top of page

New Releases - June 24, 2022

סקירת אלבומים שבועית מאת: אביב בורנשטיין/Aviv Borenstein


Weezer - Summer את וויזר, לא צריך להציג, אחת הלהקות החשובות שיצאו מעידן הפוסט גראנג'. הלהקה הוקמה בשנת 1992 והתפרסמה מאוד בזכות השירים הקליטים והקליפים הקצת "חנונים" שלהם. בשנת 2022, וויזר הודיעו שהם יוציאו סוג של מיני אלבום לכל עונת שנה. האלבום של האביב, היה חלש וב- 21 ביוני הגיע, אלבום הקיץ. החדשות הטובות, זה שהאלבום הזה יותר טוב מהאביב. החדשות הרעות, הוא לא מספיק טוב. כן יש בו כמה שירים טובים וחמודים. אבל הוא

אלבום "זכיר" ולא רע והתחושה היא שוויזר החליטו פשוט להוציא את כל החומרים שעבדו עליהם בקורונה.


להאזנה: Spotify


Alestorm - Seventh Rum of a Seventh Rum להקת הרוק הכבד הסקוטית, הוקמה בשנת 2004. אולי לא נכון להגדיר אותם ברוק כבד, הם מוגדרים כפולק-מטאל. סולן הלהקה הוא כריסטופר באווס והוא היחיד ששרד מההרכב המקורי. מדובר פה על רוק כבד, שאני באופן אישי פחות מכיר. האלבום מאופיין ברוק פיראטים וזה נשמע בהחלט, כאילו אתה נמצא בהופעת רוק, באמצע שודדי הקאריבים. גרסאת הדלוקס של האלבום החדש, מכילה בתוכה שלושה חלקים, כאשר החלק הראשון הוא רוקיסטי, החלק השני, הוא גרסאות אקוסטיות ועוד כל מיני טייקים והחלק השלישי הוא גרסת הכלבים שכוללת נביחות (קראתם נכון). זה אלבום מצוין. רוק כבד, שפשוט מחליק בגרון ונעים לשמיעה. גם מי שלא חובב את הז'אנר, ימצא את עצמו

נהנה מהאלבום הזה. עוד על האלבום קראו כאן


להאזנה: Spotify, Apple Music, Deezer


Zola Jesus - Arkhon

ניקה רוזה דנילובה או בשם הבמה שלה זולה זיסוס. הזמרת האמריקאית הזו שנולדה באריזונה ב1989, הוציאה את האלבום הראשון שלה כבר ב2009 וזהו האלבום השישי שלה. הסגנון הוא אינדי רוק, אבל עם שילוב גדול של כלים אלקטרונים. המוסיקה קליטה. בשבוע גדוש באלבומים, זהו לא אלבום שנשאר אצלי יותר מדי. זה לא שהוא לא טוב, אבל הוא נפל על שבוע קשוח במיוחד.


Soccer Mommy - Sometimes, Forever

סופי רג'ינה אליסון, או בשם הבימתי שלה. נולדה ב1997 בציריך, אבל היא אמריקאית מנשוויל, זהו אלבומה השלישי. זמרת/יוצרת שעושה רוק אלטרנטיבי, אינדי ושני האלבומים הקודמים שלה, הם מצויינים והאלבום החדש, לא נופל מהרמה הזו. השירים נעים בין עצב לשמחה, מומלץ להתעכב ולקרוא את מילות השירים. אלבום מצויין. אחד מהטובים שיצאו בשבוע העמוס הזה.


להאזנה: Spotify


Alexisonfire - Otherness

אלקסיס און פייר. להקת הרוק הכבד, במקורה מקנדה, הוקמה ב2001. זהו האלבום הראשון של הלהקה מאז 2009. לאחר שהם כבר התפרקו בשנת 2012 וחזרו בשנת 2015. מדובר פה על רוק כבד, לפעמים אפילו בכיוון בסקרימו. לא הכרתי אותם לפני זה ולקח קצת זמן לאלבום להיקלט. מדובר על מוסיקה טובה ושוב כמו, במקרה של זולה, שכתבתי עליה, מדובר על שבוע גדוש באלבומים ולכן, לא יודע כמה האלבום הזה מתלבט בשבוע הזה.


להאזנה: Spotify



להקת רוק פרגורסיבי מניו יורק שהוקמה בשנת 1995. דומים קצת בסגנון לאלקסיס און פייר. זהו האלבום העשירי שלהם, כאשר זהו החלק השני של האלבום שיצא ב2018. אבל מכיוון ולא הקשבתי לאלבום הקודם שלהם, לא מרגיש שהפסדתי משהו מיוחד. אלבום מצויין שבהחלט גורם לי לרצות להקשיב יותר ללהקה הזו. האלבום קליט מאוד. סולן הלהקה קלאודיו סאנצז, חבר בלהקה מיום הקמתה והוא גם גיטריסט הלהקה.

ממליץ להקשיב להם.


