top of page

Pierce the Veil - Selfish Machines

המלצת המערכת...


למי שלא מכיר את להקת "Pierce The Veil" זהו מקום מעולה להתחיל, האלבום השני של ההרכב המוכשר, המגוון והדינמי הזה "Selfish Machines" שוחרר ב-21 ליוני 2010 !!


אנחנו התוודענו ללהקה בעקבות השיר "King for a Day" מהאלבום השלישי של הלהקה "Collide with the Sky" שיצא ב-2012 וזכה לחשיפה רבה ביוטיוב.


אבל אז חזרנו לאלבומים הקודמים שלהם והאלבום הזה תפס אותנו ממש חזק, הוא מעין תעודת זהות של הלהקה שלא מפחדת להשתמש בכישרונה כדי לחקור סגנונות, דינמיקות ומקצבים שונים ומשונים כולל השימוש בכלי הידוע לשמצה - Autotune.


מי שמוביל את הלהקה הוא בעיקר Vic Fuentes שהוא הזמר, הגיטריסט והכותב העיקרי. יחד עם המפיק Mike Green הם לקחו את חומרי הרביעייה ויצרו את האלבום המעולה הזה שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד US Heatseekers Albums.


ויק כתב את רוב שירי האלבום מלבד שלושה שירים שהוא כתב יחד עם Tom Denney שהיה חבר

בלהקת "A Day to Remember".


קשה מאוד להגדיר את הסגנון של הלהקה, לדעתנו הוא כל כך מגוון, בלתי צפוי ומחוץ לקופסא באופן כל כך גדול ומודרני שזה פשוט מדהים. צוות של iTunes הגדיר אותו כך:

"blurs emo, prog rock, and post-hardcore"

אך ויק הגדיר אותו כאלבום למאזינים ולמעריצים של הלהקה שהוא סופר כייפי ויתאים בטרוף להופעות חיות שהקהל ישיר יחד עם הלהקה.


האלבום נפתח ב-"Bestios" שיש לו מקצב מוטרף ולטיני עם שאגות וריפים קופצים שישר מעיפים אותך מהכסא עוד לפני שהגעת לפזמון המלטף, עוד לא עברה דקה וכבר הוטרפת משלל מקצבים וקולות שירה שונים. השיר מתאר מערכת יחסים שהייתה לויק דרך נקודת המבט של הבחורה.


הקטע הבא "Southern Constellations" הוא פתיח לשיר השלישי "The Boy Who Could Fly" שנפתח במקצב מטורף של גיטרות ותופים ומחזיר את הלהקה לשורשי הפאנק. תשימו לב שבמוסיקה של הלהקה קשה מאוד לעקוב אחרי הסאונד של הגיטרה, הוא מעורבב מאוד חזק עם אלמנטים נוספים ובעיקר עם התופים (תנסו לבודד ותראו), אגב Mike Fuentes הוא אחיו של ויק והמתופף של הלהקה (לשעבר, נכון להיום הוא כבר לא חלק מהלהקה לאחר שהואשם בהטרדה מינית של מעריצה), שמנגן את השיר הזה ובכלל עם פדל בס אחד. ואיזה יופי של דינמיקה יש לשיר הזה שנשבר בבת אחת בפזמון עם הצרחות של ויק וכיף לך לשירו איתו יחד.


עוברים ל-"Caraphernelia" שהוא גם שיר שמבוסס על מערכת יחסים שהייתה לויק עם חברתו לשעבר. חברו Jeremy McKinnon מלהקת "A Day To Remember" מעניק כאן את יכולות הגרולינג שלו והופך את השיר הזה לשילוב מעניין ומתפתל של פאנק / מטאל והארד רוק, תענוג צרוף...



השיר החמישי באלבום "Fast Times at Clairemont High" הוא שיר אגואיסטי לדבריו של ויק שמדבר על כך שאם "אני לא יכול להשיג אותך אז אף אחד לא יכול". שם השיר הוא מחווה לסרט "Fast Times at Ridgemont High" אך שונה בהתאם לשם בית ספר התיכון בו למדו האחים פונטס.


השפעה לטינית נוספת מורגשת בשיר "The New National Anthem" שנפתח בפריטת גיטרה ספרדית. מעין שיר אהבה אלסטי, נחמד ולא דביק ! איפה תמצאו שיר שמתחיל בפריטה ספרדית, ממשיך לדיסטורשנים ואפילו מגיע לצרחות בהמשך, סלט פירות מדהים !!


כבר הבנו שזוגיות היא נושא שויק מתעסק בו הרבה בשירים, אפשר להבין, הוא בכל זאת היה נער מתבגר. בשיר "Bulletproof Love" הוא משלב את האהבה שלו לשירים שיש להם דינמיקה שמחה ומקצב כייפי עם טקסטים קודרים וקשים, יש הרבה מזה באלבומים של הלהקה וזה מאוד מיוחד. השיר הזה נכתב כמעין מכתב התאבדות על בחור שהוא אובססיבי לבחורה שהוא לא יכול להשיג...



השיר הבא נכתב כמעין חוצץ באלבום, "Stay Away from My Friends" הוא שיר שקט שמבוסס על קלידים וגיטרה אקוסטית. הלהקה רצתה לתת למאזין רגע מנוחה מהטרוף של החלק הראשון של האלבום ולכן יצרה אותו באופן שונה לגמרי מהשירים שלפניו וגם אחריו.


השיר התשיעי באלבום "I Don't Care If You're Contagious" שחוזר לדינמיקה המטורפת / מבולגנת / מגוונת של הלהקה, הוא שיר שכתב ויק בעקבות סיפור של מעריצה שאיבדה את בן זוגה בתאונת דרכים. ויק כתב את השיר מנקודת מבטו של החבר.


איזה יופי של פתיחה יש לשיר "Disasterology", שיר פשוט מעולה !!


בעקבות השיר הבא, "Million Dollar Houses (The Painter)" חטפה הלהקה הרבה אש וביקורות קשות עקב השימוש ב-Autotune שנשמע כאן בברור, אך מבחינתנו זה מגוחך!! תשתמש בכל מה שאתה רוצה ויכול על מנת ליצור את המוסיקה שלך, נקודה ! איזה יופי של מבנה של שיר, פתיחה, בתים, מעברים, פזמון, אנחנו פשוט אוהבים את השילוב הזה שכל כך מאפיין את הרביעייה הזו.



השיר שסוגר את האלבום, "The Sky Under the Sea" חוזר שוב למקורות הפאנק של הלהקה עם תיפוף מעולה של מייק, אחד המתופפים האהובים עלינו ביותר (היום הרבה פחות אחרי התקרית המבישה והעבריינית). סיום מעולה לאלבום מעולה !!

לא הרבה מכירים את הלהקה הזו ואנחנו שמנו לעצמנו מטרה לשנות זאת, אז גם אם זה נשמע לכם מבולגן מדי, לא קלאסי, אולי אפילו "נערי" מדי, אנחנו מאוד ממליצים לכם לתת ללהקה הזו הזדמנות. רביעייה מוכשרת מאוד עם סגנון מאוד מיוחד !! אתם מוזמנים גם לקרוא על האלבום האחרון שלהם והכל כך משובח "Misadventures".


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page