top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Tatiana Shmalyuk

היא ווקאליסטית מאוד מיוחדת שמסוגלת בשיר אחד לקרוע אותך לגזרים, לחבר אותך מחדש ואז ללטף אותך ברכות וחוזר חלילה. היא רק התחילה את הקריירה שלה וכבר יש לה השפעה גדולה על עולם המטאל.

הנה כמה עובדות שאספנו לכם על טטיאנה...


(Photo: Katja Ogrin)


= היא נולדה ב-15 למרץ 1987 בעיר Donetsk שבאוקראינה.


= אימה טוענת שהיא צורחת מאז שהייתה קטנה, היא הייתה צורחת כל כך חזק עד שלעיתים קרובות היא הייתה סובלת מ"בקע" בבטן. כילדה היא הייתה לומדת ל"צרוח" שירי פופ רוסים ואוקראינים.


= היא החלה לשיר באופן רציני בגיל שמונה כשהיא הצטרפה למקהלה העירונית.


= את ההשפעה המוסיקלית הראשונה שלה היא קיבלה מאחיה שהיה גיטריסט בלהקת מטאל מקומית קטנה. הוא גם זה שחשף אותה ללהקות מטאל אחרות והכיר לה את הז'אנר על כל גווניו.


= בשנת 1991 כשברית המועצות נפלה וה-MTV נכנס לחייהם של האוקראינים, פתאום נחשפה טטיאנה ללהקות כמו "Nirvana", "The Offspring" ובמיוחד "Otep". טטיאנה סיפרה שהיא למדה מאביה להקליט את המוסיקה מה-MTV על קלטות טייפ וכך היא וחבריה החליפו מוסיקה ביניהם.


= טטיאנה סיפרה שהיא החליטה להיות זמרת בפעם הראשונה בגיל 15, אחרי שהיא גילתה את להקת "Otep". היא מאוד התלהבה מסגנון השירה של Otep Shamaya וכשהיא היא גילתה שזו אישה ולא גבר היא הייתה בהלם ומאותו רגע היא החליטה שהיא גם רוצה להמם אנשים בצורה כזו.


(Photo: DAC)


= להקת "Jinjer" הוקמה ב-2008 ע"י הזמר Maksym Fatullaiev, הגיטריסט Dmitriy Oksen, הבסיסט Oleksiy Svynar והמתופף Vyacheslav Okhrimenko. ההרכב הזה שחרר EP בשם "Objects in Mirror Are Closer than They Appear".


= בשנת 2009 טטיאנה הצטרפה ללהקה והחליפה את הזמר Maksym כש-Roman Ibramkhalilov הצטרף כגיטריסט נוסף. בשנת 2011 נעשה עוד חילוף כש-Eugene Abdukhanov החליף את Oleksiy ו-Oleksandr Koziychuk החליף את המתופף Okhrimenko.


(Photo: Jinjer)


= שנה לאחר מכן ההרכב החדש שחרר את ה-EP הראשון שלו "Inhale, Do Not Breathe". מיד לאחר יציאת ה-EP החלה הלהקה לחרוש כל באר/פאב/מועדון/מרתף/דירת חדר/גן ילדים... בקיצור בכל מקום שהייתה נקודת חשמל ואפשר היה להכניס יותר ממניין איש הם הופיעו!!


= לייבל בשם "The Leaders Records" זיהה את הפוטנציאל של ההרכב וב-2013 הם שחררו בהוצאה מחודשת את ה-EP הקודם שלהם שכלל שלושה שירים נוספים שהוקלטו בהופעה חיה.


= הלהקה זכתה לחשיפה משמעותית ואף זכתה במקום הראשון בתחרות מטאל ומקבלת את התואר "Best Ukrainian Metal Act".


= בשנת 2014 משחרר ההרכב באופן עצמאי את אלבום הבכורה שלו "Cloud Factory". ההרכב ממשיך לאמץ את האידיאולוגיה "אם אין אני לי מי לי" ומארגן באופן עצמאי סיבוב הופעות בינלאומי. כן, שמעתם נכון, ללא אמרגן, ללא מנהל הופעות, ללא קשרים הם פשוט מתחילים להתקשר לכל מועדון ומנסים לארגן לעצמם הופעה ברחבי העולם.



