top of page

Noel Gallagher

הילד הרע של הבריטפופ - הגיטריסט, הזמר והיוצר Noel Gallagher קבלו כמה עובדות עליו:


(Photo: Matt McNulty)


1. הוא נולד למשפחה אירית קתולית במנצ'סטר אנגליה ב- 29 למאי 1967, בשם Noel Thomas David Gallagher.


2. הוא האח של Liam Gallagher הקטן ממנו בחמש שנים.


3. לנואל ואחיו היתה ילדות קשה. אביהם האלכוהוליסט נהג להכות אותם. נואל פיתח בעיה בדיבור עקב כך.


4. בצעירותו הוא ואחיו התרועעו עם עבריינים וכנופיות חוליגנים במנצ'סטר. הם הסתבכו לא פעם עם רשויות החוק, כאשר כבר בגיל 13 נואל נעצר על גניבה.


5. בדיוק באותו גיל הוא החל ללמד את עצמו לנגן בגיטרה שאביו נתן לו מהאזנה לשירים ברדיו וצפיה בטלוויזיה, נואל הוא שמאלי אבל מנגן בגיטרה כימני.


6. הלהקה שהכי השפיעה עליו היתה "The Smiths", גם היא ממנצ'סטר. הוא צפה בהם בשנת 1983 בתוכנית טופ אוף דה פופ מבצעים את השיר "This Charming Man" מאלבום הבכורה שלהם, ומיד הבין שהוא רוצה להידמות לגיטריסט Johnny Marr.


7. הוא נזרק מבית הספר כבר בגיל 15 והחל לעבוד בחברת בניה. לאחר שנפצע בעבודת הבניה הוא עבר לתפקיד במחסן הלוגיסטי של החברה, שם לטענתו כתב לפחות שלושה שירים שימצאו דרכם לאלבום הראשון של "Oasis".


8. בשנת 1988 הוא פגש בגיטריסט Graham Lambert מלהקת "Inspiral Carpets" במהלך הופעה של ה- Stone" Roses".


9. כשהוא שמע שהזמר של "Inspiral Carpets" עזב הוא ניסה להתקבל ללהקה במקומו, אך הוא לא עבר את האודישן. בסופו של דבר הוא הפך בגיל 21 לטכנאי ופועל הבמה של הלהקה.


10. בשנת 1991 כשנואל חזר עם ה- "Inspiral Carpets" מסיבוב הופעות בארה"ב, הוא גילה שאחיו ליאם הפך לזמר של להקת "The Rain".


11. ליאם הזמין אותו להצטרף ללהקה ונואל הסכים בתנאי שהוא יקבל שליטה על הצד האומנותי של הלהקה ויהפוך לכותב השירים הבלעדי שלה. הלהקה שינתה את שמה בהמשך ל- "Oasis". ואכן נואל הוא הכותב הכמעט בלעדי של כל שירי אואזיס. הרצון לשלוט בלהקה ולכתוב את כל שיריה, זיכה את נואל בכינוי "The Chief".


(Photo: Steve Double)


12. בשנת 1993 הצליחה הלהקה להרשים את מנהל חברת התקליטים Creation שנכח בהופעה שלהם. הוא שלח קלטת שלהם לחברת סוני רקורדס וזמן קצר לאחר מכן הלהקה כבר הוחתמה על חוזה להוצאת שישה אלבומים.


13. אלבום הבכורה של הלהקה "Definitely Maybe" שוחרר באוגוסט 1994. הוא זכה לביקורות מהללות והפך לאלבום הבכורה הכי נמכר בבריטניה באותה תקופה. נואל טען שאת הלהיט והסינגל הראשון מתוכו "Supersonic", הוא כתב תוך כדי ההקלטות ללא הכנה מראש.


14. ג'וני מאר גיטריסט "The Smiths" נכח באחת ההופעות הראשונות של הלהקה. נואל פנה למאר לאחר ההופעה ושאל איך היא היתה. מאר השיב שלוקח לו יותר מידי זמן לכוון את הגיטרה בין השירים ונואל אמר שזה בגלל שאין לו כסף לגיטרה נורמלית. זה נגע במאר שהחליט להעניק לו במתנה גיטרת גיבסון לס פול 1960 שקיבל במתנה "Pete Townshend". באופן מצער נואל הצליח לשבור את הגיטרה כשדחף איתה את אחד המעריצים שעלה לבמה. זה נודע לג'וני מאר שמיהר להעניק לנואל גיטרה נוספת ולא סתם גיטרה, את זו שהוא כתב עליה את השיר "Big Mouth Strike Again".


