top of page

The Beatles - The Philippines Incident

ב- 4 ליולי 1966 אירעה תקרית סמי-דיפלומטית בין חברי ה"ביטלס" לבין הממשל והעם בפילפינים.


(Photo: Beatlesbible.com)


חברי ה"ביטלס" לא הופיעו לקבלת הפנים שאירחה משפחתו של הנשיא מרקוס בארמון המלכותי במנילה, אליה הוזמנו.


משפחתו של הנשיא מרכוס, כמו גם 300 מוזמנים המקורבים לממשל, המתינו לארבעת המופלאים לשווא, הואיל ולא נמסר להם כי ה"ביטלס" דחו את הזמנתם.


הכל התחיל יום קודם לכן, ב- 3 ליולי 1966, כאשר חברי הביטלס נחתו בשדה התעופה מנילה שבפיליפינים. בשדה חיכו להם 50,000 מעריצים משולהבים על גבול ההיסטריה, לקראת שתי הופעות שהיו אמורות להתקיים ביום המחרת. חברי הביטלס הובהלו משדה התעופה בליווי משטרתי הישר ליאכטה פרטית כדי להשתתף במסיבה של מקומיים עשירים ומפורסמים. המסיבה הסתיימה רק בארבע לפנות בוקר.


בבוקר ה- 4 ביולי כשחברי ה"ביטלס" התעוררו בחדרם בבית המלון, הם היו מותשים. באותו יום הם היו אמורים לעלות לשתי הופעות באצטדיון הכדורגל של ריזל במנילה מול 80,000 צופים. לאור זאת, כאשר קיבל מנהל ה"ביטלס" בריאן אפשטיין הזמנה להגיע לארמון הוא פשוט סירב בנימוס. מעבר לכך, לחברי הביטלס הייתה מדיניות שלא לקבל הזמנות "רשמיות" כאלה, כך שהיה ברור לו שחברי הלהקה אינם מתכוונים להגיע לארמון.


ואולם, אפשטיין לא צפה את התגובה שהגיעה לאחר מכן. עד מהרה מצאו ה"ביטלס" את עצמם "כאויבי" המשטר הפיליפני, אשר לא היה רגיל לקבל " לא כתשובה, וראה בדבר כעלבון.


התקשורת הפיליפינית הציגה את התקרית כמעשה מכוון של חברי הביטלס, וכאשר בריאן אפשטיין ניסה להעביר את תגובת הלהקה למקרה בטלוויזיה, דבריו הופרעו על-ידי רעשים סטטיים.


למחרת, כשחברי הביטלס עשו את דרכם לשדה התעופה במנילה, הם גילו להפתעתם שממשלת הפיליפינים הסירה את ההגנה המשטרתית שלהם כאקט של תגמול על מעשה העלבון. הם נאלצו לעשות את דרכם לשדה בעצמם וללא כל ליווי.


בשדה התעופה קיבל את פניהם המון זועם ואספסוף משתולל. חברי הביטלס לא היו מוגנים. ההמון ירק עליהם

הקהל העוין היכה את מנהל המופעים של הביטלס - מל אוונס. לאחר עליית חברי הלהקה למטוס, נאלץ אפשטיין למסור לרשויות המס של הפיליפינים 6,800 פאונד בריטי כשוויים בפזו, לפני שיכל לחזור למטוס.


חברי הביטלס טסו משם לניו דלהי, עם עצירה קצרה בבנגקוק. את התקרית ההזויה והמפחידה הזו הם לא שכחו לעולם.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט






 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page