להאזנה: Spotify


Day Wave - Pastlife

פרויקט האינדי רוק מקליפורניה הוקם בשנת 2014. מנהיג ההרכב הוא ג'קסון פיליפס. זהו האלבום השני של ההרכב. מדובר על אלבום רוק/פופ. אלבום חביב, נשמע מאוד כאילו נלקח אי שם מאמצע שנות השמונים, כאשר השילוב הזה של אלקטרוני ורוק, היה מאוד אופנתי. האלבום חביב, יש בו שירים מאוד קליטים, כראוי לשנות השמונים. אבל כמו שאמרתי, השבוע הזה עמוס באלבומים ולכן, גם הוא נדחק.


להאזנה: Spotify


Muna - Muna

להקת הפופ האמריקאית, מלוס אנג'לס, הוקמה ב2013 על ידי 3 נשים. האלבום הראשון שלהן יצא בשנת 2017 ושנתיים אחריו יצא האלבום השני. בדרך הן גם יצאו למסע הופעות עם הארי סטיילס וכמו כן הופיעו גם עם פיבי ברידג'ס שגם מתארחת באלבום החדש שלהן, השלישי שלהן. האלבום הזה, נפלא. כן אומנם זה אלבום פופ. אבל הוא עשוי טוב. השירים קליטים וזה אלבום שפשוט כיף לשמוע.


להאזנה: Spotify


Regina Spektor - Home, Before and After


רג'ינה ספקטור, זמרת אמריקאית ממוצא רוסי, היא פסנתרנית וזמרת מצויינת והאלבומים שלה בדרך כלל ממש טובים. היא גם שולטת בעברית ואחת הזמרות הטובות שיש היום. אפשר לכתוב הרבה עליה, היא פעילה חברתית, השירים שלה הופיעו בהרבה מאוד סרטים וסדרות והאלבום החדש שלה, השמיני שלה, מגיע עם הרבה מאוד ציפיות. אבל, כגודל הציפיה, ככה גם האכזבה. השיר הראשון מצויין, הייתה לי תחושה שמדובר על אלבום מקסים. אבל אחריו, זה פשוט לא עובד לי. אולי עוד כמה שמיעות ואצליח להתחבר אליו, אני בטוח אתן לה צאנס. אבל ציפיתי ממנה להרבה יותר.


להאזנה: Spotify


Petrol Girls - Baby

להקת פאנק רוק בריטית. הלהקה קרויה על שם ארגון נשים מחתרתי בפאריז במאה ה18 וכמו שם הלהקה, היא בנויה על הרבה מאוד מחאה, מחאה פמיניסטית בעיקר. האלבום השני של הלהקה שיצא בשנת 2019 הוגדר כאחד האלבומים הטובים באותה השנה ולאלבום השלישי של הלהקה, הם הגיעו, לאחר שינויים במבנה הלהקה. האלבום מזכיר מאוד, את העוצמה המחאתית של "Rage Against the Machine". המסרים ברורים, הגיטרות מנסרות והמוסיקה נפלאה. האלבום יצא ביום שישי, בדיוק כשבית המשפט העליון בארה"ב איפשר לכל מדינה, לאסור על הפלות וכמה מדהים שיש שיר שמתייחס בדיוק לנושא. (מוזמנים להקשיב) בגדול, מדובר על אלבום חובה. פשוט מצויין. האנרגיות שלו באמת מזכירות את "Rage Against the Machine" וכל מי שיתן לו הזדמנות, לא יתאכזב.


להאזנה: Spotify


Porcupine Tree - Closure/Continuation

זהו אלבום מספר 11 לחבורה המופלאה של סטיבן ווילסון, לאחר 13 שנה של שתיקה ופרויקטים אחרים. את סטיבן ווילסון, אין צורך להכיר ואני מניח שגם את הלהקה שהוקמה כבר ב1987. זהו רוק פרוגרסיבי וכמו כמעט כל רוק פרוגרסיבי, לוקח לו זמן לחלחל פנימה ולכן בתחילה לא אהבתי את האלבום, הוא פשוט לא היה מספיק טוב.

אבל לאחר כמה האזנות, הוא בהחלט אלבום ראוי. הוא לא מתקרב לכמה מיצירות המופת שלהם. אבל לאחר 13 שנים של שתיקה, בהחלט יש לו מקום ואני מקווה שהם ימשיכו לפעול.


להאזנה: Spotify


The Warning - Error


שלוש אחיות, ממוצא מכסיקני, דניאלה, פאולינה ואלחנדרה וויאריאל. התפרסמו בביצוע המופלא שלהן ל- "Enter Sandman", במחווה שעשו לאלבום השחור של "מטאליקה". לא עבר כמעט זמן והן כבר הוחתמו לחוזה הקלטות והחלו לשחרר סינגלים וקליפים. זה אחד האלבומים שהכי חיכיתי לו בשנה האחרונה. אני עוקב אחריהן והן אחת הלהקות החדשות הטובות שקיימות היום. הרוק שהן עושות הוא פשוט טוב, צעיר, רענן ובעיקר כיף לשמיעה. האלבום שיצא, לא מאכזב, הוא בדיוק מה שציפיתי שהוא יהיה ומבחינתי, זהו האלבום הטוב ביותר שיצא השבוע.


להאזנה: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page