top of page

Mike Patton

האם זו זיקית? האם זה ארמדיל? או אולי זה תמנון?


לא לא לא...זהו Mike Patton !!!

מפעל של יצירה ללא הפסקה, יש אומרים שעוד בבטן אימו...


אז על מנת להזדהות עם האקלקטיות, מגוון הכשרונות, מגוון הסגנונות, מגוון ההרכבים, מגוון שיתופי הפעולה והטרוף המוסיקלי המוחלט שעוטף אותו, אנחנו מביאים לכם את העובדות בסגנון מייק פאטון, אז יאללללה בלאגן !

(Photo: Jay Blakesberg)


= בשנת 1998 הוא הקים את הרכב הסופרגרופ "Fantômas" יחד עם המתופף של סלייר Dave Lombardo, הגיטריסט של מלווינס Buzz Osborne והבסיסט של טומהוק ומיסטר באנגל Trevor Dunn.

= ההרכב החל את דרכו בערך כשפיית' כבר חדלו מלהתקיים. הם הוציאו יחד 4 אלבומים, כולם מהלייבל של מייק שנקרא Ipecac ולכל אלבום יש קונספט אחר. האלבום Fantômas" 1999" מבוסס על סיפור קומיקס בדיוני, "The Director's Cut" 2001 הוא אלבום המורכב משירי פסקול סרטים שעובדו מחדש, "Delìrium Còrdia" 2004 הוא אלבום של שיר אחד ארוך ומתמשך שמשול לניתוח ללא הרדמה ו-Suspended Animation" 2005" שמורכב ממוסיקת סרטים מצויירים מעוותת.

= אנחנו מודיעים מראש שאין צורך לשאול אותנו באיזה ז'אנר נופל כל הרכב של מייק כי רוב המוסיקה שנוצרת מההרכבים של מייק היא שעטנז אחד גדול שלא ניתן לשבצו באף ז'אנר.

(Photo: Jan Frode Haugseth)


= הם הוציאו גם שני אלבומי הופעה: Millennium Monsterwork 2000" 2002"

ו-The Director's Cut Live: A New Year's Revolution" 2011"

= בתחילת דרכם הרבה חברות תקליטים גילו התעניינות בהרכב הזה בגלל ה"כוכבים" שבו אבל מהר מאוד הבינו שהסגנון לא מתאים למיינסטרים וברחו בטיסה.

= בשנת 2015 הקימו, הבסיסט Justin Pearson והמתופף Dave Lombardo את ההרכב "Dead Cross". הם צירפו אליהם את הגיטריסט Michael Crain ואת הזמר Gabe Serbian ואחרי מספר הופעות הם נכנסו עם המפיק Ross Robinson והחלו להקליט את אלבום הבכורה.

(Photo: Adam DeGross)


= שנה לאחר מכן, כשהקלטות האלבום הסתיימו החליט הזמר גייב לעזוב את הלהקה. מייק תפס את מקומו והלהקה החליטה לא להוציא את האלבום עם קולו של גייב אלא להקליט את האלבום מחדש עם קולו של מייק. מייק החליט לכתוב את כל הטקסטים מחדש והקליט את השירה לאלבום. האלבום על שם הלהקה יצא באוגוסט 2017 דרך שתי חברות תקליטים: Ipecac של מייק ו- Three One G של ג'סטין.

= באוגוסט 2017 כל חברי הלהקה נעצרו בטקסס ושוחררו מיד לאחר מכן, סיבת המעצר אינה ידועה!


= בשנת 2006 לאחר 6 שנות לידה הרכיב מייק "הרכב" בשם "Peeping Tom", שהוא בעצם מייק עם הרבה מאוד אמנים זרים שהוא אישית אפילו לא מכיר. האלבום הראשון והיחיד יצא ב-2006 ונקרא על שם ההרכב. כל האלבום נכתב ע"י מייק והוא מכיל 11 קטעים שבכל אחד מהם הוא משתף פעולה עם אמן אחר, כמו: הראפר Rahzel, המוסיקאי הברזילאי Amon Tobin, ההרכב האלקטרוני Massive Attack, הזמרת Norah Jones ועוד ועוד...

