top of page

Jonathan Davis

לפעמים יש לו מראה חמוד ואפילו חנוני אבל הקול שלו עוצמתי, חזק וקורע. הוא נולד ב-18 לינואר 1971, אז בואו נכיר קצת יותר את Jonathan Davis שיש לו עבר די קשה:

(Photo: Ethan Miller)


1. שמו המלא הוא Jonathan Howsmon Davis.


2. הוא צאצא להורים ממוצא גרמני, סקוטי, אנגלי וולשי. אביו היה קלידן בין היתר של Buck Owens ו- Frank Zappa ואימו הייתה רקדנית ושחקנית מקצועית.


3. ההורים שלו התגרשו כשהוא היה בן 3 בעקבות ההיעדרויות הרבות של אביו לסיבובי הופעות.


4. באותה תקופה ההורים שלו הפיקו את המחזמר "Jesus Christ Superstar". כשהוא מגיע באופן קבוע לחזרות הוא הבין כבר אז שחייו הולכים להיות סביב מוסיקה.


5. הוא עבר לגור עם אמו והחל לפתח אסטמה, הוא סבל מהמחלה במשך 7 שנים כשהוא נכנס ויוצא פעמים רבות מבתי חולים. בגיל 5 היה לו התקף קשה מאוד שכמעט הביא למותו.


6. בצעירותו הוא אהב את "Duran Duran" ואח"כ התאהב בניו ווייב והיפ הופ.

(Photo: Unknown)


7. דיוויס חווה הרבה סבל בצעירותו, מהטקסטים שלו אפשר ללמוד הרבה על החוויות הקשות שהוא עבר. יהיו פה כמה נקודות קשות אז תהיו מוכנים (אפילו לנו היה קשה לכתוב).


8. בילדותו הוא סבל מהתעללות מינית ע"י הבייביסטר שלו שעד היום לא נחשפה וכשהוא סיפר על כך להורים שלו כדי לקבל עזרה, הם לא האמינו לו ולא עשו דבר על מנת לעצור את הסבל. השיר "Daddy" מהאלבום הראשון של "Korn" שנחשב שנכתב על אביו בעצם נכתב על האירועים הללו.


9. דייויס סבל הרבה מהצקות ע"י אביו החורג ובגיל 13 כשאביו החורג הרס לו את מערכת התופים הוא החליט שהוא עובר לגור עם אביו הביולוגי.


10. אך שם הוא לא ידע שהמצב הולך להיות יותר קשה. אימו החורגת שנאה את העובדה שדיוויס נכנס לביתם האהוב והיפה עם המראה הגוטי וההתנהגות המוזרה. היא שנאה את דיוויס והתעללה בו קשות הן פיסית והן מילולית. אחד האירועים הזכורים ביותר על דייויס היה, שכשהיה חולה היא הייתה מכינה לו תה ושמה לו בפנים פלפל חריף כדי "לשרוף" את המחלה והוא סבל מזה קשות. הוא סיפר במספר ראיונות שהוא לא האמין כמה אכזרית היא יכולה להיות ואיך אבא שלו לא עשה דבר כדי לעזור לו. את השיר "Kill You" מהאלבום "Life Is Peachy" הוא כתב עליה.

(Photo: Brian Ziff)


11. דיוויס לא רק סבל מהתעללויות בתוך הבית אלא גם מחוץ לבית. בתקופת התיכון הוא סבל מבריונות של תלמידים אחרים בגלל המראה החיצוני והתנהגותו הביישנית. הוא נהג לשים איפור בעיניים וללבוש חצאיות ובגדים ארוכים. הוא סיפר שהוא לא הבין למה כולם קוראים לו הומו אז הוא ביקש עזרה מהמורים שלו והם במקום לעזור לו שלחו אותו לטיפול "המרה". השיר "Faget" מהאלבום הראשון של Korn נוצר מאותם אירועים.


12. מספר פעמים שאלו אותו מדוע הוא לא עזב חזרה לאימו או ברח מהבית והוא סיפר שפשוט לא היה יכול, הוא לא הצליח לעשות את זה.


13. ברוב השנים שהוא גר עם אביו, אימו החורגת לא נתנה לו לצאת מהבית הרבה, אך בגיל 18 היא זרקה אותו מהבית.