15. כבר במהלך סיבוב ההופעות הראשון של הלהקה בארה"ב החלו בעיות בין נואל לאחיו ליאם. בסיומה של הופעת הלהקה בלוס אנג'לס ולאחר ריב רציני, נואל פשוט קם ועזב את הלהקה בלי לומר מילה, עלה על מטוס וטס לסן פרנסיסקו.


(Photo: Stefan de Batselier)


16. שם בבית המלון ולאחר לילה סוער עם בחורה מקומית הוא כתב את השיר "Talk Tonight" ששוחרר מאוחר יותר כבי סייד לשיר "Some Might Say".


17. סיבה נוספת לעזיבה היתה העובדה שנואל חשב שהקהל האמריקאי שהיה ספוג בגראנג' ומטאל ופשוט לא הבין אותם. לטענתו הוא כתב את הלהיט "Live Forever" כדי להכניס לגראנג' הפסימי קצת אופטימיות.


18. בסופו של דבר מנהל הלהקה ואחיו ליאם שכנעו אותו לחזור ללהקה ונואל חבר ללהקה להמשך סיבוב ההופעות במיניאפוליס.


19. חזרתו של נואל ללהקה בישרה פרץ אדיר של כתיבה שהתבטא היטב בשירי האלבום השני של הלהקה (What's the Story) Morning Glory?, אשר שוחרר בשנת 1995 וכלל להיטים רבים, וביניהם Some Might Say, Wonderwall, Don't Look Back in Anger, Roll with It, Champagne Supernova ועוד.


20. נואל החזיר טובה לפול וולר כשניגן בגיטרה אקוסטית בשיר "I Walk on Gilded Splinters" ששוחרר בשנת 1995. הוא יחזור לשתף פעולה עם וולר בשנת 2002 באלבום "Illumination" שם הוא ניגן גם בתופים, כלי הקשה וגיטרת בס, באלבום "22 Dreams" שם הוא ניגן בבס, פסנתר וורטילייזר בשיר "Echoes Round the Sun" וכן באלבום "Sonik Kicks" אשר שוחרר בשנת 2012.


21. אואזיס הפכו לדבר החם ביותר בבריטניה והאלבום הזה הפך לאלבום החמישי הכי נמכר בממלכה המאוחדת בכל הזמנים.


22. בראיון שנתן נואל ל- "Select magazine" הוא ציין שהשיר "Wonderwall" נכתב על חברתו דאז Meg Mathews.

הוא רצה גם לשיר אותו אבל ליאם התעקש עליו וגם שר אותו לבסוף.


23. כשעה לפני הופעת הלהקה בתוכנית "MTV Unplugged" בשנת 1996, הודיעה הלהקה שליאם לא יוכל להופיע בשל מה שפורסם כ"דלקת גרון". נואל ביצע את כל תפקידי השירה במקומו כשליאם צופה במופע ממרפסת שהשקיפה על הבמה.


24. בהמשך הלהקה המשיכה לסיבוב הופעות ללא ליאם כשנואל מבצע את כל תפקידי השירה. הדבר יצר חרושת שמועות באשר לסיבה האמיתית בגינה ליאם לא עלה לבמה ולא הצטרף לסיבוב.


25. בהמשך אותה שנה הצטרף ליאם ללהקה במהלך הופעתה בטקס פרסי ה- MTV. ליאם זייף באופן מכוון וירק בירה ורוק על הבמה.


26. באוגוסט 1996 ביצעו נואל והלהקה 2 הופעות סולדאאוט רצופות ב- Knebworth בפני 250,000 צופים.


27. אלבומה השלישי של הלהקה "Be Here Now" שוחרר בשנת 1997 וכלל להיטים כמו "Stand by Me", All Around the World" ו- "Don't Go Away". גם במקרה זה נואל כתב את כל שירי האלבום.