(Photo: Ipecac Recordings)


= מייק לא הכיר את רוב האמנים שבאלבום באופן אישי ואף פעם לא היה איתם באותו החדר או אולפן, הכל נעשה מרחוק עם ידו המכוונת והמדריכה של מייק.

= יש להרכב הנ"ל וידאו קליפ אחד בשם "Mojo", חפשו אותו ביוטיוב...

= הרכב סופרגרופ נוסף שהקים מייק, הפעם יחד עם הגיטריסט Duane Denison בשנת 1999 היה ההרכב "Tomahawk". השניים הכירו דרך ההופעות של להקתו של מייק "Mr. Bungle" והחלו להחליף רעיונות ודמואים.

(Photo: Ipecac Recordings)


= בשלב מאוחר יותר הצטרפו, John Stanier המתופף של "Helmet" והבסיסט Kevin Rutmanis של "Melvins".

= הלהקה הוציאה 4 אלבומים: Tomahawk" 2001, "Mit Gas" 2003, "Anonymous" 2007" ו- Oddfellows" 2013". כל האלבומים יצאו כמובן תחת הלייבל של מייק Ipecac.

= בשנים 2001 – 2007 הלהקה יצאה למספר רב של סיבובי הופעות מסביב לעולם.


= באפריל 1999, בקליפורניה, הקימו שני חברים, Greg Werckman שהיה עובד לשעבר של חברת התקליטים Mercury ו-מייק את חברת התקליטים העצמאית Ipecac Recordings.

= מקור שם החברה הוא על בסיס שמו של סירופ ה- Ipecac שתפקידו לגרום להקאה והסלוגן של החברה הוא "Ipecac Recordings—Making People Sick Since 1999."

= חברת התקליטים הוקמה מהצורך של השניים לתת תמיכה להרכבים שהם לא מיינסטרים, הרכבים שיוצרים מוסיקה קשה לעיכול, בואו נגדיר זאת כך. הם אפילו היו שונים וקיצוניים יותר מחברות האינדי.

(Photo: Jon Attenborough)


= העקרון שלהם היה לא "לרכוש" את האמן אלא את המוסיקה שלו על מנת להפיץ אותה ולכן הם לא החתימו את האמנים על חוזים ארוכי טווח עם קליפים, תוכניות ארוח וכדומה אלא החתימו אותם על יצירת אלבום אחד והפצתו.

= יש שמועות שהלייבל ריווחי עד היום...

= ההרכב הראשון של מייק הוא "Mr. Bungle" שאותו הקים ב-1985 ב- Eureka שבקליפורניה בזמן שחברי הלהקה היו עוד בתיכון. מאחר וחברי הלהקה הרגישו דחויים ע"י החברה בגלל סגנון המוסיקה שאהבו, הם נתנו את השם על בסיס סרט חינוכי לילדים בשם Beginning Responsibility: Lunchroom Manners שהתייחס לנושא הילדים הדחויים.

(Photo: Buzz Osborne)


= מייק סיפר שהלהקה הוקמה אחרי שחבריה נבעטו מלהקות אחרות שהיו ממש גרועות, המתופף Jed Watts והגיטריסט Trey Spruance שנזרקו מלהקת מטאל גות'י ו- Trevor Dunn הבסיסט ומייק שנזרקו מלהקת קאברים למטאליקה.

= סגנון הלהקה כל כך אקלטי וכל כך מורכב ומגוון שהם היו צריכים להשתמש בהמון בכלים, חלקם קונבנציונאלים וחלקם לא. השימוש היה כל כך מורכב ושונה עד כדי כך שהיה להם מאוד קשה להקליט את הצלילים באולפן ועוד יותר קשה לבצע אותם בהופעה חיה (בתמונות של ההופעות, הבמה נראת כמו גראג' סייל) אבל זה כמובן לא עצר את הלהקה.

= הם היו נוהגים לעלות להופעות בתחפושות ותלבושות מוזרות עם מסכות מוזרות ומשנים את ההתנהגות שלהם בהתאם לאותה דמות בכל הופעה. התחפושות הפופולריות ביותר היו תחפושות של ליצנים ואביזרים של קרנבל.

= ההרכב שעבר שינויים רבים הוציא עד היום שלושה אלבומים: Mr. Bungle" 1991, "Disco Volante" 1995" ו- California" 1999".


