top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Metal Church - Metal Church

ביולי 1984 "Metal Church" הוציאה את אלבום הבכורה שלה הקרוי על שמה.


להקת "Metal Church" הגיחה מסצנת הת'ראש מטאל של שנות ה-80, אך למרות תרומתה המשמעותית לז'אנר, לעניות דעתנו היא לא מקבלת את הכבוד הראוי לה, בהשוואה ללהקות המובילות שך התקופה. הלהקה הוקמה בסן פרנסיסקו, קליפורניה בשנת 1980, על ידי הגיטריסט Kurdt Vanderhoof. כבר בשנת 1981, הוציאה הלהקה (שנקראה אז "Shrapnel") דמו בן שלוש רצועות בשם "Red Skies". עם זאת, באותה שנה חזר Kurdt Vanderhoof לעיר הולדתו "Aberdeen", שבוושינגטון, והחל לגבש את הרכב הלהקה עם David Wayne בשירה, Craig Wells על הגיטרה, Duke Erickson בבס, ו- Kirk Arrington בתופים. הלהקה הוציאה את הדמו "Four Hymns" בשנת 1983, תוך שהיא מאמצת את השם "Metal Church". בשנה שלאחר מכן בילתה הלהקה בסיבובי הופעות, הם כתבו חומרים חדשים והפכו לאט לאט לחלק בלתי נפרד מסצנת ההבי מטאל של סיאטל בשנות השמונים.


בעודה יונקת השפעות מהגל החדש של ההבי מטאל הבריטי (NWOBHM) מצד אחד, ומסצנת הת'ראש מטאל של סן פרנסיסקו מצד שני, עמדה הלהקה בפני בחירה: האם לנגן הבי מטאל/פאוור מטאל כמו הלהקות הבריטיות אותן העריצו או ת'ראש מטאל כמו חברותיהן מאמריקה. "Metal Church" החליטו לבסוף לערבב בין שני הסגנונות, בעודם מגבשים צליל עם שילוב מאוזן בין מלודיה קליטה ועוצמה מתפרצת. האיזון הזה, בשילוב עם השירה האגרסיבית של David Wayne, יצרו אווירה אפלה ואפית שהגדירה את אלבום הבכורה שלהם - קלאסיקה שמציגה את השילוב הייחודי של הלהקה בין ת'ראש מטאל חדשני והבי מטאל מסורתי.


עירוב הז'אנרים בולט כבר ברצועת הפתיחה "Beyond the Black", המציג אינטרו ארוך עם קולות דיבור מעוותים. השיר מתחיל כמו שיר הבי מטאל טיפוסי אבל בסביבות 3:40 דקות עובר לת'ראש מטאל עצבני עם ריפים מהירים וחזקים. הגיטריסטים Vanderhoof ו- Wells משלימים זה את זה בנגינתם ויוצרים ריפים מרתקים וסולואים מרשימים. המילים האפוקליפטיות והאפלות על השלכותיה של מלחמה גרעינית מעצימות את האווירה האינטנסיבית של השיר.


ואז מגיע שירת הנושא "Metal Church" שהינו ללא ספק הבולטת באלבו. הוא נפתח עם צלילי רוח אווירתיים ותיפוף מוצק לפני שהגיטרות מתפוצצות ונכנסות לפעולה. הצחוק המרושע של David Wayne והשירה המצוינת שלו מניעים את השיר קדימה, על רקע כמה מהריפים הטובים ביותר בקריירה של הלהקה. משחק הגומלין בין כלי הנגינה השונים יוצא דופן, מה שהופך את הרצועה הזו לגולת הכותרת של האלבום.


אינטרו התופים האכזרי של הרצועה האינסטרומנטלית "Merciless Onslaught" מציג את היכולות שלKirk Arrington, שמספק רגעים אינטנסיביים ומלאי עוצמה לאלבום הזה. כפי שהשם מסגיר, הקטע האינסטרומנטלי הזה הוא "מתקפת מטאל חסרת רחמים" של עוצמה מלאה בריפים חזקים ותיפוף מהיר.


הסמי-בלדה "Gods of Wrath" שסוגרת את הצד הראשון של הויניל היא אחד השירים הזכורים ביותר של "Metal Church". היא מציגה את הרבגוניות המוזיקלית ואת הטווח הדינמי של הלהקה. השיר מתחיל עם אינטרו גיטרה איטי ומלודי ועם שירה יחסית נקייה, שנבנית בהדרגה ובעוצמה. השירה הגבוהה של David Wayne והגיטרות המנסרות של הצמד Vanderhoof ו- Wells יוצרים ניגודיות עוצמתית.



הצד השני של הוויניל נפתח עם "Hitman" - נאמבר קצבי ות'ראשי המציג את היכולות הטכניות של הלהקה. שוב השיר הזה מוכיח את תמהיל הז'אנרים הייחודי ש- "Metal Church" מצליחה לייצר באלבום הזה. השיר מתחיל לאט ורגוע (יחסית), אבל רק אחרי כמה שניות הוא כבר מתפוצץ לריף ת'ראש מטאל עצבני בשילוב צרחות פאוור-מטאל וסולואי גיטרה מהירים כברק.


שני השירים הבאים הם הפחות טובים בהשוואה לשאר האלבום. "In the Blood" הוא טראק מטאל לא רע אבל הריפים והפזמון שלו לא מותירים על המאזין רושם מתמשך. לעומתו, "(My Favorite) Nightmare" הוא רצועת ת'ראש מטאל הכוללת תיפוף מתוחכם במיוחד (במיוחד באינטרו), אבל שוב, גם כאן השיר לא מצליח להתעלות מעל שאר שירי האלבום.


אנחנו מתקרבים לסוף עם "Battalions" שמחזיר את המומנטום, עם התיפוף הדינמי, סולו הגיטרה האנרגטי והשירה הבולטת של Wayne.


האלבום מסתיים עם "Highway Star" - גרסת כיסוי לשיר האלמותי של "Deep Purple", בקצב מהיר במיוחד. למרות שהוא שומר על המלודיה של המקור, הביצוע הזה מרגיש לנו קצת לוחץ מידיי. ככל הנראה הרצון של הלהקה לנגן אותו מהר בא על חשבון הגרוב והרגש.


אלבום הבכורה של "Metal Church" נחשב לקלאסיקה בקהילת המטאל. הוא עזר ללהקה לבסס את המוניטין ואת ההשפעה שללה על סצינות ההבי מטאל והת'ראש מטאל של התקופה. השילוב בין אלמנטים אגרסיביים ומלודיים, בשילוב מוזיקליות חזקה, הופכים את האלבום הזה לאלבום חובה לחובבי הז'אנר. עם יציאתו בשנת 1984 הוא התמקם בין אלבומי מטאל מובילים נוספים באותה שנה, ותרם לאבולוציה של המטאל במהלך אותה תקופה.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page