top of page

Linkin Park - A Thousand Suns

האלבום הרביעי של "Linkin Park", אלבום אמצע הדרך "A Thousand Suns" שוחרר ב- 14 לספטמבר 2010.


אלבום שהתחיל את דרכו כאלבום קונספט מצא את עצמו בהמשך הדרך כאחד האלבומים האקלקטים והניסיוניים ביותר של הלהקה.


קצת יותר משמונה חודשים לאחר יציאת האלבום השלישי של הלהקה "Minutes to Midnight" שיצא ב- 2007 והיווה שינוי מהותי בסגנון של הלהקה, התכנסו חברי לינקין פארק לעבוד על האלבום הבא.


מחוזקים במפיק Rick Rubin, (אם שמתם לב החודש הוא מככב בסיקורים) חמושים בהרבה רעיונות ויצירתיות, במצב חופשי ללא מעצורים החליטו חברי הלהקה שהם שוב פעם רוצים לעשות משהו שונה. הם רוצים ליצור מהבטן, ללא מגבלות וללא היצמדות לסגנון כזה או אחר. הם החליטו ביניהם שאם משהו לא נראה להם, הם לא ינסו לעבוד עליו ולנסות לשנות ולשפר אותו עד שיצא טוב אלא הם פשוט יזרקו אותו ויעברו הלאה.



מי שלקח את המושכות יחד עם רובין היה Mike Shinoda והוא החליט בצעד אמיץ ליצור אלבום קונספט, אלבום שיש בו נרטיב אחד שמוביל אותו מהתחלה עד הסוף. תחילה הנרטיב דיבר על הנושא מלחמה גרעינית כקונספט. מה מוביל למלחמה כזו, מה ההשלכות שלה ומה ההשפעות שלה על עתיד האנושות.


פרץ יצירתיות מכל חברי הלהקה הביא חומרים רבים ומגוונים לשולחן. השירים הראשונים באמת נצמדו לנרטיב אך עם הזמן הרגישו החברים שקורה בדיוק ההפך ממה שהם רצו שיקרה והנרטיב כופה עליהם את היצירה. מספר חודשים לתוך ההקלטות הם מוצאים את עצמם נלחמים לשמור על הנרטיב ומשנים את הדברים רק כדי שיתאימו לנושא. בשלב מסויים מייק ו- Chester Bennington החליטו שהגיעו מים עד נפש ובהחלטה משותפת עם שאר חברי הלהקה הם שברו את ההגדרות ומחקו את הסימונים על הכביש.


באלבום הזה יש הרבה מאוד מהכל, אבל בניגוד לאלבום הקודם אין פה ליטוש של פסי העץ. השבבים בולטים, שורטים ופוצעים, לא החליקו אותם וגם לא מרחו עליהם לכה. הם נערמו אחד על השני וחוברו בדבק מגע, בחבלים ובמסמרים ונעטפו בחומר מבודד. הדבק בא לידי ביטוי בקטעי קישור מאולצים, רובם הקלטות של אנשים בולטים בהסטוריה האמריקאית, שמאלצים את הקשר בין פסי העץ ויוצרים מקבץ קשה, מחוספס אך מלוכד.



אנחנו מאוד אוהבים את האלבום הזה, למרות שנדיר שתצליחו לזהות בו ריף של גיטרה" צליל של סנייר או אפילו ליין גיטרת בס. האלקטרוניקה פה שולטת אבל היא מבוצעת בחספוס תעשייתי שמזכיר לעיתים את "Nine Inch Nails". יש באלבום הזה משהו שלוקח אותך למסע מטורף בין מחאות חברתיות, תשוקה לאהבה, חמלה וארמגדון שמאיים להחריב את עולמנו.


מהאלבום יצאו הסינגלים "The Catalyst", "Waiting for the End", "Burning The Skies" ו- "Iridescent" והוא כמובן טס היישר למקום הראשון בבילבורד 200.


אתם מוזמנים לקחת איזה כוס בירה או וויסקי לשים אוזניות ולצאת למסע: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page