top of page

Chester Bennington

למרות שהוא הלך לעולמו ב-20 ליולי 2017 זה עדיין מרגיש כמו אתמול וזה אפילו קצת קשה לכתוב על זה אבל הנה כמה דברים שידעתם או לא ידעתם על Chester Bennington


(Photo: Christie Goodwin)


1. שמו המלא הוא Chester Charles Bennington והוא נולד Phoenix, Arizona ב-20 למרץ 1976 לאמא אחות ואבא בלש שהתמחה בהתעללות בילדים.

2. מגיל צעיר הוא אהב מוסיקה וגדל על להקות כמו "Depeche Mode" ו-Stone Temple" Pilots".

3. צ'סטר סבל מהתעללות מינית כשהיה בין 7 ע"י גבר אחר, הוא פחד לספר למישהו או לבקש עזרה כי פחד שיחשבו שהוא משקר או שהוא הומו. הוא סבל מהתעללות עד לגיל 13.

4. כשהיה בן 11 הוריו התגרשו והוא עבר לגור עם אביו, כשהוא עדיין עובר התעללות, אחיו הגדול עזב את הבית ושתי האחיות שלו לא היו בסביבה. אביו שסבל מבעיות נפשיות ועבד במשמרות כפולות לא היה בבית וצ'סטר נשאר לבד. הוא שנא את המשפחה שלו, לא היה לו למי לפנות אז הוא ברח.

5. הוא ברח לשירה ולציור והחל לכתוב שירים, בתים ופזמונים כדי שיעשו לו סדר בבלאגן ויעניקו לו תחושה של שפיות עם הרגשות שמערבבות אותו.

6. הלהקה הראשונה של צ'סטר הייתה "Grey Daze", להקת פוסט גראנג' שהקים עם חבריו ב-1993. הם היו מאוד מוכרים בפניקס והופיעו כמופע פותח כמעט לכל להקת רוק שהופיע בעיר.

(Photo: Pinterest)


7. הלהקה שיחררה שלושה אלבומים, אלבום דמו ב-1993, את האלבום "Wake/Me" ב-1994 ואת האלבום "...No Sun Today" ב-1997. מעבר לכך שהיא היוותה את תחילת הדרך של צ'סטר בעולם המוסיקה, היא גם זו שהעניקה לו את הבטחון האבוד והאמונה בעצמו. כאחד שעבר התעללות גם בבית הספר הוא היה מאושר שיש לו קבוצה שתומכת בו ומגבה אותו. להקת "Grey Daze" הוציאה ב-26 ליוני 2020 מעין אלבום מחודש, אלבום המורכב משירים משני האלבומים הראשונים של הלהקה, עם קולו של צ'סטר מההקלטות המקוריות והקלטות מחודשות לעיבוד ולכלי הנגינה, האלבום נקרא "Amends".



8. הבעיה הייתה שאותה קבוצה גם יצרה סביבה הרבה כאוס של סמים ואלכוהול, צ'סטר סיפר שכשהם היו מסיימים עם הסמים הם היו עוברים לאלכוהול וכשזה נגמר היו חוזרים לסמים כשמדי פעם משלבים גם סקס, בדיוק כמו הקלישאה...סקס, סמים ואלכוהול רק בצורה קיצונית מאוד.

9. ב-1993 צ'סטר שהיה רק בן 17 אבל כבר גמור מסמים ואלכוהול חזר לגור עם אימו שהזדעזע מבנה המפורק וסגרה אותו בבית ללא אפשרות לצאת עד יעבור זעם.

10. ב-1998 התפרקה הלהקה, שלפי דבריו של צ'סטר, זה היה כתוצאה מחוסר מקוריות ועניין שגררו ריבים וויכוחים.

גיל 22 כשהוא נשוי, ללא עתיד מוסיקלי הוא מוצא את עצמו עובד בחברת שירותים דיגיטאליים.

11. ביום הולדתו ה-23 צ'סטר קיבל טלפון מ- Jeff Blue מחברת התקליטים "Zomba Music" שבלוס אנג'לס ששאל אותו אם הוא מעוניין להיות זמר בלהקה שמנסה לשלב רוק והיפ-הופ. צ'סטר שלא ממש אהב היפ-הופ אבל התעניין מאוד בלהקה, הביע נכונות בלשון המעטה.

(Photo: Gary Wolstenholme)


12. עוד באותו היום הוא קיבל דמו עם המוסיקה של להקת "Xero", הוא רץ לאולפן והחל להקליט את השירה שלו על המוסיקה שבדמו. יום למחר הוא הרים טלפון לג'ף והשמיע לו את ההקלטות, עוד יום עבר וצ'סטר מחכה כבר בתשע בבוקר במשרדי "Zomba Music" לאודישנים ללהקה.

13. צ'סטר שהיה נראה רזה, חיוור עם משקפיים ולבוש כמו טיפוס של מועדון לילה אפרורי פתח את פיו שאג לתוך המיקרופון וכל השאר היסטוריה !!

14. הסיפור המעניין על ההכרות של צ'סטר ו- Mike Shinoda נובע מהצורה בה השניים למדו להכיר אחד את השני. במהלך הכתיבה הראשונה שלהם, מייק היה עובד עם Brad Delson על המוסיקה ואח"כ יושב עם צ'סטר על המילים. צ'סטר הוציע בכתיבה שלו את כל מה שהוא עבר וכך, ללא שום הכרות מוקדמת, מייק למד להכיר את צ'סטר דרך השירים.

15. כפי שכבר סיפרנו מספר פעמים, "Xero" שינתה את שמה ל- "Hybrid Theory" וניסתה להשיג חוזה הקלטות אך כולם סירבו להם עד שאותו ג'ף שעזר להם בהתחלה, קיבל תפקיד בחברת התקליטים של "Warner Bros" והחתים את להקת "Linkin Park" על חוזה הקלטות.