= עוד באותה שנה עזבה הלהקה את העיר "Donetsk" בעקבות הקרבות שהתחוללו בעיר, בין הצבא האוקראיני ליחידות לוחמות תומכות רוסיה. הם עברו לעיר "Lviv" אך לאחר מספר חודשים של שעמום הם עברו חזרה "לצוויליזציה", לעיר הבירה "Kiev".


= בשנת 2016 משחררת הלהקה את האלבום השני שלה "King Of Everything". מהאלבום משוחרר הסינגל הראשון "Pisces" שיחד עם הסינגל השני "I Speak Astronomy" צוברים כמות גדולה מאוד של צפיות ב-YouTube.

שני הסינגלים הללו אך בעיקר "Pisces", מביאים ללהקה את הפריצה הבינלאומית הגדולה שלה ונמכרים במליוני עותקים.


= באותה שנה מגיעה הלהקה לישראל להופעה במועדון האזור.



= הלהקה ממשיכה לצבור תאוצה והחשיפה המוגברת מכניסה אותה כמופע פותח לסיבוב ההופעות של "Arch Enemy" ושל "Cradle of Filth".


= באותה שנה הלהקה זוכה שוב בתואר "Best Ukrainian Metal Act". שני האלבומים הראשונים וכל האלבומים שיבואו אח"כ כובשים את המקום הראשון במצעדים באוקראינה.


(Photo: Gina Wetzler)


= החשיפה והפופולריות המתגברת מוכיחה את עצמה והלהקה חותמת על חוזה עם הלייבל הגדול "Naplam Records". לאחר החתימה הם משחררים שוב את אלבום הבכורה שלהם "Cloud Factory" בהוצאה מחודשת דרך הלייבל החדש.


= באותה שנה הם פורצים לארה"ב ונוחתים במצעד הבילבורד "Next Big Sound".


= בשנת 2019 משחררת הלהקה EP בשם "Micro".



= עוד באותה שנה הם משחררים את האלבום השלישי שלהם "Macro". מגזין "Loudwire" מכניס את האלבום לרשימת 50 האלבומים הטובים ביותר במטאל לשנת 2019.


= בשנת 2020 הם משחררים את אלבום ההופעה החיה הראשון שלהם "Alive in Melbourne". בפברואר אותה שנה הם מקיימים את הופעתם השניה בישראל במועדון הרידינג.


= בשנת 2021 שחררה הלהקה את האלבום הרביעי שלה "Wallflowers".


= עוד באותה שנה, ב-3 ליולי 2021, קיימה הלהקה את ההופעה השלישית שלה בישראל, בהאנגר 11 שבתל אביב. אחרי קצת יותר משנה חזרה "Jinjer" להופעה נוספת באוקטובר 2022 ברידינג 3 בתל אביב.



= ה-DNA המוסיקלי של ההרכב בנוי סביב הפרוגרסיב מטאל כשבכל אלבום או אפילו בכל שיר יש השפעות שונות ומגוונות שלוקחות את הז'אנר ומותחות אותו לכיוונים אחרים כמו: רגיי, סול, פאנק, ג'ז ועוד. יחד עם היכולות הווקאליות הפנומנאליות של הלהקה, הם יצרו לעצמם מאפיינים מוסיקליים מאוד יחודיים שמבדילים אותם מהרבה להקות בז'אנר.


= בלהקה יש חלוקה ברורה, טטיאנה כותבת את כל הטקסטים לשירים ושאר חברי הלהקה כותבים את המוסיקה, הם כמעט לעולם לא מתערבים אחד לשני בתהליך היצירה.


= במרץ 2022 החליטה רוסיה לכבוש את אוקריאנה, בעקבות המלחמה החליטה הלהקה ובראשה טטיאנה לרכז את כל המאמצים והיכולות שלהם בלתמוך בעם האוקראיני ולהפסיק כל פעילות של הלהקה נכון לעכשיו.


להאזנה לאלבום האחרון של הלהקה "Wallflowers" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

160 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page