top of page

Liam Gallagher

הילד הרע, השני, של הבריט-פופ Liam Gallagher חוגג יומולדת אז אספנו 20 עובדות מעניינות עליו:

(Photo: mijasinternational.com)


1. הוא האח הצעיר של Noel Gallagher. הוא נולד ב- 21 לספטמבר 1972 במנצ'סטר בשם William John Paul Gallagher.


2. כשהיה בן 10 אימו התגרשה מאביו הואיל והוא התעלל פיסית בכל האחים.


3. זה אולי ישמע מוזר וגם אין לכך ראיות חותכות, אך ישנו סיפור שליאם לא התחבר למוסיקה כשהיה בתיכון. רק לאחר קרב מכות המוני עם בית ספר אחר בו הוא קיבל מכת פטיש בראש הוא החל להתחבר למוסיקה.


4. לפני שהוא ואחיו נואל הקימו את להקת "Oasis" הוא כתב שירים יחד עם Paul 'Bonehead' Arthurs בלהקה בשם "Rain". הם נפגשו לחזרות רק פעם בשבוע וליאם צוטט לא פעם אומר שהחומרים של הלהקה היו פשוט "מחורבנים".

(Photo: Steve Double)


5. מאז חשיפתו לתקשורת, ליאם יצר לעצמו תדמית של בחור בוטה שלא מפחד לומר מה שיש לו להגיד, גם אם זה מלוכלך או פוגע באנשים אחרים, הוא לא ממש שמר על ריסון מילולי ופיסי.


6. בשנת 1998 הוא השתתף בקטטה במהלך טיסה לאוסטרליה של חברת "Cathay Pacific", לאור המקרה הוא הוחרם ונאסר עליו לטוס עם החברה בעתיד.


7. בשנת 1993 ניגנה "Oasis" ארבעה שירים בבר בשם "King Tut's Wah Wah Hut" בגלזגו שבסקוטלנד, באותה הופעה גילה אותם סוכן בשם Alan McGee והחתים אותם על חוזה לשישה אלבומים.


8. אלבומה הראשון של הלהקה שיצא ב-1994 "Definitely Maybe" הפך לאלבום הבכורה הבריטי הנמכר המהיר ביותר בכל הזמנים.


9. האלבום השני של הלהקה "(What's the Story) Morning Glory?" שיצא ב- 1995 היה עוד יותר מצליח והפך לאלבום השלישי הנמכר ביותר בהיסטוריה הבריטית.


10. כשעה לפני הופעת הלהקה בתוכנית "MTV Unplugged" בשנת 1996, הודיעה הלהקה שליאם לא יוכל להופיע בשל מה שפורסם כ"דלקת גרון". נואל ביצע את כל תפקידי השירה במקומו, כשליאם צופה במופע ממרפסת שהשקיפה על הבמה.


11. בהמשך, הלהקה המשיכה לסיבוב הופעות ללא ליאם, כשנואל מבצע את כל תפקידי השירה. הדבר יצר חרושת שמועות באשר לסיבה האמיתית בגינה ליאם לא עלה לבמה ולא הצטרף לסיבוב.


12. השיר הראשון שנכתב ע"י ליאם בלהקה הוא "Little James" המופיע באלבום הרביעי של הלהקה "Standing on the Shoulder of Giants" שיצא בשנת 2000. את השיר הוא כתב לבנו James.


13. בשלושת האלבומים הבאים של הלהקה ליאם כתב 3 שירים בכל אלבום והיה שותף משמעותית בכתיבה.


14. הלהקה הייתה הצלחה מטורפת בבריטניה והביאה את הבריט-פופ לכותרות בכל רחבי העולם. כל שבעת אלבומי הלהקה שברו שיאים כאלה ואחרים במצעדים ובטקסים הבריטיים.


15. בשנת 2010 נבחר ליאם ל- "Greatest Frontman" בכל הזמנים לפי סקר שבוצע ע"י "Q Magazine".


16. החיכוכים בין ליאם לנואל הגיעו לשיאם באוגוסט 2009 לפני הופעה של הלהקה ב- "Rock en Seine Festival".

הריב ביניהם הפך פיזי כשליאם מנפץ את הגיטרה של נואל. ההופעה כמובן לא התקיימה לבסוף, ונואל פרסם מאוחר יותר שהוא עוזב את הלהקה.


17. בשנת 2009 הקים ליאם להקה חדשה בשם "Beady Eye" וב- 2010 הם שחררו את אלבום הבכורה שלהם "Different Gear, Still Speeding" ושלוש שנים מאוחר יותר את אלבומם השני והאחרון "BE".


18. ליאם הוציא שלושה אלבומי סולו, האחד "As You Were" בשנת 2017, השני "Why Me? Why Not" יצא ב- 2019 והאחרון "C'mon You Know" שוחרר ב- 2022.


19. לליאם יש תיק עבה בסניפי משטרה מסביב לעולם, הוא נוטה "ללכת מכות" בברים, עם מעריצים או סתם כי מישהו עצבן אותו. באחד האירועים הוא ומתופף להקת "Oasis" היו מעורבים בקטטה בבר במינכן אותה ליאם סיים עם שיניים שבורות ופגיעות פיסיות לא קלות. לאור הפגיעה הלהקה נאלצה לבטל את המשך ההופעות בגרמניה.


20. מצד שני ליאם השתתף במספר לא קטן של ארועי צדקה והופעות מיוחדות שחלקן הוא אפילו יזם בעצמו, על מנת לתרום לנפגעי טרור.


באוגוסט 2019 ביצע ליאם הופעת MTV Unplugged ב- Hull City Hall שבאנגליה, באפריל 2020 ההופעה שוחררה כאלבום. אתם מוזמנים להאזין להופעה ב: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page