(Photo: Mick Hutson)


16. באוקטובר 2000 שיחררה הלהקה את אלבומה הראשון "Hybrid Theory" ולמרות עימותים קשים, חוסר אמונה וניסיונות בלתי פוסקים לשנות אותם, הצליחו ששת המופלאים להוציא אלבום שהטיס אותם מחלקה ראשונה לירח.

17. האלבום השני של הלהקה "Meteora" יצא שלוש שנים לאחר מכן ולמרות ציפיות מטורפות ולחץ כבד מכל הצדדים להצליח כמו באלבום הראשון, לינקין פארק שברה את סינדרום האלבום השני וטסה למקום הראשון בבליבורד כשהיא זוכה שוב להצלחה מטורפת.


18. לאורך כל אותה תקופה, צ'סטר חווה סבל רב למרות ההצלחה המטורפת. בגלל שהוא היה מרבה לשתות ולצרוך סמים, שאר חברי הלהקה לא היו שותפים לכך ולכן תפסו ממנו מרחק. לא רק בגלל שהם לא עשו סמים בעצמם אלא בגלל שזה היה בלתי אפשרי לקיים עם צ'סטר שיחה מבלי שהוא יאבד שליטה. הוא הרגיש לבד ואבוד כשהלהקה נוסעת בכביש המהיר על 140 קמ"ש ולא עוצרת לרגע.

19. לאחר סיום סיבוב ההופעות של האלבום השני, החברים חזרו מותשים ושחוקים. צ'סטר חזר לביתו ולמערכת היחסים הלא רצויה שלו עם אשתו הראשונה ומצבו החל להתדרדר. הוא הגביר את צריכת הסמים והאלכוהול ועבר הרבה התקפי חרדה והתמוטטויות עצבים עד שבשלב מסויים הוא החליט ללכת לטיפול ולעשות לזה סוף.

(Photo: James Minchin)


20. ההקלטות לאלבום השלישי של הלהקה "Minutes to Midnight" היו פתיחת דף חדש מכל ההיבטים. צ'סטר שהיה צלול ושפוי החל לגבש מערכת יחסים חמה ומגובשת עם שאר חברי הלהקה וביחד הם גם החליטו ללכת על כיוון מוסיקלי קצת אחר. האלבום יצא במאי 2007.

21. הלהקה הוציאה לאחר מכן עוד ארבעה אלבומים, "A Thousand Suns" ב-2010, "Living Things" ב-2012, "The Hunting Party" ב-2014 ו-"One More Light" ב-2017.

22. בשנת 2005 הקים צ'סטר להקה בשם "Dead by Sunrise" עם הגיטריסט Amir Derakh והגיטריסט Ryan Shuck שניהם מלהקת "Orgy". הרעיון של הלהקה הגיע כשצ'סטר כתב מספר שירים שלא התאימו ללינקין והוא הרגיש שהוא חייב להוציא אותם. הם שיחררו אלבום אחד בשם "Out of Ashes" באוקטובר 2009.

(Photo: Discogs.com)


23. במאי 2013 הגשים צ'סטר חלום כשהוא עולה לבמה עם אלילי נעוריו, "Stone Temple Pilots". מספר חודשים לאחר מכן צ'סטר הופך להיות הזמר הרשמי של הלהקה והם מוציאים EP עם חמישה שירים בשם "High Rise" שכולם נכתבו ע"י צ'סטר ו-STP. סיפור האהבה הזה מסתיים ב-2015 לאור המחוייבות שלו ללינקין.

24. צ'סטר חובב קעקועים ובעצמו החזיק במספר לא קטן של קעקועים שכולם בוצעו ע"י "Club Tattoo" שבאריזונה שהבעלים שלו הוא Sean Dowdell חבר ילדות של צ'סטר.

(Photo: Chester Bennington)


25. הוא גם שיחק מספר תפקידים קטנים בכמה סרטים ביניהם: "Crank", "Crank: High Voltage", "Saw 3D" ו-"Artifact".

26. כמעט בכל חייו סבל צ'סטר מדיכאונות ובעיות נפשיות וצרך סמים ואלכוהול בצורה מאסיבית, היו לו תקופות טובות יותר וטובות פחות אך זה תמיד היה שם ברקע. הוא התאבד בתליה ונמצא ע"י עוזרת הבית שלו בסביבות השעה תשע בבוקר בביתו שב-Palos Verdes Estates, California. היום בו הוא מת היה צריך להיות יום הולדתו ה-53 של Chris Cornell שגם התאבד חודשיים לפני כן.


27. לכבוד חגיגות 20 שנה לאלבום השני של הלהקה "Meteora" הוציאה הלהקה וידאו קליפ לאחד מהשירים שנגנזו בתקופת העבודה על האלבום. כמו הרבה שירים אחרים שהוקלטו אך לא יצאו לאור, השיר "Lost" עבר הפקה ועיבוד מחדש ויצא בפברואר 2023.



28. הלהקה ממשיכה את דרכו של צ'סטר כשבפברואר 2024 היא מוציאה סינגל חדש. הסינגל הוא חלק מאלבום אוסף בשם "Papercuts (Singles Collection 2000–2023)" שאמור לצאת ב-12 באפריל ויכלול אוסף של שירים שיצאו כסינגלים וגם כמה שירים חדשים שהוקלטו במהלך התקופה ויצאו בפעם הראשונה.



האלבום המתאים ביותר הוא אלבומה האחרון של הלהקה "One More Light" שלמרות אופיו הפופי, הטקסטים באלבום מרגישים כאילו היו הכנה לקראת מותו. אתם מוזמנים להאזין לאלבום ב: Spotify, Apple Music.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page