top of page

David Lee Roth

הוא אולי מוכר לכם כפרונטמן האנרגטי של "Van Halen" אבל הוא הרבה יותר מכך. הזמר David Lee Roth חוגג היום יומהולדת ואנחנו כאן כדי לספר לכם כמה עובדות מעניינות עליו:

(Photo: Larry Hulst)


1. הוא נולד בבלומינגטון, אינדיאנה שבארה"ב ב- 10 לאוקטובר 1954 למשפחה יהודית מסורתית.


2. דייויד לי רות' הוא חיית במה פרועה ואנרגטית. הוא החל להופיע כבר כנער על הבמות. אחת הלהקו הראשונות בה היה חבר היה "Red Ball Jets".


3. בשנת 1973 הוא הצטרף ללהקת "Mammoth" שהוקמה שנה קודם לכן על-ידי האחים - הגיטריסט Eddie Van Halen והמתופף Alex Van Halen.

(Photo: Wallpapersden.com)


4. בשנת 1974 הלהקה שינתה את שמה ל- "Van Halen". דייויד היה זה שהציע לאחרים את השם. הוא חשב שהשם הזה ייצור זהות ארוכת טווח כמו מותג בעל יתרונות אמנותיים ושיווקיים.


5. הלהקה החלה לבסס את מעמדה בסצינת המועדונים והפאבים של לוס אנג'לס, לא מעט בזכות הפרפורמיות של דייב בשילוב עם הנגינה הייחודית של הגיטריסט Eddie Van Halen.


6. בשנת 1976 גילה אותם Gene Simmons מלהקת "Kiss" והחליט להפיק להם קלטת דמו. סימונס העביר את הקלטת עם המלצה לחברת התקליטים של "Kiss" , אך הם השיבו בטיפשות שללהקה אין סיכוי להצליח.


7. בשנת 1977 החליטה חברת "Warner Bros." להחתים אותם על חוזה הקלטות.


8. אלבום הבכורה "Van Halen" שוחרר בשנת 1978 וייצר סנסציה גדולה בעולם המוזיקה.


9. תשומת הלב שהלהקה קיבלה הקנתה להם את תפקיד להקת החימום בסיבוב ההופעות של להקת "Journey" ובהמשך של "Black Sabbath" וגם שם הם הצליחו "לגנוב את ההצגה" משתיהן.


10. בסיבוב ההופעות עם "Journey" הוא הצליח לגרום לזמר Steve Perry לבכות, לאחר קרב אוכל שנערך מאחורי הקלעים.


11. בשנות השמונים הוא השתייך לקבוצה שקראה לעצמה "Jungle Studs" ויצאה להרפתקאות אקסטרים ברחבי העולם, בין היתר באמזונס ובנפאל.


12. בסוף שנות התשעים דייויד הוכשר כפראמדיק (EMT) ועסק בכך גם בשנות האלפיים. בשנת 2004 הוא אפילו ציין בראיון למגזין "People" שלהיות פראמדיק זו עבודה מושלמת.


13. הוא רווק נצחי שמעולם לא התחתן. הוא חי את חיי ה"רוק סטאר" עד הסוף ולא לחינם יצר את הפרסונה של ""Diamond Dave". הוא בין היתר טען שהתנה אהבים עם 5 נשים בבת אחת.


14. היתה לו תוכנית בונוסים לאנשי צוות ההופעות שלו. הוא איפשר לכל אחד מהם לחלק חמישה כרטיסים מאחורי הקלעים. מי שחילק את הכרטיס למישהי שדייב שכב איתה זכה ב -100 דולר.


15. כרווק הולל הוא החזיק בפוליסת ביטוח לזרע שלו. הפוליסה נועדה לשפות אותו במקרה של הריון בלתי רצוי על סכום של מיליון דולר. הביטוח של לוידס מלונדון נועד לכיסוי מזונות הילדים למקרה שדייב יכניס מישהי להיריון בטעות.


16. כדי לתחזק את גוף של "רוק סטאר" פרוע, דייב הרבה לעסות בספורט ובין היתר רץ וסיים את מרתון ניו יורק.


17. הוא גם מתמחה במספר אומנויות לחימה, ביניהם "ג'ו ג'יטסו", "kenjutsu" (לוחמת חרבות) ועוד.


18. למרות זאת, בשנת 2003 הוא עצר פולש שפרץ לביתו עם רובה ציד. הוא עיכב אותו עד לבוא המשטרה.


19. את המילים ללהיט "Jump" הוא כתב אחרי שראה בחדשות כתבה על מישהו שאיים להתאבד בקפיצה מבניין גבוה.


20. דייויד היה סולנה של "Van Halen" בשנים 1974 עד 1985, בשנת 1996 והחל משנת 2006 עד לפירוקה בשנת 2020. במהלך חברותו בלהקה שחרר עימה 7 אלבומי אולפן ואלבום אוסף שכלל 2 שירים חדשים שלא נכללו באף אלבום.


21. בשנת 2007 הוא נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול יחד עם להקת "Van Halen".


22. בנוסף, הוא שחרר 6 אלבומי אולפן ועוד מיני אלבום במהלך קריירת הסולו שלו. לאורך כל הקריירה הוא דאג להקיף עצמו בנגנים מוכשרים ביניהם הגיטריסטים Jason Becker ו- Steve Vai והבסיסט Billy Sheehan.

(Photo: Fanart.tv)


23. רות' הוא גם איש עסקים מפולפל. יש לו ליין של מוצרי מוצרי טיפוח לעור המגנים על עור מקועקע.


24. דייב הוא גם אמן חזותי שמצייר ומבצע ומבצע רישומים בזמנו הפנוי. בנובמבר 2020 הוא אפילו הוציא ספר קומיקס אינטרנטי בן 17 פרקים שנקרא "The Roth Project", שנכתב וצויר על ידו וגם צייר את עטיפת הסינגל "Giddy-Up" ששוחרר מתוכו.


25. באוקטובר 2021 הודיע דייויד על פרישתו מעולם המוזיקה, כנראה בגלל בעיות רפואיות.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page