top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Nirvana - Bleach

האלבום "Bleach", של "Nirvana" יצא ב-15 ליוני 1989, להלן כמה עובדות מעניינות על אלבום הבכורה של הלהקה:

1. עלות הקלטת האלבום הייתה כ- 600 דולר בלבד. 2. למרות שחברת התקליטים "Sub-Pop" ביקשה מהלהקה רק EP הם קיימו חזרות במשך שלושה שבועות על שירים רבים ולבסוף היו מוכנים עם אלבום שלם שהוקלט ב- 30 שעות. 3. קורט קוביין טען שכתב את מילות כל השירים לאלבום בערב אחד. קשה להאמין ? הביטו לדוגמא על מילות השיר "School" שכולל 4 משפטים בלבד. 4. עטיפת האלבום צולמה על-ידי חברתו של קורט קוביין דאז Tracy Marander. 5. על עטיפת האלבום מופיע גיטריסט נוסף, Jason Everman, שגם קיבל קרדיט כאחד מהנגנים באלבום, למרות שלא ניגן באף אחד משירי האלבום. הוא גם שילם את הכסף עבור ההקלטות של האלבום. אוורמן ניגן אחר כך בס בלהקת "סאונדגארדן" לתקופה מאוד קצרה.

(Photo: Iheartradio.ca)

6. יציאת האלבום התעכבה מספר חודשים מאחר ול"סאב פופ" לא היה כסף להפיץ את האלבום, רק אחרי שהצליחה לחסוך מספיק כסף לשיווק והפצה הוא שוחרר. 7. השיר "About a Girl" נכתב על אותה Tracy Marander, שגילתה זאת רק שנים לאחר מכן, עם פרסום

הספר "Come as You Are: The Story of Nirvana".

8. השיר "Downer" הופיע שוב באלבום "Incesticide", כי קוביין חשב שהקהל לא מכיר אותו מספיק והוא ממש רצה שיקשיבו לו. מחשבה דומה הייתה לקוביין בקשר לשיר "About a Girl" שפתח את הופעת האנפלאגד של הלהקה. לא מאמינים ? הקשיבו למילותיו של קוביין בתחילת ההופעה: "זהו שיר מהאלבום הראשון שלנו, רוב האנשים לא מכירים אותו".

9. הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום - "Love Buzz" - הינו שיר של להקת הפסיכדליה ההולנדית משנות השישים, "Shocking Blue". כן, ההיא מהשיר המפורסם "Venus". 10. השיר "Negative Creep" קיבל גירסת כיסוי של להקת "Velvet Revolver", ששחררה את הגירסה כבי-סייד של השיר "Slither".

11. השיר "Paper Cuts" הוא השיר היחידי של הלהקה בו מופיעה המילה "Nirvana".


12. השיר "Negative Creep" הוא היחידי של נירוונה מתוך אלבומי האולפן שלה שמסתיים בפייד אאוט.

13. קוביין סיפר שסאב פופ הפעילה עליו לחץ ליצור מוסיקה שהתאימה לסצנת הגראנג' שהלכה והתפתחה באותה תקופה. הוא ניסה לעמוד בציפיות כי ידע שאם יתאים את המוסיקה לבקשת הלייביל הוא יצליח ליצור מעגל מעריצים ללהקה.


14. שם האלבום היה אמור להיות "Too Many Humans" אבל קוביין שינה אותו ברגע האחרון אחרי שראה פוסטר נגד איידס שהציע למכורי הירואין לחטא את המחטים באקונומיקה (Bleach) לפני השימוש.


15. השיר "Big Long Now" שהופיע באלבום "Incesticide" הוקלט במקור עבור בליץ', אבל קוביין לא היה מעוניין בעוד שיר כבד ואיטי ולכן הוא לא נכנס לבסוף לאלבום.


16. מתופף להקת "Melvins" דייל קרובר מתופף בשלושה שירים מתוך האלבום.

להאזנה לאלבום ב- Spotify, Apple Music אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

332 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page