radiance".


אבל הפרוייקט הראוי ביותר לציון מהשנים האחרונות הוא לדעתנו הסופרגרופ "Black Country Communion" יחד עם הגיטריסט האגדי Joe Bonamassa, Jason Bonham ו- Derek Sherinian מ"דרים ת'יאטר". יוז שהוא החבר המבוגר ביותר בהרכב הזה מוכיח שהוא עדיין זמר ענק שלא איבד בכהוא זה מקולו ומהכריזמה שלו. ארבעת אלבומי הלהקה מציגים הרכב מעולה, חי, קצבי ובועט עם מוזיקה מדהימה ורמת נגינה פנומנלית.


אז בוא נאחל לגלן יוז עוד הרבה שנות מוזיקה טובות ופוריות.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page