top of page

Alestorm - Seventh Rum Of A Seventh Rum

כתב: Noam Asulin


תאריך יציאה - 24/6/2022

הוצאה - Naplam records


השחיזו את החרבות, פיתחו את בקבוק הרום והרכיבו את רגל העץ שלכם, כי אנחנו הולכים לדבר על פיראטים. ררררר…..


הביקורת הפעם היא על אלבומם החדש והשביעי במספר של להקת הפיראטים הסקוטית "Alestorm", הלא הוא "Seventh Rum Of A Seventh Rum", וכמו שאפשר לשים לב זוהי פרפרזה לאלבום האגדי השביעי של "איירון מיידן" - "Seventh Son of a Seventh Son" משנת 1988


להקת "Alestorm" הסקוטית מונה היום חמישה חברים: Christopher Bowes שירה וקלידים, Gareth Murdock גיטרת בס וקולות רקע, Peter Alcorn תופים, Elliot Vernon קלידים ושירה ו- Máté Bodor בגיטרה וקולות רקע.


הלהקה הוקמה בשנת 2004 ונקראה "Battleheart" עד לשנת 2007 אז שינתה את שמה ל- "Alestorm". בשנה זו חתמה הלהקה על חוזה תקליטים ב Naplam records והוציאה את אלבום הבכורה "Captain Morgan's Revenge" ומאז הוציאה עוד שישה אלבומים, כולל אלבומם נושא הסיקור.


הלהקה מוגדרת כ- "Pirate Metal" כיוון שנושאי השירים נעים סביב נושא הפיראטים. מי מכם שמכירים את הלהקה יודעים שחבריה אוהבים לצחוק ולתת הופעות די הזויות. ההופעה ב- 5 ליולי 2022 ברידינג 3 כבר סולד האוט.


האלבום החדש הוא אלבום משולש. התקליט הראשון כולל 11 קטעים, כאשר התקליט השני כולל את אותם הקטעים בגרסה אקוסטית והתקליט השלישי כולל גם הוא את אותם השירים, שימו לב, בגרסת הכלבים. כן, במקום מילות השירים שומעים נביחות של כלבים. מצחיקים כבר אמרנו?


הביקורת תתייחס לאלבום בגרסה הרגילה.


השיר הראשון "Magellan's Expedition" לא מבזבז זמן וישר מתחיל להקפיץ. השירים של אלסטורם תמיד נותנים תחושה של מסיבה ופאן ומאופיינים בכלים שנפוצים בז'אנר הזה כמו אקורדיון. הלהקה אומנם אוהבת להשתטות אבל גם שומרת על מקצועיות וסאונד מהוקצע ואיכותי. Christopher, הסולן לא רק שר על פיראטים אלא גם נשמע כמו פיראט. ומשתדל להדגיש את זה בכל שיר, גם על ידי שימוש ב "ררררר…" וגם במבטא.


האלבום ממשיך באותו כיוון, כאשר הרצועה הרביעית נקראת "P. A. R. T. Y", כך שאם לא הבנתם שמטרת החברים היא לעשות מסיבה, השיר הזה בהחלט לא ישאיר ספק.


הרצועה השישית "Magyarország" מעניינת במיוחד כיוון שכאן חברי הלהקה שרים בהונגרית בפזמון. השיר עצמו מדבר על בודפשט והפזמון כולו, כאמור, מבוצע בהונגרית. על אף שאותי אישית זה לא הפתיע (ואני מניח שגם את כל מי שמכיר את הלהקה), עדיין אני בכל פעם נשאר עם פה פעור כמה החברים מגוונים בצורה כל כך יפה בשפות באלבומים של הלהקה ועל כך עוד בהמשך.


כמו באלבום הקודם "Curse of the Crystal Coconut", גם באלבום הזה הלהקה משתפת פעולה עם כמה מהאמנים האהובים עליה, כמו Patty Gurdy שמנגנת על הארדי גרדי (כלי מסורתי שמפיק צליל על ידי סיבוב ידני של מנואלה וכולל מיתרים כמו בגיטרה) ו- Ally Storch על כינור.


הרצועה התשיעית "Return to Tortuga" היא גירסה קצת שונה לשיר "Tortuga" מאלבומה הקודם של הלהקה. גם הרצועה האחרונה "Wooden Leg Part III" היא גרסה שונה במידת מה לשיר מאלבומה הקודם "Wooden Leg Part II". בנוסף בשיר הזה הם שרים גם בספרדית ויפנית (שפות ,זוכרים ?)


לסיכום, מדובר באלבום סופר מהנה וכיפי להאזנה. בלא מעט שירים יש סולואים מדבקים שגורמים לי להניף את ה- Air Guitar הדמיוני שלי. אי אפשר לפספס את הכישרון והכיף של חברי הלהקה ליצור יחדיו. ובכל זאת, עדיין היו שני דברים קטנים שפחות אהבתי. הייתי שמח לקבל שירים חדשים במקום שתי גרסאות שונות לשני שירים מהאלבום הקודם ועדיין מדובר בגרסאות שונות מספיק כדי לעניין. בנוסף, אני חושב שהתקליט השלישי שמכונה "גרסת הכלבים" מיותר. זה גימיק נחמד ומצחיק לשיר אחד אבל לא מעבר, בטח לא לכל שירי האלבום.


להאזנה: Spotify, Apple Music, Deezer


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page