top of page

Soundgarden - Screaming Life

ב-1 לאוקטובר 1987 התחיל הטירוףףףףףףף……


בשנת 1987 משחררת "Soundgarden" את ה- EP הראשון שלה ואנחנו מתוודעים לראשונה לרביעייה המופלאה ובראשה Chris Cornell.


האלבום הופק על-ידי Jack Endino אשר הפיק חלק מאלבומי "Nirvana" ו- "Mudhoney".


ה- EP הזה מפגיש אותנו עם להקה שעדיין מנסה ומתנסה, להקה שמחפשת את הכיוון המוזיקלי שיגדיר אותה, אבל גם עם להקה שמתחילה לעצב את הסאונד הראשוני של הגראנג'.


אנחנו שומעים את הסאונד הזה כבר בשיר הפותח "Hunted Down". צליל הגיטרה המלוכלך, הבוסרי והמחוספס הזה הוא זה שילווה את הלהקה ועוד שכמותה בתקופה בה החלו לנבוט הניצנים הראשונים של מה שיקרא בהמשך גראנג'.

(Photo: Sub-Pop)


כאן אנחנו חייבים לציין שצליל הגיטרה הזה מזכיר לנו גם להקה אחרת המרוחקת אלפי מייל מסיאטל ואשר שורשיה נטועים בסגנון מוזיקלי אחר לגמרי. ללהקה הזאת קוראים "Joy Division" ומשום מה צליל הגיטרה של Kim Thayil מאוד מזכיר לנו קטעים מסויימים של אותה להקה.


בשיר "Nothing to Say" קים מכוון את הגיטרה שלו לטון נמוך יותר, כך שהיא נשמעת הרבה יותר כבדה ואפלה. ת'אייל יעשה בטריק הזה שימוש בהמשך הדרך וזה יהיה גם צליל ההיכר של הלהקה. את הטריק הזה ת'אייל למד מהגיטריסט Buzz Osborne מלהקת ה-"Melvins" אשר הסביר לו כיצד בלאק סאבאת' ו- Tony Iommi הגיעו לסאונד הכבד שלהם.


השיר "Tears to Forget" נכתב על-ידי הלהקה עוד בשנת 1985 והופיע באלבום אוסף של להקות מסיאטל שנקרא "Deep Six" ויצא תחת הלייבל המפורסם "Sub Pop", רק ששם השיר הוקלט עם המתופף Scott Sundquist ואילו ל- EP השיר הוקלט מחדש עם המתופף Matt Cameron.


השיר "Hand of God" כולל הקלטות של מטיף נוצרי משנות ה-50. את ההקלטות מצא המפיק Jack Endino בקלטות ישנות שקנה בשוק הפשפשים. קורנל אהב את הרעיון להקליט את השיר על גבי קולו של המטיף.


הסינגל היחיד ששוחרר מה- EP הזה היה "Hunted Down". השיר הזה הופיע גם בקלטת האוסף "Bands That Will Make Money" של הרדיו מסיאטל KCMU. הקלטת הזו תתגלגל בסופו של דבר לחברת התקליטים A&M Records אשר גם תחתים את הלהקה על חוזה הקלטות. והשאר היסטוריה....


שלוש שנים מאוחר יותר, בחודש מאי 1990, אוחד ה-EP הזה עם ה-EP השני ששחררה הלהקה ונקרא "Fopp" בהוצאה מיוחדת שנקראה "Screaming Life/Fopp".


להאזנה ל-EP המשולב "Screaming Life/Fopp" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page