top of page

Sylvain Sylvain

היום אנחנו רוצים לספר לכם על Sylvain Sylvain או סילביין מזרחי ז"ל, שהיה חבר באחת הלהקות המשפיעות על סצינת הפאנק והגלאם של ראשית שנות השבעים "New York Dolls".

(Photo: Matt Kent/Wireimage)


הוא נולד בקהיר שבמצרים ב- 14 לפברואר 1951. שמו בלידה היה סילביין מזרחי.


בשנות ה- 50 של המאה הקודמת משפחתו ברחה ממצרים והיגרה לצרפת ובהמשך לארה"ב.


סילביין גדל ברובע קווינס שבניו יורק. היתה לו דיסלקציה והוא לא כל-כך הסתדר בלימודים.


בבית הספר הוא פגש במתופף Billy Murcia שבשנת 1967 יקים יחד איתו את להקת "The Pox".


הלהקה לא החזיקה זמן רב מעמד ועד מהרה סילביין מצא את עצמו עובד בחנות בגדים, אשר במקרה שכנה ממול לבי"ח שנקרא "New York Doll Hospital". השם הזה יהווה השראה לשם הלהקה שיקים.


בשנת 1970 חזרו סילביין ובילי לעסוק במוזיקה והם גייסו את Johnny Thunders כנגן בס בלהקתם. בסופו של דבר סילביין ילמד את ג'וני לנגן בגיטרה והוא יהפוך לנגן הגיטרה של להקתם אשר נקראה בהתחלה "The Dolls".


בהמשך הלהקה שינתה את שמה ל- "New York Dolls" והיא עשתה את הופעתה הראשונה בערב חג המולד של שנת 1971.


סילביין והלהקה ניגנו באופן קבוע במנהטן. במהלך ההופעות הם נהגו להתלבש ושלהתאפר כטרנסג'נדרים. אט אט החל להתגבש להם קהל מעריצים, אבל גם זה לא הספיק כדי לקבל חוזה הקלטה, ככל הנראה בשל החשש מהלבוש והאטיטיוד הוולגרי.


ההזדמנות הגדולה של הלהקה הגיעה כאשר Rod Stewart הזמין אותם לחמם את אחת ההופעות שלו בלונדון. הדבר היווה את הטריגר לקבלת חוזה הקלטות.


הלהקה שחררה את אלבומה הראשון בשנת 1973 אשר נקרא "New York Dolls" והופק על-ידי לא אחר מאשר Todd Rundgren. סילביין ניגן באלבום על פסנתר, גיטרה וגם שר.


הביקורות על האלבום היו טובות אך הוא לא הצליח במצעדים ובמכירות כמצופה.


גם האלבום השני "Too Much Too Soon" משנת 1974 קיבל ביקורות טובות אך לא הצליח במכירות וכתוצאה מכך חברת התקליטים סיימה את חוזה ההקלטות של הלהקה בשלהי שנת 1975.


הלהקה גייסה לעזרתה את האמרגן Malcolm McLaren (שבהמשך יתפרסם כאמרגנן של ה- "Sex Pistoles", הוא ייעץ להם אפילו להקצין את הוולגריות עם שלל תעלולי שיווק, אבל גם בכך לא היה כדי לסייע ללהקה להמריא והיא הגיעה לפירוק בשנת 1977.


בשנת 2004 התאחדו סילביין וחלק מחברי הלהקה לצורך הופעה בפסיטבל במסגרת פסטיבל "Meltdown". מי שאירגן את הפסטיבל היה Morissey מלהקת "The Smiths" אשר אף שימש כמנהל מועדון המעריצים של הלהקה.

(Photo: RB/Redferns)


ההופעה בפסטיבל תוביל לאיחוד מלא של הלהקה אשר תשחרר בשנת 2006 את אלבומה הראשון מזה כשלושים שנה - "One Day It Will Please Us to Remember Even This". סילביאן יהיה שותף בכתיבת מרבית השירים.


בשנת 2008 הגיעה הלהקה לשתי הופעות בישראל, הראשונה במסגרת פסטיבל "היטווייב" בתל-אביב לצידו של מוריסיי וסוזי סו (מהבאנשיז) והשני יום למחרת במועדון הבארבי.


הלהקה המשיכה על גל האיחוד ושחררה עוד שני אלבומים "Cause I Sez So" משנת 2009 ו- "Dancing Backward in High Heels" משנת 2011. גם כאן סילביין יהיה שותף לכתיבת מרבית השירים.


מיותר לציין שסילביין היה מעמודי התווך של הלהקה והיה חבר בה במשך כל תקופת פעילותה.


סילביין ו"הניו יורק דולס" השפיעו מאוד על התפתחות הפאנק, הן בארה"ב והן בבריטניה. סגנון הנגינה הפשטני, הראשוני והמחוספס נתן השראה לנערים צעירים ללא ידע מוקדם או כשרון להקים להקות. בין הלהקות שהושפעו ישירות מהדולס ניתן למנות את "Ramones", "Sex Pistoles" ועוד.


אבל ההשפעה של הדולס היתה רחבה הרבה יותר, מעבר למוזיקה היא הייתה קשורה גם לסגנון והלבוש כאשר כל החבילה הזאת מחלחלת גם לגלאם ולהבי מטאל ללהקות כמו "Motley Crue" ו- "Guns N' Roses". ההשפעות הללו הגיעו גם לאינדי רוק בתחילה ללהקות כמו "The Smiths" ובהמשך גם ל- "The Strokes", "The White Stripes" ועוד.


בשנת 2015 עבר סילביין להתגורר בנאשוויל ובאפריל שנת 2019 הוא הודיע כי הוא חולה בסרטן.


לאחר שנתיים של מאבק במחלה נפטר סילביין מהמחלה ב- 13 לינואר 2021 והוא בן 69 בלבד.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page