28. באותה שנה השתתף נואל בשירה בשיר "Setting Sun" של "The Chemical Brothers". נואל יחזור לשתף עימם פעולה בשנת 1999 בשיר "Let Forever Be".


29. לאחר שחרורו של האלבום "Be Here Now" החל נואל לחוות התקפי חרדה, דיכאון, ופרנויה, אשר יחד עם השימוש בסמים הביאו אותו לכתוב את השיר "Gas Panic!" שנכלל באלבומה הרביעי של הלהקה "Standing on the Shoulder of Giants" ששוחרר בשנת 2000. באלבום זה כתב נואל את כל השירים למעט אחד שנכתב על-ידי אחיו ליאם. האלבום כלל השפעות אלקטרוניות, פסיכדליה ומוזיקה הודית.


30. נואל ישחרר עם אואזיס עוד שלושה אלבומים נוספים "Heathen Chemistry" משנת 2002, "Don't Believe the Truth" משנת 2005 ו- "Dig Out Your Soul" משנת 2008.


31. בשנת 2004 ישתף נואל פעולה עם חבר נוסף - "Ian Brown" בשיר "Keep What Ya Got" מאלבומו הרביעי "Solarized".


32. החיכוכים בין ליאם לנואל הגיעו לשיאם באוגוסט 2009 לפני הופעה של הלהקה ב- Rock en Seine Festival. הריב ביניהם הפך פיזי כשליאם מנפץ את הגיטרה של נואל. ההופעה כמובן לא התקיימה לבסוף, ונואל פרסם מאוחר יותר שהוא עוזב את הלהקה.


33. הופעתו הראשונה של נואל מחוץ לאואזיס נערכה ב- "Royal "Albert Hall ב- 25 למרץ 2010.


34. במקביל עבד נואל על אלבום הסולו הראשון שלו "Noel Gallagher's High Flying Birds" אשר שוחרר באוקטובר 2011. השם של הפרוייקט הגיע משילוב של השיר של ה"ג'פרסון איירפליין" - “High Flying Bird.” ומשם הלהקה "Peter Green’s Fleetwood Mac" של Peter Green.



35. השיר שחתם את האלבום היה "Stop the Clocks". שיר שהוקלט לאלבומה השישי של "אואזיס" - "Don't Believe the Truth" משנת 2004, אך לבסוף לא נכנס לשם. הוא אפיילו לא הופיע באלבום האוסף של הלהקה שנשא את אותו שם משנת 2006.


36. בשנת 2012 הוציא נואל עם להקתו את ה-EP הראשון שלו - "Songs from the Great White North"....


37. בהמשך שחרר נואל עם הפרוייקט שלו שני אלבומי אולפן נוספים. "Chasing Yesterday" בשנת 2015

ו- "Who Built the Moon?" משנת 2017.


38. בשנת 2015 השתתף נואל בשיר "Up&Up" של להקת "Coldplay" הלקוח מאלבומה השביעי A Head Full Of" Dreams".


39. בשנת 2019 שחרר נואל שחרר עם הפרוייקט שלו שני EP's, הראשון "Black Star Dancing"

והשני "This Is The Place".



40. במרץ 2020 שחרר נואל תחת ההרכב "Noel Gallagher's High Flying Birds" את ה- EP בשם "Blue Moon Rising" וב- 2 ליוני 2023 הוא מוציא לאור את אלבומו הרביעי "Council Skies".


41. נואל ידוע כאחד שלא "שוקל מילים", הוא פשוט אומר מה שהוא חושב. התכונה הזאת הביאה אותו להסתכסך עם לא מעט מפורסמים, ביניהם Damon Albarn, Jay-Z ו- Phil Collins.


42. למרות הסכסוך הגדול עם Damon Albarn ו"בלייר", נואל הצליח להשלים איתו. הוא אפילו הופיע איתו במופע הצדקה "Teenage Cancer Trust" כשהוא מבצע את השיר "Tender" של "Blur". בהמשך הופיע גלאגר בקולות רקע בשיר "We Got the Power" של ה- "Gorillaz", הפרוייקט הצדדי של Albarn. הוא יחזור לשתף פעולה עם הגורילז בשנת 2017 בשיר "We Got the Power".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page