= אפרופו קליפורניה...למייק יש יחסים מאוד "מורכבים" עם הזמר Anthony Kiedis. זה התחיל בכך שקידיס האשים אותו שהוא מחקה אותו בתנועות וצורת השירה בהופעות ובנוסף, האלבום קליפורניה של "Mr. Bungle" היה אמור לצאת באותו היום שיצא "Californiacation" של הפלפלים, מה שעוד יותר עיצבן את קידיס.

= בניגוד לשאר ההרכבים של מייק (ומאחר והלייבל של מייק לא היה קיים אז) הלייבל של הלהקה היה חברת הענק Warner Bros.

= הלהקה התקיימה משנת 1985 עד 2004 כשבאוגוסט 2019 היא הודיעה שהיא תקיים 3 הופעות במהלך פברואר 2020 שכמובן נגנזו בעקבות נגיף הקורונה.

= מייק השתתף ביותר מ-17 סרטים בתפקידים שונים כשחקן, כמפיק, כמדובב וכיוצר פסקול הסרט. הוא גם השתתף ב-7 משחקי וידאו כמדובב וכיוצר פסקול.

= בשנת 1979 בסן פרנסיסקו שבקליפורניה הוקם הרכב בשם "Sharp Young Men" כשבשנת 1982 שינה את שמו ל-"Faith No More".

(Photo: Mick Hutson)


= אנחנו כמובן לא נפרט פה את ההיסטוריה של הלהקה אבל אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את סיקורי האלבומים...

= בשנת 1988 פוטר זמר הלהקה Chuck Mosley ומייק טפס את מקומו, זהו הרכב פריצת הדרך של מייק שהביא עימו הצלחה אדירה והפך את ההרכב הזה לאחד מהרכבי הרוק החשובים בהיסטוריה.

= הלהקה שיחררה 7 אלבומים (5 אלבומים עם מייק):


= הם היו מועמדים 3 פעמים בפרסי הגראמי ב-1990, 1991 ו-1993.

= הלהקה פעלה ב-1979 עד 1998 והתפרקה ואז חזרה שוב ב-2009 מאז הם יצאו למספר סיבובי הופעות בעולם. בספטמבר 2021 שחררה הלהקה הודעה מאוד מדאיגה שבה היא מודיעה כי סיבוב ההופעות שלה בוטל עקב טיפול בבריאות הנפש שמייק צריך לעבור.


= שנה לאחר מכן פרסום מייק ברשתות החברתיות שהוא הצליח לטפל בבעיות הבריאותיות שהיו ושהוא חזר להופיע. מאחר וסיבוב ההופעות של פיית' בוטל, מייק יצא לסיבוב הופעות עם "Mr Bungle".

= שמו המלא של מייק הוא Michael Allan Patton והוא נולד ב-27 בינואר 1968 ב-Eureka שבקליפורניה.

= הוא מולטי אינסטרומנטליסט, שחקן, זמר, תמלילן, מפיק, יוצר סרטים ומוסיקאי מחונן.

= כמפיק הוא עבד עם אמנים כמו: John Zorn, Sepultura, Melvins, Kool Keith ועוד רבים טובים ומשונים.

(Photo: Mark Metcalfe)


= כאמן סולו הוא הקליט שלושה אלבומים: Adult Themes for Voice" (1996)" אלבום שמורכב מ-34 קטעים שהוקלטו בחדרי בתי מלון במהלך ההופעות של פיית' ואינם נחשבים לשירה! Pranzo Oltranzista" (1997)" הוא אלבום שמבוסס על הספר "Futurist Cookbook" מ-1932. Mondo Cane" (2010)" הוא אלבום קאברים לשירי פופ איטלקים משנות ה-50 וה-60 ומבוצע ע"י תזמורת של 40 נגנים ומקהלת מלווים של 15 איש.

= לאור חייו הפוריים של מייק יש סיכוי מאוד גדול שפיספסנו כמה דברים, קשה מאוד לעקוב אחרי הטרוף הזה שנקרא מייק פאטון.


= הוא הזמר בעל המנעד הקולי הגדול ביותר הנפרש על פני 6 וחצי אוקטבות מ- Eb1 ועד E7.


בחרנו לכם משהו שונה, האלבום "Mondo Cane" שיצא ב-2010, להאזנה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page