top of page

Nate Mendel

הבסיסט של הפוס' Nate Mendel חוגג היום יומהולדת, בוא נספר עליו קצת:

(Photo: Joby Sessions)


1. הוא נולד ב-2 לדצמבר 1968 בעיר Richland שבוושינגטון. שמו בלידה Nathan ‍Gregor ‍Mendel.


2. הכלי הראשון עליו ניגן בילדותו היה כינור.


3. בגיל 13 החל להתעניין במוזיקת רוק ורצה מאוד להצטרף ללהקה. אחד מהחברים שלו שניגן בגיטרה הציע לו לנגן על בס. באותה תקופה הוא האזין לאלבומים של להקת "Police" ואהב מאוד את הנגינה של Sting, בעיקר באלבום ""Ghost In The Machine" ולכן הרעיון קסם לו.


4. גיטרת הבס הראשונה שרכש היתה חיקוי של "Steinberger". הוא ציין שאלו היו שנות ה- 80 וזה מה שילד בן 13 יכל להרשות לעצמו.


5. הוא מהר מאוד עבר לפאנק-רוק והתאים את עצמו לסגנון עם גיטרת "Ibanez" מסידרת " Roadstar".


6. אחת הלהקות הראשונות בה ניגן הייתה "Christ On A Crutch".


7. נייט ציין שהוא בעיקר לימד את עצמו לנגן וזה לא היה מורכב במיוחד, כי בכל זאת מדובר בפאנק-רוק.


8. בהמשך הצטרף נייט ללהקת ההארדקור פאנק "Diddly Squat" אשר אפילו הצליחה לשחרר סינגל בודד בשנת 1988. באופן מפתיע קיים תיעוד של אחת ההופעות שלהם משנת 1988, כך שניתן לראות את נייט בן ה- 19 מנגן על הבס, כאן:


9. לאחר פירוקה של "Diddly Squat" נייט עבר לסיאטל שם בדיוק התעוררה סצינת הגראנג'. הוא הצטרף ללהקת "Brotherhood" שניגנה בעיקר "straight edge", תת סוגה של הארדקור פאנק. גם במקרה הזה יש תיעוד היסטורי, כאן:


10. בהמשך נייט עבר ללהקת "Christ on a Crutch" אשר יצאה קצת מגבולות ההארדקור פאנק.


11. בתקופת לימודיו של נייט ב- "University of Washington", הוא הצטרף להרכב נוסף בשם "Sunny Day Real Estate". זו היתה אחת מלהקות ה- Emo הראשונות במערב ארה"ב.


12. הלהקה שחררה את אלבום הבכורה שלה "Diary" בשנת 1994 דרך הלייבל המוכר של סיאטל "Sub Pop". מהאלבום שוחררו שני סינגלים: "Seven" ו- "In Circles".

13. זמן קצר לאחר הקלטת אלבומם השני "LP2" בשנת 1995 התפרקה "Sunny Day Real Estate", כשנייט מנדל והמתופף William Goldsmith נענים לבקשתו של Dave Grohl ומצטרפים ל- "Foo Fighters".


14. נייט הוא החבר הקבוע היחיד בלהקה שנמצא בה מאז הקמתה ועד היום. עד היום הוא שחרר עם הלהקה 10 אלבומים (Dave Grohl הקים את ההרכב רק לאחר הקלטת אלבום הבכורה "Foo Fighters").


16. בשנת 2001 נייט ניגן עם להקת האינדי "Juno", אבל זה לא נמשך זמן רב.


15. באותה שנה הוא הקים יחד עם חברו המתופף William Goldsmith את ההרכב "The Fire Theft". מדובר ב- היה שלושה רבעים מליינאפ המקורי של "Sunny Day Real Estate", כשהגיטריסט Dan Hoerner לא מצטרף ל"איחוד".


16. הלהקה שחררה את אלבומה היחיד "The Fire Theft" בשנת 2003.


17. הוא שיחק בסרט הקולנוע "Our Burden Is Light". הוא שיחק שם חבר בלהקה בשם "Bleeder", המורכבת ממנו, מג'סיקה באלארד ומהמתופף Taylor Hawkins.


18. בשנת 2015 הוא שחרר את האלבום "If I Kill This Thing We're All Going to Eat for a Week", אלבום הסולו הראשון שלו תחת הרכב בשם "Lieutenant". הוא כתב והלחין את כל השירים באלבום.


להאזנה לאלבום הסולו של נייט: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page