14. הואיל ואביו זרק אותו מהבית ואימו הייתה רחוקה מדי הוא הלך ללמוד במכללה לקבורה. כן אתם קוראים נכון. הוא נכנס לתחום הזה כי הוא חשב שכך הוא יקבל תשומת לב, אך עם הזמן הוא נשאר בגלל שזה מאוד עניין אותו. הוא צבר ניסיון רב בלהוציא גופות מכל מיני מקומות ותמיד סיקרנה אותו סיבת המוות.


15. באותה תקופה הוא החל לסבול מפוסט טראומה בעקבות ההתעסקות עם המוות ומצא פתרון בשתייה, הוא החל לפתח התמכרות לאלכוהול שליוותה אותו לאורך הרבה מאוד שנים.


16. בשנת 1991 הוא הצטרף ללהקת "SexArt", להקת פאנק מטאל שהקים Dennis Shinn. הם הקליטו שישה שירים אך לא הוציאו אף אלבום ודיוויס עזב את הלהקה ב-1993.


17. בשנת 1993 בגיל 22 הצטרף דיוויס וגיטריסט נוסף בשם Brian Welch הידוע בכינויו "Head" לשלושה חברים נוספים. המתופף David Silveria הגיטריסט James Shaffer הידוע בכינויו "Munky" ונגן הבס Reginald Arvizu הידוע בכינוי "Fieldy". החמישה הקימו יחד את "Korn".

(Photo: Mick Hutson)


18. לא נתחיל לסקר כאן את ההיסטוריה של "Korn" כי נגלוש למחוזות אחרים אבל נזכיר מספר דברים מעניינים:


19. השם "Korn" התחיל מהמילה תירס = Corn אך אז חשבו החברים שהם לא אוהבים את המשמעות ואם תוחלף ה-C ב-K זה יקבל משמעות אחרת ולא מובנת.


20. בטח גם שאלתם את עצמכם מדוע ה-R בשם הלהקה היא הפוכה, אם כן זה נוצר כ"מחווה" לכך שבזמן הקמת הלהקה, רוב חברי הלהקה עבדו ברשת הצעצועים "Toys "R" Us" שבלוגו שלה ה-R הפוכה.


21. הלהקה החלה את הפריצה שלה אחרי שחברת התקליטים העצמאית "Immortal Records" גילתה את הלהקה באחת מההופעות והחתימה אותה על חוזה.


22. האלבום הראשון של הלהקה הנושא את שם הלהקה יצא באוקטובר 1994 הוא הגיע למקום הראשון במצעד ה- "Heatseekers Albums" וקיבל ביקורות משבחות שקבעו כי הוא יצר את ז'אנר הניו ווייב מטאל והחייה מחדש את הנו-מטאל.


23. האלבום הזה הוא האלבום האהוב ביותר על דיוויס, הוא סיפר שבעקבותיו הוא הרגיש שהוא לא לבד. שמצד אחד הוא היה שמח שכל כך הרבה אנשים אהבו והתחברו לאלבום אך מצד שני כאב לו שאנשים מתחברים לכאב ושהם

כנראה גם חווים דברים קשים כמותו.


24. סיבוב ההופעות הראשון של הלהקה לקידום האלבום לא זכה להצלחה גדולה אך בסיבוב השני הם נבחרו יחד עם "Deftones" לחמם את Ozzy Osbourne ושם הם החלו ליצור בסיס מעריצים גדול מאוד והאלבום הגיע למכירות של אלבום זהב כבר באמצע הסיבוב.


25. הלהקה הוציאה 7 אלבומים עם אותו ההרכב: Life Is Peachy (1996), Follow the Leader (1998), Issues (1999), Untouchables (2002), Take a Look in the Mirror (2003) ו- See You on the Other Side (2005).


26. הסטנד של המיקרופון של דיוויס שמעוצב בדמות אישה חייזרית ונוצר ע"י האמן Atelier HR Giger נחשב לחבר/ה השישי בלהקה ונמצא איתם משנת 2000.

