top of page

Korn - Issues

ב- 16 לנובמבר 1999 יצא אלבומה הרביעי של Korn, האלבום "Issues", האלבום שבו כולם היו "צלולים".

אז הנה מספר סיפורים מעניינים על האלבום שחוגג היום יום הולדת...


טקסטים חזקים כמו תמיד

אחרי ההצלחה המטורפת של האלבום השלישי "Follow the Leader", הלהקה נחשבה לאחת הלהקות המובילות כשז'אנר ה-Nu-Metal החל להתפרץ בארה"ב ובעולם כולו. Jonathan Davis כמו שאר חברי הלהקה קיים חיי הוללות מטורפים של סמים, אלכוהול, מסיבות, סקס וטרוף מוחלט חסר שליטה. באותה תקופה נולד לדייויס בנו הראשון Nathan והוא התחתן שלוש שנים לאחר מכן. כתוצאה מכך הוא החליט לקחת את עצמו בידיים ולהגימל מחיי ההתהוללות, בעיקר מסמים ואלכוהול. הוא האמין שהגמילה תעזור לו להתמודד עם הפחדים והחרדות, אך בדיוק ההפך קרה. דייוויס פחד לצאת מהמיטה והרגיש שכל העולם יושב על כתפיו. בנוסף, הוא פיתח חרדות קיומיות וחרדה מחיידקים. הוא נמנע מלאכול, כי פחד מחיידקים במזון והוריד הרבה מאוד במשקל. על מנת לטפל בחרדות הוא פנה לרופא שנתן לו כדורים נוגדי דיכאון. בתחילה היה לו אפילו קשה לקחת את הכדורים מחשש לחיידקים או רעלים בכדורים. הוא גם פחד שהכדורים יפגעו לו ביכולת הכתיבה או השירה. לבסוף הוא התרצה, ואכן השימוש בכדורים השפיעו עליו לטובה והוא הרגיש יותר חיובי. זה כמובן השפיע על הטקסטים של האלבום, לא סתם האלבום נפתח במשפט "All I want in life is to be happy". דיוויס הוציא את כל מה שחווה לפני הגמילה באלבום.


תפקיד המחנך

עם ההתכנסות לקראת העבודה על האלבום, החליטו כל חברי הלהקה שהפעם צריך לשנות את צורת העבודה, ולפעול באופן שונה מהאלבומים הקודמים. הפעם הם רצו לעבוד בצורה מסודרת, באופן מקצועי ללא הסחות דעת של סקס, סמים ואלכוהול. לשם כך, הם גייסו את המפיק Brendan O'Brien שהיה ידוע בצורת העבודה הנוקשה והיסודית שלו. דיוויס סיפר כי הם רצו את ברנדן כי הם ידעו שהוא לא יתן להם להתהולל ולהשתגע כפי שקרה במהלך הקלטות באלבומים הקודמים. למרות שהתעשייה הרימה גבה על שילובו של מפיק הגראנג' וההארד רוק עם מוזרי המטאל הדחויים, השילוב הוכח כמנצח גם בעבודה על האלבום וגם בתוצאה.

(Photo: Robin Platzer)

מאפיינים מוסיקלים

העבודה על האלבום התחילה עוד בתחילת 1999, Munky, Head , Fieldy והמתופף דאז David Silveria החלו לכתוב את המוסיקה לאלבום. ביוני הם כבר סיימו לכתוב יותר מ- 15 שירים וצרפו את דיוויס לעבוד על התוצר הסופי. חודש לאחר מכן הם כבר החלו בהקלטות עצמן עם אובריאן. נדרשו שלושה חודשים בלבד לסיים את ההקלטות שהתקיימו באולפן A&M Studios בהוליווד. חברי הלהקה סיפרו שהם רצו להגיע לצליל יותר פשוט אך יותר מלא, ריפים וגרוב יותר כבדים משני האלבומים הקודמים. בנוסף, הם רצו גם להשיג מלודיה יותר חזקה בשירה של דיוויס שבאה לידי ביטוי ביכולות יותר גבוהות מהאלבומים הקודמים.


הבובה האייקונית

לצורך יצירת עטיפת האלבום יצאה הלהקה, בשיתוף עם MTV, בקמפיין לעיצוב עטיפת האלבום ע"י מעריצי הלהקה. MTV פרסמה והפיקה את התחרות בה מעריצי הלהקה הוזמנו ליצור עטיפה מקורית לאלבום ולשלוח אותה ללהקה. העטיפה שלבסוף נבחרה שייכת למעריץ Alfredo Carlos שעיצב את עטיפת הבובה שהפכה להיות סמל מפורסם של הלהקה. בנוסף ליצירתו של אלפרדו נבחרו עוד 3 עטיפות אחרות שיצאו בגרסאות שונות של האלבום.


סיום או המשכיות

זהו האלבום הראשון של הלהקה שאינו מחזיק ברצועה נחבאת בסיומו, במקום זאת, בסוף האלבום לאחר השיר "Dirty" ישנו שקט סטאטי של יותר מארבע דקות, אשר לבסוף מסתיים ללא כלום.

דבר מעניין נוסף הוא הקישור לאלבום הקודם. הקליפ של הסינגל הראשון מהאלבום "Falling Away From Me" שזכה להצלחה מטורפת ונוגן ללא הפסקה ב-MTV, מתחיל היכן שהקליפ "Freak on a Leash," מהאלבום הקודם מסתיים. הקליפ נפתח עם אותה אנימציה בה מסתיים הקליפ מהאלבום הקודם.


להאזנה לאלבום שהוא פסקול חיינו ב: Spotify, Apple Music




לא, אני לא מרגיש זקן בכלל, למעשה אני מאריך שיער וזקן, ולהקה זו מלווה אותי כבר משנת 1994...


ג'ון דייויס אמר כמה פעמים שהשיר "4U" היה השיר האהוב ביותר על אשתו המנוחה... לא יכולתי שלא לשזור במוחי הקודח את "4U" יחד עם הפתיחה של האלבום "The Nothing" של קורן משנת 2019... שם השיר הפותח הוא "The End Begins"... האזנתי היום לשני השירים האחד אחרי השני... אגרוף חזק מאוד לקרביים... דאבל הזוי משהו...


שתי ההופעות הזכורות לי מלהקה זו היו בפאב קטן בלוס אנג'לס בתחילת דרכם... הם אשכרה סחבו את הציוד שלהם לפני ואחרי ההופעה... וכמה שנים לאחר מכן בוודסטוק 1999... שם הם שברו את כל הקהל ואותי לאלף רסיסים...


למעלה מעשרים שנה חלפו מאז, באיווחה...


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט



 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page