(Photo: Clay Patrick McBride)


27. בשנים הראשונות של הלהקה הם חיו כמו בסרט של "Motley Crue" הרבה סמים, אלכוהול וטרוף אחד גדול. דיוויס שצרך הרבה סמים ואלכוהול נכנס לטרוף מוחלט והחל להתנהג בצורה קיצונית כשהוא סובל מתופעות של התמוטטויות עצבים והתקפי חרדה.


28. מיד לאחר הופעתם המעולה ב-MTV Unplugged ב-2006, שאגב זהו אחד הרגעים המוסיקליים בהם דיוויס הכי גאה. החליט המתופף David Silveria לעזוב את הלהקה לזמן בלתי מוגבל. ב-2007 הוא הוחלף ע"י Ray Luzier שחבר בלהקה עד היום.


29. יחד הם הוציאו עוד 6 אלבומים: Untitled album (2007), Korn III: Remember Who You Are (2010), The Path of Totality (2011), The Paradigm Shift (2013), The Serenity of Suffering (2016) והאחרון שיצא ב-2019 "The Nothing".


30. האלבום האחרון של הלהקה היה מאוד קשה לדיוויס שאיבד שנה לפני כן את גרושתו ואת אמו. האירועים הללו שברו את דיוויס והאלבום הוא פשוט הפורקן והתרפיה שלו כשכל הלהקה תומכת בו ועוזרת לו ליצור מתוך הקושי.


31. דיוויס החל לעבוד על אלבום סולו עוד ב-2007 כשהוא הקים את הלהקה Jonathan Davis and the SFA. הם אומנם לא הוציאו אלבום סטודיו אך שיחררו 2 אלבומי הופעות חיות: Alone I Play" (2007)" ו- Live at the Union Chapel" (2011). הלהקה התפרקה ב-2014.


32. לדיוויס גם הייתה קריירת תקלוט קטנה בה הוא השתמש בשם הבמה JDevil ויש לנו אפילו חיבור ישראלי... ב-2011 הוא עשה קאמבק מתוקשר לתקלוט כשהוא עלה כמופע חימום ל-"Infected Mushroom", לאחר שגם התארח בשירם "Smashing the Opponent", משנת 2009.


33. הוא גם היה מתקלט כמופע פותח ל- Korn", Rob Zombie, Marilyn Manson".


34. משנת 1998 דיוויס נגמל מאלכוהול (אל תשאלו על סמים כי אנחנו לא יודעים) והוא לא נגע במשקה מאז.


35. בתחילת שנות ה-2000 דיוויס החל לצבור אוסף מזכרות של רוצחים סדרתיים, ב-2005 הוא רצה לפתוח מוזיאון עם הפריטים הללו אך היוזמה לא התממשה.


36. בשנת 2004 דיוויס החל לפתח משחק וידאו בשם "Pop Scars" בו סלבריטאים מתחום המוסיקה נלחמים אחד בשני, אך המשחק לא ראה אור.


37. דיוויס שיחק תפקידים קטנים בשני סרטים: Queen of the Damned" (2002)" ו- Seeing Other People" (2004)".


38. בשנת 2006 הוא חלה ב- "Immune Thrombocytopenic Purpura" כתוצאה מאנטיביוטיקה שהוא לקח. זו היא מחלה שבה הדם בגוף מאבד את הקרישות. הוא נאלץ להפסיק את סיבוב ההופעות של "Korn" אך הוא הבריא שנה מאוחר יותר. השירים "Starting Over" ו- "Hold On" הם על החוויות שעבר באותה תקופה.


39. במאי 2018 יצא אלבום הסולו הראשון של דיוויס בשם "Black Labyrinth".


40. דיוויס התחתן פעמיים, בשנת 1998 עם Renee Perez ולהם נולד הבן Nathan וב-2004 עם Deven Davis ולהם נולדו הבנים Pirate ו- Zeppelin. 41. בפברואר 2022 שחררה הלהקה את אלבומה ה-14 "Requiem", אתם קולטים את העוצמה והשרידות, 14 אלבומים. זו אחת הלהקות הגדולות מעולם ה-Nu-Metal שממשיכות בכל הכוח ומוציאות אלבומים ויוצאות לסיבובי הופעות גדולים!!


להאזנה לאלבום האחרון של קורן "Requiem" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page